xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Fra IOS til Android telefon - hvordan
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


303

1
20. juni 2018 @ 09:26
Lærling

Hej


Jeg skal skifte fra iPhone til Android (ikke med min gode vilje, men af arbejdsmæssige årsager), og vil høre om der er nogen herinde der har erfaring med det skifte? Er der nogle apps der gør det nemmere? OG hvad mit iwatch, hvordan kommer det til at fungere til dagligt?

Kone v.1, barn mid 2007, barn late 2009, barn early 2013, hund v.2, kanin v.1 + lidt Appleudstyr
  4
0
  140

2709

341
PallMei (Skribent)
20. juni 2018 @ 10:30
Bit kongen

Kommer an på fabrikant, da de har diverse overførsel assistenter. Men det er oftest inden for eget mærke. Samsung skulle dog have en, hvor du forbinder de 2 telefoner direkte (har aldrig haft samsung smartphone). 

Men da jeg fornyeligt gik tilbage til Android gad jeg ærligt talt ikke spekulere på at overføre, for jeg har synkroniseringløsninger til alle mine data (ingen datatab, hvis telefon går tabt), så det var blot et spørgsmål om at installere de relevante apps og logge på.

Men google har en generisk vejledning. https://www.android.com/switch/

Hvis iWatch = Apple watch, så kan du godt glemme alt om samarbejde, da Apple Watch kort og godt er et stykke iPhone only tilbehør. 

Der udover kan jeg anbefale app'en mysms til at opnå en tilnærmelse af imessage funktionalitet med almindelig sms/mms. Man kan nemlig modtage og besvare beskeder på alle ens enheder. Ja, selv på min iphone, sålænge sim-kortet sidder i min Android. Man behøver ikke engang at gøre den til standard sms app på telefonen men fortsætte med den normale (er nødvendigt på min telefon, da jeg ikke kan få mms til at virke med andre end den indbyggede). der er en gratis prøve periode og ellers koster det et mindre beløb årligt. Jeg syntes det fungere så godt, at jeg har valgt at fortsætte ud over gratis perioden.


2185

44
20. juni 2018 @ 17:28
ASCII jonglør

2709

341
PallMei (Skribent)
20. juni 2018 @ 18:16
Bit kongen
Rene Larsen skrev:

Skift fra Android til iPhone, iPad eller iPod touch

Det er det modsatte.


2185

44
20. juni 2018 @ 19:24
ASCII jonglør

Ja ja, det er altid en fordel hvis man kan læse....