xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Safari
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


1641

24
27. april 2018 @ 10:25
Stormogul

Er det bare mig, eller er Safari begyndt at vise "badebold" temmeligt ofte her på det sidste...?    Firefox gør det ikke....

Once you go Mac - You'll never go back..!
  21
0
  166

3580

34
27. april 2018 @ 11:09
Virtual Machine

Jeg har lige været igennem de gængse sider som jeg bruger, og her oplever jeg intet - endnu da :)

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1641

24
27. april 2018 @ 11:41
Stormogul

Det er især på div. avis-sider den "bader"...?  Men det er lidt periodisk og det er ikke min forbindelse   (Fiber 300/300)


Once you go Mac - You'll never go back..!

1519

0
27. april 2018 @ 12:47
Suspenderet

Prøv at tømme bufferen.

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1641

24
27. april 2018 @ 15:22
Stormogul

Er længe sket...   


Once you go Mac - You'll never go back..!

1519

0
27. april 2018 @ 20:43
Suspenderet

Jeg bruger Firefox,men prøvede lige at åbne safari og gå ind på Facebook,jeg lukkede Safari efter 2 minutter uden facebook var kommet frem,så du har helt ret i at den er sløøøøv. 

Du er ikke ene om problemet: https://discussions.apple.com/thread/8084399


https://www.macbookproslow.com/fix-safari-slow-issues/

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

3580

34
27. april 2018 @ 22:22
Virtual Machine

Safari er generelt bare sløv her hjemme osse. Facebook, Youtube og diverse nyhedssider. De trænger til at få trukket fingeren ud af gaskammeret. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1833

1
28. april 2018 @ 08:06
Stormogul

Ved ikke med safari, men Chrome er også blevet sløver, dog ikke badebold sløv. Jeg mistænker meltdown og Spectre patches for at være synderen.


1519

0
28. april 2018 @ 09:38
Suspenderet
Lars Sejerup skrev:

Safari er generelt bare sløv her hjemme osse. Facebook, Youtube og diverse nyhedssider. De trænger til at få trukket fingeren ud af gaskammeret. 

Det er jo ikke noget nyt,jeg skiftede til Firefox for år tilbage fordi Safari bare er slatten...

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

3580

34
28. april 2018 @ 12:04
Virtual Machine

Er det Firefox Neon du bruger?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2252

150
28. april 2018 @ 12:25
ASCII jonglør

Safari har også andre problemer. Fx kan man hverken på Safari eller Firefox se de kort, som vises på Boliga. Disse kort inkl. matrikler vises kun korrekt i Chrome.

Jeg har kontaktet Boliga herom, men de hævder, at der intet problem er - hvilket er decideret usandt! Hvor fejlen ligger er således svært for en alm. bruger at vide - Apple eller Boliga? Eller måske er hele browser-verdenen blevet så kompleks, at det ikke længere er muligt at kode hverken browsersoftware eller websites pæå en måde, så alle sider vises korrekt i alle browsere? Well, det er der jo i og for sig intet nyt i   

Vi trænger til en opstramning på standarderne - måske endda på lovgivning omkring browsere, nu da vi stort set ikke bruger andet til at kommunikere gennem samfundet med. Det skal squ fungere ordentligt!

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1833

1
28. april 2018 @ 13:12
Stormogul
Factory skrev:

Safari har også andre problemer. Fx kan man hverken på Safari eller Firefox se de kort, som vises på Boliga. Disse kort inkl. matrikler vises kun korrekt i Chrome.

Jeg har kontaktet Boliga herom, men de hævder, at der intet problem er - hvilket er decideret usandt! Hvor fejlen ligger er således svært for en alm. bruger at vide - Apple eller Boliga? Eller måske er hele browser-verdenen blevet så kompleks, at det ikke længere er muligt at kode hverken browsersoftware eller websites pæå en måde, så alle sider vises korrekt i alle browsere? Well, det er der jo i og for sig intet nyt i   

Vi trænger til en opstramning på standarderne - måske endda på lovgivning omkring browsere, nu da vi stort set ikke bruger andet til at kommunikere gennem samfundet med. Det skal squ fungere ordentligt!

De virker uden problemer, hvis du lige skifter zoom og tilbage (cmd+plus, cmd+minus, cmd+0). 


2252

150
28. april 2018 @ 14:45
ASCII jonglør

Nej, det virker (heller) ikke - hvis jeg forstår dit råd ret.

Har man valgt en bolig - fx denne - så er der lige under adressen to felter:

  1. Det ene til venstre er til et billede af boligen (der sommetider er der, afhængig af ejendomsmæglerens politik over for Boliga).
  2. Det andet felt til højre er et kort. I Safari er der imidlertid intet kort vist inde i feltet, blot en ret kedelig grålig farve - og det uanset om man bruger zoom-knapperne + og - inde i feltet eller de kommandoer, som du nævner. Dine kommandoer gælder i øvrigt kun for hele Safaribilledet, hvad jeg går ud fra du er klar over - og som jeg derfor undrer mig over, at du anbefaler - men måske har jeg misforstået noget?

Åbner man samme bolig i Firefox, er kortet beskåret på en virkelig dum måde, så det er ubrugeligt.

Åbner man derimod boligen i Chrome, fungerer alt perfekt - både kortet som sådan, zoom-funktionen på knapperne i kortet samt angivelsen af matrikelgrænserne etc.

For en god ordens skyld: jeg kører med OS X Yosemite 10.10.5 på en MBP 15" Retina og i Safari 10.1.2.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1833

1
28. april 2018 @ 15:33
Stormogul
Factory skrev:

Nej, det virker (heller) ikke - hvis jeg forstår dit råd ret.

Har man valgt en bolig - fx denne - så er der lige under adressen to felter:

  1. Det ene til venstre er til et billede af boligen (der sommetider er der, afhængig af ejendomsmæglerens politik over for Boliga).
  2. Det andet felt til højre er et kort. I Safari er der imidlertid intet kort vist inde i feltet, blot en ret kedelig grålig farve - og det uanset om man bruger zoom-knapperne + og - inde i feltet eller de kommandoer, som du nævner. Dine kommandoer gælder i øvrigt kun for hele Safaribilledet, hvad jeg går ud fra du er klar over - og som jeg derfor undrer mig over, at du anbefaler - men måske har jeg misforstået noget?

Åbner man samme bolig i Firefox, er kortet beskåret på en virkelig dum måde, så det er ubrugeligt.

Åbner man derimod boligen i Chrome, fungerer alt perfekt - både kortet som sådan, zoom-funktionen på knapperne i kortet samt angivelsen af matrikelgrænserne etc.

For en god ordens skyld: jeg kører med OS X Yosemite 10.10.5 på en MBP 15" Retina og i Safari 10.1.2.

Nej, det skal ikke være plus-minus knapperne på kortet. Det skal være noget der genberegner placeringer af sidens elementer. Du kan også opnå effekten ved at resize vinduet. Du kan også bare tryk på åbn-kort og se det i stort format. Her er et par screendumps. Først som den ser umiddelbart, men forrykket kort. Så en efter cmd+minus og cmd+plus (er ellerede fikset efter første zoom, det andet er bare for at blive på samme størrelse). Til sidst en hvor jeg har åbnet kortet.

https://photos.app.goo.gl/Kzex034Bqv9fEErV2





1833

1
28. april 2018 @ 15:45
Stormogul

Safari 11.1 på 10.13.4


2252

150
28. april 2018 @ 17:16
ASCII jonglør

Her ser det altså (desværre stadig) således ud - på trods af alle anbefalede rejehop   :

Boliga-dump

- så jeg kan ikke fremkalde så meget som skyggen af en velhængt fyrretræsnål.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1519

0
28. april 2018 @ 17:34
Suspenderet
Lars Sejerup skrev:

Er det Firefox Neon du bruger?

Næ, det er en helt almindelig Firefox version 59.0.2...

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1833

1
28. april 2018 @ 18:12
Stormogul
Factory skrev:

Her ser det altså (desværre stadig) således ud - på trods af alle anbefalede rejehop   :

Boliga-dump

- så jeg kan ikke fremkalde så meget som skyggen af en velhængt fyrretræsnål.

Ok. Men "sjovt" nok du har sol-kurven. Hos mig skifter den til stor kort, hvis jeg trykker på at vise solen.

Tilgengæld virker alt hos mig (støj, sol, nedbør, satelit, matrikler) efter det lille work-around. At åbne kort og lukke vil også fixe det.

Du må opdatere eller tie og leve med boliga i firefox/chrome 😝. Da jeg var udvikler, var første skridt altid at sikre at brugeren brugte seneste version inden vi brugte krudt på fejlfinding 😉


3580

34
28. april 2018 @ 19:09
Virtual Machine

Edit: Glem det...

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2252

150
28. april 2018 @ 20:25
ASCII jonglør

@ Palle Meinert:

Vi taler fuldstændig forbi hinanden. God weekend!

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1833

1
29. april 2018 @ 10:17
Stormogul
Factory skrev:

@ Palle Meinert:

Vi taler fuldstændig forbi hinanden. God weekend!

Også god weekend til dig!

ps. ok jeg har også solen i det lille vindue, den er bare svær at se med kort som baggrund.


3580

34
30. april 2018 @ 10:22
Virtual Machine

Bersærken   Stormogul28. april 2018 @ 17:34
Lars Sejerup skrev:
Er det Firefox Neon du bruger?


Næ, det er en helt almindelig Firefox version 59.0.2...


Nøj, der er stor forskel mellem Safari og Firefox på denne her side: Lyn

Du har sgu ret. Nu må vi se om jeg kan vende mig til den så.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future