xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
SSD Disk
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


204

1
06. juni 2018 @ 19:52
Juniormedlem

Hej

Jeg har en defekt Macbook Pro 2011 ( Grafikkort   ) i den sidder der en 500 GB SSD Disk, kan jeg uden videre sætte den i min Imac 2011 model (sletter den selvfølgelig)

Hvis ja, kan jeg så klone min HD på Imac og ligge det på SSD Disken.

Hvis ja, kan jeg så bruge den 1TB der sidder deri som et extra drev.

MVH Søren Larsen
  4
0
  78

1833

1
06. juni 2018 @ 20:27
Stormogul

Ja, Ja, Ja. Eneste hurdle er en sensor til styring af blæser i iMac. Mactekniker har i tidligere tråde herinde omtalt en temperatur følsom modstand til billige penge, man skal bruge. Desuden skal du være opmærksom på at de fysiske dimensioner på de 2 drev er forskellig. Så hvis ikke du vil igang med tape, skal du overveje en 2,5" til 3,5" adapter ramme. 

Hvis ikke det er en original Apple ssd, bør du også aktivere trim efterfølgende:

http://osxdaily.com/2015/10/29/use-trimforce-trim-ssd-mac-os-x/


931

67
06. juni 2018 @ 21:57
Veteran

Hvis du ønsker at bibeholde din 1TB harddisk internt i iMac'en så kan SSD'en ikke monteres på dennes plads (da der ikke er andre steder at montere din 1TB 3,5" harddisk inde i maskinen)

Dermed behøver du ikke temperatur følsom modstand da denne kun skal bruges i forbindelse med at man monterer SSD'en på 3,5"-pladsen.

Skal din SSD monteres som ekstra disk udover 3,5"-disken så skal du enten fjerne DVD-drevet og montere den i en "DVD-til-HDD-adpater" eller du kan montere den bagved selve DVD drevet (der er plads men dette kan kun lade sig gøre i 2011-modeller). Ønsker du at montere bagved DVD kræves der desuden et specielt "iMac-SSD-power/data-kabel".

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

8581

198
07. juni 2018 @ 10:39
Poseidon

iFixit har et fint kit som har alt hvad du skal bruge til at skille din iMac ad, ink. monteringshardware til en sekundær disk, ink. temperatursensor.

Der var engang en Mac...

204

1
07. juni 2018 @ 16:21
Juniormedlem

Takker alle for svar,  jeg må i gang   

MVH Søren Larsen