xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
iPhone X - mister GPS signal på grund af atermiske ruder
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


825

10
21. maj 2018 @ 09:08
Veteran

Hejsa

Har lige købt ny bil, og den har atermiske ruder (varmereflekterende ruder), og nu kan jeg ikke længere benytte mine GPS apps, da den ikke kan fange signalet gennem ruderne. Er der nogen der kender en løsning på dette problem, ud over at skifte ruderne ?

  13
0
  195

687

6
21. maj 2018 @ 14:47
Veteran

skift bilen..........  ..........undskyld, ku ikke lade være.  

jeg bygger alt i toffifee og løg

1493

39
21. maj 2018 @ 16:27
Stormogul
hoejfed skrev:

skift bilen..........  ..........undskyld, ku ikke lade være.  

Det lyder noget drastisk :-D mon ikke hankan nøjes med at rulle vinduerne ned 😂 😂 

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1833

1
21. maj 2018 @ 16:43
Stormogul

I gamle dage var externe BT gps udbredte. En google finder også resultater i forbindelse med iphone, men om IOS understøtter på system-niveau eller det er app-specifikt er spørgsmålet. iPhone kan f.eks. godt dele sin position med en iPad uden gps, så noget understøttelse er der indbygget på IOS, men er det er mere end en egen Apple-only standard..


825

10
22. maj 2018 @ 16:23
Veteran

Hej Palle

Problemet er ikke lydafspilningen, den virker fint via BT/bilens Bluetooth.

Problemet er telefonens GPS forbindelse, at den ikke kan forbinde gennem de atermiske ruder, der er et lille

felt i toppen af forruden, holder man telefonen der, kan man få forbindelse, men det er ikke et sted telefonen kan monteres fast - desværre.


2273

157
22. maj 2018 @ 16:25
ASCII jonglør

Præcis hvilken bil-model taler vi om her?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

3580

34
22. maj 2018 @ 17:46
Virtual Machine

En bil med en atermisk notch, tror jeg   

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1833

1
22. maj 2018 @ 18:13
Stormogul
Stig Bindner skrev:

Hej Palle

Problemet er ikke lydafspilningen, den virker fint via BT/bilens Bluetooth.

Problemet er telefonens GPS forbindelse, at den ikke kan forbinde gennem de atermiske ruder, der er et lille

felt i toppen af forruden, holder man telefonen der, kan man få forbindelse, men det er ikke et sted telefonen kan monteres fast - desværre.

Ved ikke du tror jeg jeg snakker om lydafspilning eller bilens bluetooth. Men jeg snakker om externe gps-moduler der var udbredt tidligere, hvor gps i telefonerne ikke var standard. Jeg havde f.eks. tomtom til min windows mobile, hvor positionen blev leveret af et batteridrevet externt gps og sendt via BT. Garmin har da også en masse GPS løsninger til alle mulige formål, men det bliver hurtigt en nørdet løsning, hvis muligt.





825

10
22. maj 2018 @ 18:32
Veteran

OK - sorry, det eneste jeg gerne vil have til at virke er min Trafik Alarm app, resten har jeg via det indbyggede navigationsanlæg.


Please alle - jeg skal nok holde hastighederne, så glem kommentarerne :-)


3580

34
22. maj 2018 @ 20:47
Virtual Machine

Du kan få en GPS antenneforstærker til at sætte uden på bilen. Og der er ingen ledning eller batteri til den. Men jeg vil spørge T.Hansen eller en bilforhandler om det. Jeg er ret sikker på, at det er den vej du skal, for at få et stabil GPS signal inde i bilen.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1641

24
23. maj 2018 @ 05:47
Stormogul
Stig Bindner skrev:

OK - sorry, det eneste jeg gerne vil have til at virke er min Trafik Alarm app, resten har jeg via det indbyggede navigationsanlæg.


Please alle - jeg skal nok holde hastighederne, så glem kommentarerne :-)

Køb en Saphe og monter den i det omtalte felt..   


Once you go Mac - You'll never go back..!

825

10
23. maj 2018 @ 06:51
Veteran

Takker - men som jeg læser det, bruger den også telefonens GPS - og det er den der er problemet.


1641

24
23. maj 2018 @ 10:10
Stormogul
Stig Bindner skrev:

Takker - men som jeg læser det, bruger den også telefonens GPS - og det er den der er problemet.

Det virker ihvertfald i vores bil, med samme slag ruder....


Once you go Mac - You'll never go back..!

2273

157
23. maj 2018 @ 10:55
ASCII jonglør

Mit spørgsmål om bil-modellen, som ikke er blevet besvaret, kører på flg.:

I min Audi er der indbygget en såkaldt Phone-box under det opslåelige armlæn midt mellem forsæderne. Lægger man sin mobil der, forbindes dens signal trådløst til bilens hajfinne-antenne på taget - altså uden om de spærrende ruder - og med rigtig god effekt, skulle jeg hilse og sige.

Hvis trådstarters bil-model har den slags indbygget, er det blot at benytte sig af funktionen. Hvis ikke, kan dette måske indbygges.

I øvrigt kan man finde flere tråde om dette problem i søgefunktionen på VagCars, læsning af disse tråde kræver vist, at man er tilmeldt som bruger.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”