xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Musik i hjemmet (HomePod)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Sonos versus HomePod
Kategori: Musik i hjemmet (HomePod)


1900

183
PowerPalle (Administrator)
09. juni 2018 @ 12:35
Stormogul

Hvad kan en Apple HomePod sammenlignes med i lydkvalitet? Sonos 1, 3 eller 5? Nogen bud?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  17
0
  1010

47

0
09. juni 2018 @ 12:48
Let øvet

Har lige fået min HomePod i denne uge. Er igang med at lytte mig ind på den. Har en del Sonos, herunder både 1 og 3, desværre ingen 5’er  

Første bud, er at den ligger et sted imellem de to. Lyden er mere ‘ren’/klar end 1, men mangler måske lidt bas/bund som du får i 3’eren. 

Det er jo en ret subjektiv sportsgren det her, så du skal nok høre fra lidt flere. Jeg lytter videre i mellemtiden. 

På plussiden er det altså lidt magisk bare at tale ud i luften og få musik retur. Meget nemmere end at skulle grave telefonen frem, låse op, finde app,vente på forbindelse og så finde det man vil høre. 

På minussiden har jeg endnu ikke fundet en måde at streame fx. dansk radio. Det er Apple Music på godt og ondt. 

Apple bruger siden 1984...

1900

183
PowerPalle (Administrator)
09. juni 2018 @ 13:16
Stormogul

Jeg stod lige i Elgiganten i dag og lyttede til Sonos 1, 3 og 5 men har ingen erfaring med Apple's HomePod. Min oplevelse i Egiganten var, art Sonos 1 lyden var for spinket og hul, Sonos 3 kunne lige gå an, hvor imod Sonos 5 var noget jeg bestemt godt kunne leve med i lyd kvalitet i min stue.

Når du (Claus) fortæller mig at HomePod ligger mellem Sonos 1 og 3 så bliver jeg bekymret for der vil jeg helst ikke være. Jeg vil gerne høre erfaringer fra andre som du selv understreger.

Jeg må indrømme at min radar rent produktnæssigt (ikke lyden) peger i retning af Apple men ikke lydmæssigt bliver den nok diskvalificeret, hvis den "kun" er mellem Sonos 1 og 3.

Note. I dag kan man i dag købe HomePod til mellem 3.200 og 4.100, hvilket jeg nok mener er en lidt opskruet pris.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
09. juni 2018 @ 13:24
Stormogul

Jeg fandt denne sammenligning som jeg egentlig syntes meget godt om.

https://www.youtube.com/watch?v=rI6RovJYXiA

Om end den gav mig endnu ikke et mere nuanceret billede af om hvorvidt HomePod er på niveau med Sonos 1, 3 eller 5.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1263

36
10. juni 2018 @ 22:24
Stormogul

Jeg blander mig lige lidt - er musiker, underviser, lytter til alle genrer.

Var i hifiklubben da jeg skulle skifte til mere moderne udstyr. Efter gennemlytning (jep, det er ens egne ører, der skal tage beslutningen) valgte jeg Bluesound på en NAD forstærker. Bedste lyd, streaming af hi-res filer, alle DK radiostationer, Spotify, Tidal osv. samt mulighed for også at tilkoble tv, pladespiller etc.

Mine ører er bare så træt af mp3 - dårlig dynamik, manglende frekvenser etc

se evt. her

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

3580

34
11. juni 2018 @ 09:49
Virtual Machine

Er det ikke osse lossless format der sendes via AirPlay? Så er det jo bare at have lossless filer liggende lokalt. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

8581

198
11. juni 2018 @ 11:08
Poseidon

Jeg har lige læst mig til at et sæt HomePods ikke spiller i stereo, hvis man afspiller fra sit eget lokale iTunes bibliotek. Kun hvis der streames fra Apple Music. 

Hvis det er korrekt, så er det godt nok en stor bøf.. :(

Glæder mig til at HomePod kommer herhjemme, overvejer virkelig om vi ikke skulle have én eller to, så længe jeg synes den spiller hard rock og metal ordentligt.

Der var engang en Mac...

3580

34
11. juni 2018 @ 12:29
Virtual Machine

Vi skal osse have et par stykker engang når HomePod 2 udkommer. Husk på at Apples første udgaver af deres produkter er ....   

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1900

183
PowerPalle (Administrator)
11. juni 2018 @ 14:49
Stormogul
Lars Sejerup skrev:

Vi skal osse have et par stykker engang når HomePod 2 udkommer. Husk på at Apples første udgaver af deres produkter er ....   

Only some of the   Jeg håber ikke, at det er tilfældet med de produkter jeg har købt fra dem, hrmmmm *smiler*

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

350

4
12. juni 2018 @ 23:13
Lærling



Jeg er helt og aldeles uenig i, at homepod ligger mellem sonos 1&3. Mine ører placerer den på S5 niveau. På renhed og klang overgår den S5, på dybde ligger de lige. 

Placeringsvenlighed er 1000 gange mere optimal, design ligeså. 

Integration i Apple hjem? Well... 😉👌🏻

Det sker af og til jeg slår en hjerneprut:-)

3580

34
13. juni 2018 @ 08:24
Virtual Machine

Tak det kan vi lide. Jeg skal have to engang. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

8581

198
13. juni 2018 @ 12:24
Poseidon
Lars Sejerup skrev:

Vi skal osse have et par stykker engang når HomePod 2 udkommer. Husk på at Apples første udgaver af deres produkter er ....   

I det mindste er det her produkt langt fra lige så komplekst som mange af de andre, så man kan jo håbe på fejlprocenten er lavere..

Der var engang en Mac...

3580

34
13. juni 2018 @ 15:05
Virtual Machine

Ja. Er det det, så skal jeg nok aprøve en HomePod 1, hvis jeg kan komme i nærheden af en uden at skulle købe den. Har man bare lidt tålmodighed, kan man købe HomePod 2 om et halvt år vil jeg gætte på. Men jeg er meget nysgerrig på hvad det er for en fætter 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

678

26
13. juni 2018 @ 18:37
Veteran
Lars Sejerup skrev:

Ja. Er det det, så skal jeg nok aprøve en HomePod 1, hvis jeg kan komme i nærheden af en uden at skulle købe den. Har man bare lidt tålmodighed, kan man købe HomePod 2 om et halvt år vil jeg gætte på. Men jeg er meget nysgerrig på hvad det er for en fætter 

Jeg tror ikke vi skal forvente en HomePod 2 i år. Hvad skal de forbedre som softwaren ikke kan klare i den nuværende? En ny hurtigere processor er over kill allerede :-) 


1900

183
PowerPalle (Administrator)
13. juni 2018 @ 19:01
Stormogul

Alrighty - foden er sat i gulvet. A Pod is choosen and it was a great succes.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

3580

34
13. juni 2018 @ 22:22
Virtual Machine

Hvordan lyder den, og hvad med equalizer settings?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1900

183
PowerPalle (Administrator)
14. juni 2018 @ 14:24
Stormogul

Jeg har ingen nævneværdig Sonos erfaring. Jeg mener dog, at HomePod har en flot lyd til en dagligstue og interaktiviteten mellem mennesket og Miss Pod er sjov og spændende og ikke mindst funktionel. En ting jeg gerne vil tilføje som en stort aktiv er, at børnene nu har fået en nu lærer - de har mange spændende og lærerige samtalaer på engelsk   

Equalize delen har jeg ingen kendskab eller erfaring med - please advise.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

3580

34
25. juni 2018 @ 09:03
Virtual Machine

Det gøres åbenbart med Apples egne presets

https://www.imore.com/how-adjust-eq-audio-levels-your-homepod

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future