xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
5S, icloud og fotolager
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)


139

1
01. juni 2018 @ 11:50
Novice

Jeg har en iphone 5s som ikke kan tage flere billeder da lageret er fyldt siger den.

For at gemme mine billeder har jeg købt plads i icloud da det var rigtigt smart at jeg kunne se dem på min ipad og på min gamle stationære mac og det virkede ved første øjekast ok.

Men nu har jeg så oplevet at billederne fylder så meget på min iphone 5s 16 gb at den ikke har mere plads og begynder at lukke ned for at bruge fotos.

Jeg har prøvet at finde ud af at minimere antallet af billeder fra icloud til iphone men kan kun forstå at det ikke kan lade sig gøre, hvis jeg sletter billeder på iphonen bliver de også slettet på alle andre enheder og går jeg ind via itunes eller icloud ser jeg ingen mulighed for at regulere hvormange billeder eller hvilke jeg vil have på iphonen.

Har jeg misforstået noget eller findes der en løsning da køb af en ny iphone pt ikke kan rummes i vores budget.

Hvis du kender en løsning på problemet vil jeg blive meget glad for at høre om den :-)

Venlig hilsen Erik

eMAC Jorden er rund, alt du sender ud kommer tilbage i nakken!
  14
0
  165

8581

198
01. juni 2018 @ 12:12
Poseidon

Slå iCloud Fotobibliotek fra på telefonen, og slå Fotostream til i stedet. Så uploader den billeder, men henter ikke nye ned. 

Alternativt, se om du har slået 'Optimer billeder' til på telefonen, så den ikke henter fuld kvalitetsudgaverne ned fra dit iCloud fotobibliotek.

Men umiddelbart er førstnævnte den eneste løsning, da du ikke har ret megen plads på din telefon.

Der var engang en Mac...

3580

34
01. juni 2018 @ 13:38
Virtual Machine

Alternativt kunne du osse slette apps du ikke længere bruger, for at se om det vil hjælpe dig

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

139

1
02. juni 2018 @ 10:51
Novice

Tak for respons  

Jeg har ikke så mange apps at det vil gøre en forskel, så den løsning måtte jeg opgive desværre.


eMAC Jorden er rund, alt du sender ud kommer tilbage i nakken!

139

1
02. juni 2018 @ 11:01
Novice

Tak for respons   

telefonen har selv fundet ud af at optimere billeder og er nu gået i et mode hvor den kan tage billeder men ikke deler dem, så telefonen er helt fyldt.

Så vidt jeg kan læse mig til, så vil alt jeg sletter på telefonen også blive slettet på de andre enheder (imac og ipad), jeg har overvejet at slå telefonen helt fra skyen men det betyder, stadig som jeg har læst mig til, at så snart jeg går på nettet med iphonen så fylder den alt op igen.

Jeg syntes det lyder som om den eneste mulighed er at gå helt væk fra skyen, det forekommer mig at være lidt drastisk en løsning og kan man egentligt det uden problemer?

eMAC Jorden er rund, alt du sender ud kommer tilbage i nakken!

141

0
02. juni 2018 @ 11:36
Novice

En tredie mulighed kunne være at oprette en konto på Flickr, der får du 1 Terrabite gratis plads, og med appen Flickr sørger den for selv at uploade dine billeder. Og så kan de slettes fra telefonen.

Billederne kan gøres private og kan deles fra Flickr.com 

Hvad de så bruger dine data til, og hvem de videregiver oplysninger til har jeg lukket øjnene for, men en dag når jeg er mæt, glad, og udsovet vil jeg læse alle betingelserne igennem 🧐



139

1
02. juni 2018 @ 13:54
Novice

Tak Henrik
Det kunne lyde som en mulighed men din sidste bemærkning bider sig fast, hvad og hvor og hvor meget ligger der rundt omkring?
Jeg er bestemt ikke en ørn til det her internet og må erkende mine begrænsninger, jeg er født under krigen og noget af mistænksomheden må have fulgt med på "harddisken" :-)

eMAC Jorden er rund, alt du sender ud kommer tilbage i nakken!

396

2
02. juni 2018 @ 14:44
Lærling
Erik Abrahamsen skrev:

Jeg har en iphone 5s som ikke kan tage flere billeder da lageret er fyldt siger den.

For at gemme mine billeder har jeg købt plads i icloud da det var rigtigt smart at jeg kunne se dem på min ipad og på min gamle stationære mac og det virkede ved første øjekast ok.

Men nu har jeg så oplevet at billederne fylder så meget på min iphone 5s 16 gb at den ikke har mere plads og begynder at lukke ned for at bruge fotos.

Jeg har prøvet at finde ud af at minimere antallet af billeder fra icloud til iphone men kan kun forstå at det ikke kan lade sig gøre, hvis jeg sletter billeder på iphonen bliver de også slettet på alle andre enheder og går jeg ind via itunes eller icloud ser jeg ingen mulighed for at regulere hvormange billeder eller hvilke jeg vil have på iphonen.



Har jeg misforstået noget eller findes der en løsning da køb af en ny iphone pt ikke kan rummes i vores budget.

Hvis du kender en løsning på problemet vil jeg blive meget glad for at høre om den :-)

Venlig hilsen Erik

Min løsning.

Jeg tager billeder både med iPhone og digitalkamera.
Jeg importerer fra Iphone med kabel til Photo appen. Herefter slettes billeder fra Kamerarullen.
Jeg laver et Fælles album i Photo på mac, som iPhone så abonnerer på. Jeg har for tiden 1400 billeder (ca 4 GB) i albummet, som IKKE tager plads fra mine 5 GB  iCloud og jeg har 5 ud af 16 GB fri plads på iPhone.


  MB Air M1, iPad 8. Generation, iPhone 12 mini, Apple TV 3, iPod Classic

139

1
02. juni 2018 @ 20:50
Novice

Hej Jan og tak for respons

Jeg har ikke helt forstået hvordan jeg ændrer fra den nuværende indstilling til den du beskriver.

Jeg må lige nævne at jeg har 32.000 billeder på min gamle iMac som er/var tilgængelig fra iPhone

eMAC Jorden er rund, alt du sender ud kommer tilbage i nakken!

3580

34
02. juni 2018 @ 22:00
Virtual Machine

Uha. Jeg vil fanme tage backup af den alle inden piller mere ved det. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

139

1
03. juni 2018 @ 08:29
Novice

Hej Lars

Jeg har et par harddiske jeg skifter med, en på iMac og en i box, så jeg er i al min uvidenhed til livrem og seler :-) men jeg hælder efterhånden mere og mere til at sige farvel til icloud, den giver i min optik mere usikkerhed end sikkerhed.

eMAC Jorden er rund, alt du sender ud kommer tilbage i nakken!

3580

34
03. juni 2018 @ 11:01
Virtual Machine

Ja. Man skal have alle sine enheder og iCloud til at have nogen lunde samme størrelse, i følge det jeg kan se i din sitation. 

150GB iCloud og så ellers have alle ens iPhones og iPads til at være 128GB. Så tror jeg det spiller. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

139

1
03. juni 2018 @ 11:19
Novice

Jeg tror du har helt ret for det virker rigtigt godt på både iMac og iPad selv om det er en gammel iMac der er faldet for opdate-grænsen.

Jeg har mindst 1 TB til rådighed i skyen, så jeg var så naiv at tro at nu var jeg sikret :-(

Det er som jeg oplever det til at leve med en 5S hvis ikke lige iCloud var så stædig og ikke vil give slip på herredømmet over den.

Så hvordan kan jeg gøre 5S usynlig / fri af iCloud ?

eMAC Jorden er rund, alt du sender ud kommer tilbage i nakken!

740

38
03. juni 2018 @ 11:22

139

1
03. juni 2018 @ 12:39
Novice

Tak for linket som jeg har læst, desværre viser det også at ud over at købe en telefon med et større lager, så er den eneste løsning at sige farvel til skyen, noget ærgerligt egentligt men tak for din respons :-)

eMAC Jorden er rund, alt du sender ud kommer tilbage i nakken!