xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
En historie om mobilt bredbånd.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


1519

0
25. maj 2018 @ 14:55
Suspenderet
[post_text]
Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.
  29
0
  205

143

0
25. maj 2018 @ 18:50
Novice

Du kunne prøve at tjekke mastedatabasen.dk og slå din adresse op. Så vil du kunne se, hvilken mobiloperatør, der er tættest på dig, og derved give den bedste dækning.

Og det skal naturligvis være en 4G / LTE antenne.


740

38
25. maj 2018 @ 18:59

Eller måske den seje sømand vælger at vente to år og gå direkte på 5G i Rødby.


1519

0
25. maj 2018 @ 22:12
Suspenderet
bleed_blue skrev:

Du kunne prøve at tjekke mastedatabasen.dk og slå din adresse op. Så vil du kunne se, hvilken mobiloperatør, der er tættest på dig, og derved give den bedste dækning.

Og det skal naturligvis være en 4G / LTE antenne.

Det fik jeg absolut intet ud af, der står der er ingen master...

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1519

0
25. maj 2018 @ 22:16
Suspenderet
iPhoneX skrev:

Eller måske den seje sømand vælger at vente to år og gå direkte på 5G i Rødby.

Det er ikke sejt med 5 Mbit, og jeg tvivler på der kommer noget hurtigere før jeg er oldgammel og ikke bruger computer mere. Vi her på landet lider under Københavner madness, det hele drejer sig om hovedstaden, op i røven med de skide bønderkarle der gider bo på landet, de kan sku da bare flytte. Sådan føler vi hernede på Lolland, og det er derfor jeg siger Fuck de skide kjøvenhavnere, de kan gå ad helvede  til og drukne i bilos...

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

3580

34
25. maj 2018 @ 22:24
Virtual Machine

Arh... det ved jeg nu ikke. Syd Energi har da osse lagt fiber ud til mange ensomme landejendomme. 

Men jo, du har på en måde ret. Det er beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed 

5 Mbit er den ondne lyme æ møj da! 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1014

0
25. maj 2018 @ 22:27
Stormogul

1519

0
26. maj 2018 @ 00:53
Suspenderet

Region SjÊlland;Lolland;4970;Hyldtoftevej;24;Maksimalt 5/1 Mbit/s 


Man kan ikke få hurtigere net her, det er jeg nok nødt til at  finde mig i, forøvrigt er uploaden kun en halv Mbit, kan uploade med godt 70 Kb i sekundet....

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1519

0
26. maj 2018 @ 01:17
Suspenderet

Når Peter er gået i seng og hans computer ikke downloader spil på 10-20 Gb, så lægger jeg små film på Facebook. For at anskueliggøre hvad det vil sige at have en svag forbindelse, prøvede jeg at time uploaden af en lille film på 37 sekunder. Jeg startede klokken præcis 00.54, og jeg kunne trykke Slå Op da klokken var en smule over 01.10. Det tog altså 16 minutter at uploade den film, og imens kan man nærmest ikke bruge computeren til nettet, med mindre man kan lide at se reklamer og billeder komme et efter et, og glem alt om at spille online mens uploaden foregår.. Jeg håber det er ret tydeligt at skal du have fart på internettet, så er det ikke her du skal bo...



Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

740

38
26. maj 2018 @ 01:26

Jeg anbefaler alene AdGuard på Mac, som fjerner alle reklamer samt kamouflerer sig overfor sites, der nægter adgang med en aktiv adblocker. Så er der fri adgang til ALLE sites i DK og udland uden de irriterende reklamer.

Uden reklamer, der skal indlæses går alting hurtigere. Men det vigtigste her er ALENE at bruge AdGuard (og deaktivere eller fjerne alle andre adblockere).

Jeg har også helt reklamefrit miljø på iPhone (i alle apps, der ellers plastres til af reklamer samt i Safari, men der har jeg gang i et sirligt system af næsten 20 adblockere for at slippe for ALLE reklamer på iOS; nogle filtre kører på Wi-Fi og andre på LTE; det har taget tid at tweake det hele, men nu spiller det på iPhone uden reklamer).


1519

0
26. maj 2018 @ 01:35
Suspenderet

Reklamerne generer mig såmænd ikke, bruger addblocker og minus Flash, ikke noget problem der. Som sagt før er det uploaden som er det egentlige problem,ikke reklamerne..

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

143

0
26. maj 2018 @ 05:46
Novice

Jeg kan se, at det er TDC du skal benytte, hvis du skal have 4G dækning. Men masterne står ganske vist ikke lige i din baghave. Den tætteste er i Errindlev, ellers er der også i Rødby og på Hyldtofte Strandvej 5.


3580

34
26. maj 2018 @ 08:32
Virtual Machine

Telonor er vist en underafdeling af TDC eller de bruger i det mindste dem som leverandør til dees egen service. Men deler udbyderne ikke antenner idag?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

143

0
26. maj 2018 @ 08:59
Novice
Lars Sejerup skrev:

Telonor er vist en underafdeling af TDC eller de bruger i det mindste dem som leverandør til dees egen service. Men deler udbyderne ikke antenner idag?

Telenor deler ikke ejerskab med TDC - eller nogen andre for den sags skyld. Men de har et samarbejde med Telia, hvori de deler sendenet. De kalder det vist for TT-net.

Ellers deles der ikke decideret antenner. Dog kan man se, at der ofte er flere mobiloperatører på samme master. Når en operatør i dag sætter en mast op, er de forpligtet til at tilbyde de andre operatører mulighed for at sætte deres egne antenner op på samme mast.

Men man kan ikke udlede, at fordi man ser én antenne, så er alle operatører til stede.


2185

44
26. maj 2018 @ 14:40
ASCII jonglør
Bersærken skrev:

Region SjÊlland;Lolland;4970;Hyldtoftevej;24;Maksimalt 5/1 Mbit/s 


Man kan ikke få hurtigere net her, det er jeg nok nødt til at  finde mig i, forøvrigt er uploaden kun en halv Mbit, kan uploade med godt 70 Kb i sekundet....

I.f. Hiper.dk burde du kunne få 11/1 Mbit 

Image and video hosting by TinyPic


1663

46
26. maj 2018 @ 14:55
Stormogul

Har dårlig erfaring med Hiper og deres levering af det de siger de kan. De lovede mig 76/24 hvor jeg bor men leverede 30/5 på en god dag. Det samme som alle andre sagde de kunne levere på min adresse. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1833

1
26. maj 2018 @ 14:59
Stormogul

Min erfaring med hvad hiper lover og levere er heller ikke for god. Har 1gbps via kabel og det er der meget langt op til og kvaliteten er meget svingende. Overvejer faktisk at skifte tilbage til mobilbredbånd, fordi jeg kan spare penge.


2185

44
26. maj 2018 @ 15:09
ASCII jonglør

Jeg har hos Hiper pt. en 300/50 Mbit forbindelse via kabel TV stikket (vil blive til 1000/60 Mbit til samme pris, når YouSee er klar med deres opgraderinger) - og får pt. leveret omkring 330/65 Mbit


1519

0
26. maj 2018 @ 16:34
Suspenderet

Hiper ser fin ud,men målinger lavet af TDC viser at kommer jeg over 5 Mbit, bliver forbimdelsen ustabil og falder ud i tide og utide. Så ligegyldigt hvem der siger de kan levere mere end 5 Mbit enten lyver eller er galt informeret.

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

143

0
26. maj 2018 @ 17:33
Novice
Rene Larsen skrev:

Jeg har hos Hiper pt. en 300/50 Mbit forbindelse via kabel TV stikket (vil blive til 1000/60 Mbit til samme pris, når YouSee er klar med deres opgraderinger) - og får pt. leveret omkring 330/65 Mbit

Hvordan oplever du deres router (er det en Zyxel?)?

Da jeg havde Hiper via telefonstikket, var forbindelsen voldsom ustabil og især deres Zyxel router var det rene lort. Men det kan jo være, det er bedre med coax eller fiber.

NB. Har fiber nu fra Eniig. Det fungerer sgu.


2185

44
26. maj 2018 @ 18:16
ASCII jonglør
bleed_blue skrev:
Rene Larsen skrev:

Jeg har hos Hiper pt. en 300/50 Mbit forbindelse via kabel TV stikket (vil blive til 1000/60 Mbit til samme pris, når YouSee er klar med deres opgraderinger) - og får pt. leveret omkring 330/65 Mbit

Hvordan oplever du deres router (er det en Zyxel?)?

Da jeg havde Hiper via telefonstikket, var forbindelsen voldsom ustabil og især deres Zyxel router var det rene lort. Men det kan jo være, det er bedre med coax eller fiber.

NB. Har fiber nu fra Eniig. Det fungerer sgu.

Jeg har en “Sagemcom F@st 3890 WU” en Kabel tv Router, som understøtter den nye DOCSIS3.1 standard.

Routeren er sat op i bridge mode, og har så min egen Linksys WRT3200ACM router sat op istedet for. Og jeg har som sagt fuld hastighed - og ikke noget udfald.


3580

34
26. maj 2018 @ 18:19
Virtual Machine

Man skal vist holde sig fra xDSL så vidt muligt. Jeg gar prøvet det tre gange hos tre forskellige udbydere. Telefonledninger er bare ikke optimal i mange tilfælde. 

Fiber, coax eller LTE er en løsning efter eget behov tror jeg nok

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

740

38
26. maj 2018 @ 18:28

Jeg er tilfreds med coax 500 Mbit/s ned og 500 Mbit/s op (jeg kunne også vælge 1000 Mbit/s ned istedet for).


3580

34
26. maj 2018 @ 19:01
Virtual Machine

Hvad betaler du for det?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

740

38
26. maj 2018 @ 19:59
Lars Sejerup skrev:

Hvad betaler du for det?

549,00 kroner


1519

0
26. maj 2018 @ 22:39
Suspenderet
Rene Larsen skrev:
bleed_blue skrev:
Rene Larsen skrev:

Jeg har hos Hiper pt. en 300/50 Mbit forbindelse via kabel TV stikket (vil blive til 1000/60 Mbit til samme pris, når YouSee er klar med deres opgraderinger) - og får pt. leveret omkring 330/65 Mbit

Hvordan oplever du deres router (er det en Zyxel?)?

Da jeg havde Hiper via telefonstikket, var forbindelsen voldsom ustabil og især deres Zyxel router var det rene lort. Men det kan jo være, det er bedre med coax eller fiber.

NB. Har fiber nu fra Eniig. Det fungerer sgu.

Jeg har en “Sagemcom F@st 3890 WU” en Kabel tv Router, som understøtter den nye DOCSIS3.1 standard.

Routeren er sat op i bridge mode, og har så min egen Linksys WRT3200ACM router sat op istedet for. Og jeg har som sagt fuld hastighed - og ikke noget udfald.


Hvor bor du henne?


Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

3580

34
26. maj 2018 @ 22:57
Virtual Machine

Jeg ved godt at du allerede har spurgt din internetudbyder om hvorfor de ikke kan give dig den lovet hastighed. Men hvad sagde de til dig? 

Jeg er blevet ringet op nogle gange af en internetudbyder som tilbød, at jeg kunne blive opgraderet til en 20/2 xDSL til 249 kr selv om jeg allerede havde en xDSL linie fra selv samme udbyder på max 9/0.5 (som var enda meget svingende). Der måtte jeg så sige stop, for allerede ved den 9/0.5 var prisen på 199 kr og de var ikke til at forhandle med. *host* Telenor *host*. En LTE forbindelse i tordenvejr ville have været bedre, tror jeg   

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

8586

198
27. maj 2018 @ 07:57
Poseidon
bleed_blue skrev:

Hvordan oplever du deres router (er det en Zyxel?)?

Da jeg havde Hiper via telefonstikket, var forbindelsen voldsom ustabil og især deres Zyxel router var det rene lort. 

Enig, den er exceptionelt ringe. Faktisk den ringeste router jeg nogensinde har oplevet. 

Der var engang en Mac...

1014

0
27. maj 2018 @ 09:22
Stormogul
bleed_blue skrev:

Jeg kan se, at det er TDC du skal benytte, hvis du skal have 4G dækning. Men masterne står ganske vist ikke lige i din baghave. Den tætteste er i Errindlev, ellers er der også i Rødby og på Hyldtofte Strandvej 5.

Netop. Prøv hvad du kan få ud af den TDC-mast med mobilt bredbånd, især hvis du kan teste det uden binding. Og afvis ikke ideen bare fordi du har prøvet for et par år siden uden held. Der er sket meget siden (4G på længererækkende frekvenser). Måske er det langt fra det, du drømmer om, men hvis det i det mindste kan give dig en højere upload, er det måske et nyt forsøg værd.


2185

44
27. maj 2018 @ 10:48
ASCII jonglør
Bersærken skrev:
Rene Larsen skrev:
bleed_blue skrev:
Rene Larsen skrev:

Jeg har hos Hiper pt. en 300/50 Mbit forbindelse via kabel TV stikket (vil blive til 1000/60 Mbit til samme pris, når YouSee er klar med deres opgraderinger) - og får pt. leveret omkring 330/65 Mbit

Hvordan oplever du deres router (er det en Zyxel?)?

Da jeg havde Hiper via telefonstikket, var forbindelsen voldsom ustabil og især deres Zyxel router var det rene lort. Men det kan jo være, det er bedre med coax eller fiber.

NB. Har fiber nu fra Eniig. Det fungerer sgu.

Jeg har en “Sagemcom F@st 3890 WU” en Kabel tv Router, som understøtter den nye DOCSIS3.1 standard.

Routeren er sat op i bridge mode, og har så min egen Linksys WRT3200ACM router sat op istedet for. Og jeg har som sagt fuld hastighed - og ikke noget udfald.


Hvor bor du henne?


I København S (Ørestaden) - Jeg ved godt at det er et par km eller to fra Lolland