xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Hvad har jeg gjort forkert,kan ikke hente post mere.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


1519

0
27. maj 2018 @ 11:36
Suspenderet

Jeg fik besked fra Google, at mange havde prøvet at logge ind på min konto,fra Vanløse,København og andre suspekte steder. Man foreslog jeg ændrede mit password, og det gjorde jeg så. Tænkte ikke lige over  at det måske også gjaldt min mailkonto fra Gmail. Men det gjorde det, Mail vil ikke acceptere hverken det gamle eller nye password, og Mail henter ikke noget. Okay, jeg kan da gå på Gmail og se min post,men vil gerne have det på min Mail,hvad gør jeg forkert? God søndag..

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.
  28
0
  157

8581

198
27. maj 2018 @ 13:19
Poseidon

Oftest får udenlandske services bare at vide at brugeren er i Danmark, så det er normalt at sider fortæller der er nogen der er logget ind ind i Københavnsområdet, når det faktisk bare er der selv et andet sted i landet.

Jeg går ud fra du opsat 2-faktor verifikation? I såfald er det derfor dit kodeord ikke virker. Du kan læse mere om det her.

Der var engang en Mac...

1519

0
27. maj 2018 @ 15:04
Suspenderet

Dacid, jeg henter og sender ikke post på min iPhone, alt foregår på min Mac og jeg har ikke hørt om 2-factor til Google..

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1129

129
27. maj 2018 @ 20:29
Stormogul

det findes og google var en af de første der har introduceret det. :)



1519

0
28. maj 2018 @ 00:46
Suspenderet

Det er muligt,men jeg erindrer kun at have 2-factor på iTunes, ikke på Google..

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1129

129
28. maj 2018 @ 03:58
Stormogul

det er muligt. :D 

men nu er det dig der ikke husker koden til google.com konto. måske husker du heller ikke du har slået 2-faktor dogkendelse.

forstår mig ret, jeg forsøger ikke at håne dig. men det er muligt at du har glemt at du har gjort det.

det kan være du har opsat en "app kode" og at det ikke virker med din almindelig mail login.

der er rigelig med muligheder at tage fat i. :-)

men jeg tænker, du bør nok forsøge at ændre kode igen, og så denne gang sørge for at den er korrekt. og forhåbentlig kan du huske alle dine svar på sikkerheds spørgsmål.


1519

0
28. maj 2018 @ 10:14
Suspenderet

Nihad, jeg har begge koder skrevet ned, har ikke glemt noget af det. Jeg bruger slet ikke Apps..

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1833

1
28. maj 2018 @ 11:22
Stormogul
Bersærken skrev:

Nihad, jeg har begge koder skrevet ned, har ikke glemt noget af det. Jeg bruger slet ikke Apps..

Du bør aktivere 2-faktor godkendelse uanset hvad og så er de koder ligegyldige, fordi du skal genere en app-specifik adgangskode, med mindre google 2-faktor godkendelse er direkte understøttet af pågældende program.

https://support.google.com/accounts/answer/185839?hl=da

https://support.google.com/accounts/answer/185833?hl=da


1519

0
29. maj 2018 @ 10:09
Suspenderet

Desværre fatter jeg ikke en dyt af det der skal ske på de sider du henviser til, alt for indviklet for at få sin skide post! Jeg regner da med Google på et tidspunkt svarer på mine mails, men foreløbig kan jeg ikke bruge Mail på min Mac, er nødt til at bruge GMail's side. Fuck det,jeg er snart træt af alt det sikkerhedspis.

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1708

43
29. maj 2018 @ 12:14
Stormogul

Prøv at slette Gmail kontoen i Mail programmet og opret den igen.  🤓



1519

0
29. maj 2018 @ 15:55
Suspenderet

Ja, det ville jeg prøve,men så siger den at den vil fjerne alle data, er det også mine postkasser?

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1519

0
29. maj 2018 @ 15:58
Suspenderet

NU opgiver jeg helt at hente mail fra Mac, bruger nettet i stedet, sådan en gang lort gider jeg ikke rode med mere, tak for alle forslag.

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1641

24
29. maj 2018 @ 16:26
Stormogul
Bersærken skrev:

NU opgiver jeg helt at hente mail fra Mac, bruger nettet i stedet, sådan en gang lort gider jeg ikke rode med mere, tak for alle forslag.

Du giver godt nok hurtigt op....    Det tog kun 3 min....?


Once you go Mac - You'll never go back..!

292

2
29. maj 2018 @ 17:51
Juniormedlem

Har er jo Bersærker, hvad havde du forventer :D 


1519

0
29. maj 2018 @ 20:20
Suspenderet

Jeg kommer til et vist punkt, så gider jeg ikke rage med Mac OS eller Mail mere, henter min post på nettet.Ved godt I alle synes jeg er en brokkerøv,men Mac OS bliver sku da værre og værre at arbejde med,bare alle de skide meddelser der kommer med alt muligt, det er ren Windows efterhånden.

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1129

129
30. maj 2018 @ 09:02
Stormogul

nu er dette alt for meget off-topic, men langt dt fleste udråb af frustration stemmer fra uvidenhed. sorry, men det er sandt.

folk brokker sig oftest over ting de kan gøre noget ved. men er ikke klar over at man kan, eller man ikke mener det skal være nødvendigt.

men når man alligevel har mulighed at ændre på opførsel af noget software så burde man gøre det ikke brokke sig.

er ret sikker på dit problem skyldes at du som bruger har gjort noget. ikke har forstået det. det har sikker intet med mac os at gøre som det er kommet frem til i dit sidste indlæg. du startede godt nok, med at "hvad har jeg gjort forkert". 


skal jeg kigge på din maskine, gennem teamviwer? en app du skal hente så jeg kan logge ind på din mac og se alt det du ser på skærmen og evt. også styre din mus og tastatur. :D

hvis du tør, siger du bare til.



8581

198
30. maj 2018 @ 09:17
Poseidon

Der er også blevet linket til flere artikler hvori der står hvad du kan gøre, men de blev bare afskrevet, i stedet for at blive afprøvet med eventuelle opfølgende spørgsmål.

Der var engang en Mac...

1519

0
30. maj 2018 @ 12:43
Suspenderet

Lad Os nu bare afslutte debatten, jeg har prøvet de ting jeg har kunnet, og gider ikke slås med det mere. Så al post foregår på Google,men tak for al hjælp herfra.

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1708

43
30. maj 2018 @ 13:06
Stormogul
Bersærken skrev:

Ja, det ville jeg prøve,men så siger den at den vil fjerne alle data, er det også mine postkasser?

Kun de postkasser som er knyttet til din Gmail konto. De kommer igen når du opretter  kontoen på ny.



1519

0
30. maj 2018 @ 13:16
Suspenderet

Tak, jeg vil prøve det.

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1519

0
30. maj 2018 @ 13:22
Suspenderet

Prøvede det og nu er den så igang med at hente mere end 12.000 mails, helt skørt, men nu kan jeg da hente post igen. Mange tak.

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1641

24
30. maj 2018 @ 13:29
Stormogul
Bersærken skrev:

Prøvede det og nu er den så igang med at hente mere end 12.000 mails, helt skørt, men nu kan jeg da hente post igen. Mange tak.

Det kunne du så ha prøvet for et par dage siden, så var du blevet sparet for mange ærgrelser, og bandeord....!

Og 12 000 mails....?   Det er da ikke helt skørt, du kan jo bare slette dem efterhånden på Gmail-serveren, så henter den kun dem du ikke har slettet....

Nemt...? Ik'      

Once you go Mac - You'll never go back..!

1519

0
30. maj 2018 @ 14:30
Suspenderet

Jo, en jeg har aldrig før brugt serveren, har altid bare brugt Mail. Nu er mapperne så tomme på Gmail serveren,og en skønne dag sker der vel noget så jeg ikke kan hente post igen her,og hvor filen er så min post henne. Ja, jeg er nok altid klar til det værste scenarie, det sagde de også altid til Søs. 

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1129

129
30. maj 2018 @ 18:20
Stormogul

tror du har sat det op som POP3 protokol. Du burde have sat det op som IMAP. for så ville du have mails både i Mail og gmail.



1519

0
30. maj 2018 @ 21:34
Suspenderet

Ja, det var det jeg gjorde,men nu virker det da.   

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1129

129
31. maj 2018 @ 03:12
Stormogul

ok, men du har ikke længere en kopi af mails på googles servere. blot så du ved det.

hvis du sletter din konto, så sletter du sikkert også alle dine mails.



1519

0
31. maj 2018 @ 15:00
Suspenderet

Ja Nihad, det er noget lort jeg har lavet,men hvordan lave det om Google svarer ikke på mine mails.

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1641

24
31. maj 2018 @ 16:16
Stormogul
Bersærken skrev:

Ja Nihad, det er noget lort jeg har lavet,men hvordan lave det om Google svarer ikke på mine mails.

De kan jo heller ikke gøre for at du har kløjs i det... Og når de er slettet på serveren er de væk, og du har dem kun i din egen postkasse, til du sletter dem der.... Så er det sket...

Men det er godt at få ryddet op engang imellem...   

 


Once you go Mac - You'll never go back..!

1129

129
31. maj 2018 @ 18:28
Stormogul

det kan godt gøres at flytte dem tilbage til serveren. men.... vær obs når du gør det, det kan nemt gå galt.

for at få mails tilbage på serveren, skal de blot overføres tilbage til mailen. men konto type skal ændres til IMAP. men men men... lad være med at ændre den eksiseterende konto type. evt. opret ny en, og gør det fra konto til konto overførsel.

så hvis du har 2 konti i din mail til din ene gmail konto, så skal den ene være POP3 som den allerede nok er. og den anden skal være IMAP type.

så trækker du bare mails mappe for mappe (tror desværre ikke man kan flytte mapper med) fra POP3 over i IMAP konto mappestruktur, og så vil den uploade mails.

En udfordring kunne være at POP3 vil så hente den nye mail fra serveren igen. Derfor skal man nok først afprøve det på en få tal af mails. 

Evt. kan du gør POP3 kontoen inaktiv men ved ikke om den så også forsvinder fra mail. 


Men som sagt, jeg kan måske lokkes til at afprøve dette for dig, over teamviewer. Desuden, skal IMAP protokol, også være slået til i gmail indstillinger