xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Godt nok vildt som Mac OS fucker op.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


1519

0
28. april 2018 @ 18:00
Suspenderet

Jeg burde installere på ny fra bunden,men orker det ikke. Og nu kan jeg virkelig opleve Mac OS fra den grimme side, hver eneste gang jeg vil åbne en fil virker lortet bare ikke. Hver gang jeg vil åbne en JPG fil kommer den fra Skærmbillede,Imageframer eller et helt tredie program, aldrig Billedfremviseren som jeg har valgt skal åbne filen.  Ikonet for filen viser Billedfremviser,men åbner aldrig i den før jeg har valgt det,igen. Film åbner i Quicktime hver gang, selv om ikonet for VLC er på filen. Og når jeg vil ændre det dukker der ikke VLC op, heller ikke Billedfremviser,jeg skal trykke Andre og pege på Billedfremviser HVER ENESTE FUCKING GANG. Ja, kald mig nu grimme ting,jeg kan jo bare installere på ny, men det er fanme da for dårligt at systemet kan fuckes op på den måde, det må I sku indrømme..... PS; Jeg har INGEN ekstra ting installeret,INGEN!

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.
  10
0
  167

285

6
28. april 2018 @ 18:33
Juniormedlem

Og du hakker af i Åbn altid med...?


1519

0
28. april 2018 @ 19:00
Suspenderet
Niels Jørgen Kruse skrev:

Og du hakker af i Åbn altid med...?

Hver eneste gang, hjælper intet, har forsøgt at fjerne diverse PLIST filer og andre gode råd, kører ONYX hver uge og alt muligt,intet hjælper, det er mig en gåde at systemet opfører sig som det gør... OK, som ny bruger er der ikke noget problem, men al post og alt andet følger ikke med, desuden hævder den at filerne på lagerdisken har jeg ikke adgang til, det er rent kuk. Jeg ved godt at jeg ender med at reinstallere mit ældste backup med Capitan,men orker det ikke lige nu. 

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

3580

34
28. april 2018 @ 19:17
Virtual Machine

Den fejl har med samme apps jeg faktisk osse oplevet. Og jeg aner ikke hvad jeg har gjort forkert. Dog blev fejlen udrettet hver gang jeg lavede en clean install. Jeg troede at det var VLC der fuckede mine ikoner up - eller det ved jeg den gør, fordi det er der det hele begynder at blive mystisk hos mig.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1325

0
30. april 2018 @ 16:54
Stormogul
Bersærken skrev:

Jeg burde installere på ny fra bunden,men orker det ikke. Og nu kan jeg virkelig opleve Mac OS fra den grimme side, hver eneste gang jeg vil åbne en fil virker lortet bare ikke. Hver gang jeg vil åbne en JPG fil kommer den fra Skærmbillede,Imageframer eller et helt tredie program, aldrig Billedfremviseren som jeg har valgt skal åbne filen.  Ikonet for filen viser Billedfremviser,men åbner aldrig i den før jeg har valgt det,igen. Film åbner i Quicktime hver gang, selv om ikonet for VLC er på filen. Og når jeg vil ændre det dukker der ikke VLC op, heller ikke Billedfremviser,jeg skal trykke Andre og pege på Billedfremviser HVER ENESTE FUCKING GANG. Ja, kald mig nu grimme ting,jeg kan jo bare installere på ny, men det er fanme da for dårligt at systemet kan fuckes op på den måde, det må I sku indrømme..... PS; Jeg har INGEN ekstra ting installeret,INGEN!

Og hvor mange af de forslag, du har fået i dine 20 andre tråde om dette problem har du rent faktisk afprøvet?

Prøv at oprette en ny brugerkonto og se om de samme sker der.


1519

0
30. april 2018 @ 17:32
Suspenderet

JLL, jeg har gentaget adskillige gange hvad der er forrslået,og mange af de ting jeg kunne finde ud af på nettet. Har haft OSX siden det kom frem, jeg ved godt hvordan man behandler sin Mac,dog er der intet der bider på her. Jojo, det har jeg skrevet før, en ny konto klarer problemet,men det er et fandens besvær,bare  for at få systemet til at virke efter hensigten,men alt dette viser vel bare at Mac OS ikke er så sikkert og ufejlbarligt som man troede..... Næe, nu har jeg Billedfremviser, VLC og andre sager liggende i dokken, så trækker jeg filerne direkte derned,fuck Mac OS. 

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1708

43
30. april 2018 @ 20:20
Stormogul

Lige en bemærkning fra lille mig.  😋


Jeg har altid bare opgraderet systemet til nyeste, aldrig lavet en 'Clean Install' og det kører so det skal uden problemer.

Nå det så er sagt, jo der har sjældent været  nogle små problemer, men dem har jeg klaret ved at slette nogle .plist filer eller blot geninstalleret programmet. Mit første MacOS var 10.4 på en Mac Mini og nu kører jeg MacOS 10.13 på en iMac 5K fra 2014 - alt spiller max.


Men jeg er måske bare heldig ??



740

38
30. april 2018 @ 20:47
Gorm Jørgensen skrev:

Men jeg er måske bare heldig ??

Du er ikke heldig. Sådan er det også her – og hos millioner af andre macOS brugere verden over. Det var faktisk derfor, vi valgte Mac til at begynde med: Easy Peasy...


3580

34
01. maj 2018 @ 09:27
Virtual Machine

Det samme her. Det er ikke macOS's skyld (Apple) hvis der en app udvikler der ikke laver sit arbejde godt nok, ej heller følger retningslinierne, når der kommer en opdatering til styresystemet. 

Men både macOS og apps har jo tonsvis af kode der kaster rundt med en pæn slat værdier og strenge. Og det kan af og til være ret udfordrende at spotte, hvis en kombination af de værdier der håndteres mellem både OS og app kommer til at få sit eget liv, fordi en udvikler har overset noget. Vi er forresten mennesker alle sammen. Peace.


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1325

0
01. maj 2018 @ 19:49
Stormogul
Bersærken skrev:

JLL, jeg har gentaget adskillige gange hvad der er forrslået,og mange af de ting jeg kunne finde ud af på nettet.

Men ikke de utallilge forslag, der er kommet her?


 Har haft OSX siden det kom frem, jeg ved godt hvordan man behandler sin Mac,dog er der intet der bider på her. Jojo, det har jeg skrevet før, en ny konto klarer problemet,men det er et fandens besvær,bare  for at få systemet til at virke efter hensigten

Du havde fået en ny konto op at køre, som du vil have det, for længst, hvis du havde gået 100% ind i det. Så lang tid tager det heller ikke at flytte dokumenter, oprette mailkonti m.m.


,men alt dette viser vel bare at Mac OS ikke er så sikkert og ufejlbarligt som man troede.....

Du har en korrupt settings i din brugerprofil - det har hverken noget med sikkerhed eller ufejlbarlighed at gøre.

Men hvem påstår at macOS er ufejlbarligt?


 Næe, nu har jeg Billedfremviser, VLC og andre sager liggende i dokken, så trækker jeg filerne direkte derned,fuck Mac OS. 

Kan du så ikke love ikke at oprette tråd nummer 21 omkring dit problem, hvis du reelt ikke gider gøre noget ved det?


1519

0
02. maj 2018 @ 01:45
Suspenderet
JLL skrev:
Bersærken skrev:

JLL, jeg har gentaget adskillige gange hvad der er forrslået,og mange af de ting jeg kunne finde ud af på nettet.

Men ikke de utallilge forslag, der er kommet her?


 Har haft OSX siden det kom frem, jeg ved godt hvordan man behandler sin Mac,dog er der intet der bider på her. Jojo, det har jeg skrevet før, en ny konto klarer problemet,men det er et fandens besvær,bare  for at få systemet til at virke efter hensigten

Du havde fået en ny konto op at køre, som du vil have det, for længst, hvis du havde gået 100% ind i det. Så lang tid tager det heller ikke at flytte dokumenter, oprette mailkonti m.m.


,men alt dette viser vel bare at Mac OS ikke er så sikkert og ufejlbarligt som man troede.....

Du har en korrupt settings i din brugerprofil - det har hverken noget med sikkerhed eller ufejlbarlighed at gøre.

Men hvem påstår at macOS er ufejlbarligt?


 Næe, nu har jeg Billedfremviser, VLC og andre sager liggende i dokken, så trækker jeg filerne direkte derned,fuck Mac OS. 

Kan du så ikke love ikke at oprette tråd nummer 21 omkring dit problem, hvis du reelt ikke gider gøre noget ved det?

Joe, det skal jeg da nok huske ikke at gøre, der er jo også så mange indlæg i Macnyt for tiden, så jeg skal nok nære mig, der skal være plads til alle de mange andre indlæg...

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.