xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Apple sagsøger lille mobilreparatør: Taber sagen med et brag
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)


1519

0
16. april 2018 @ 19:56
Suspenderet

Jeg synes efterhånden at Apple opfører sig som en lille Diktaturstat, hvad mener du om denne sag?


https://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/teknologi/apple-sagsoeger-lille-mobilreparatoer-taber-sagen-med-et-brag/7118295

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.
  10
0
  580

740

38
16. april 2018 @ 20:07

Apple har anket til højere instans.


1425

21
16. april 2018 @ 20:20
Stormogul
Bersærken skrev:

Jeg synes efterhånden at Apple opfører sig som en lille Diktaturstat, hvad mener du om denne sag?

Jeg synes det er en trist udvikling. Jeg kunne aldrig selv finde på, at bruge uoriginale dele, men det mener jeg ikke skal forhindre andre i at gøre.

Og hvis skærmene er originale, men kasseret pga. fejl, så er det vel fint at forbrugere kan købe dem og få monteret lidt billigere end hvad Apple tilbyder.

Jeg synes de er for magtliderlige efterhånden.. 


4593

394
16. april 2018 @ 20:30
FPU

Tjah, det er MANGE skærme, som skal skiftes hver dag, så der er tale om MANGE penge, og så gør producenten det her, sådan nærmest pr. instinkt.

Så vidt jeg kan se på artiklen, foregår den her historie i Norge, der jo ikke er medlem af EU, men inden for murene er monopol jo ildeset hos konkurrencekommisærinden, så her vil Apple nok få ørerne i maskinen.

Men som en skrev inde på tråden til artiklen (ikke ordret citat): "Først betaler de en formue for telefonen, og når den så går i stykker, skal den repareres billigst muligt" (og dermed ikke hos Apple selv).

Og så kan man jo også lade være med at knuse sin skærm; panserglas på og så altid skærmen ind mod kroppen, når man bærer rundt på den. Baglommer er bandlyst; selvom enden er god, er den ikke blød nok, når man sætter sig.

Spirituel Maskine

740

38
16. april 2018 @ 21:19

Jeg har haft 14 iPhones (fra iPhone 3G til iPhone X) og har altid nydt at bruge den, som den kom i æsken.

Har kun smadret én skærm (på iPhone 4S), da jeg havde fået nye jeans med lavere siddende forlommer, hvor jeg simpelthen ramme ved siden af på en parkeringsplads.

Jeg syntes, det er en skam at pakke en iPhone ind i noget som helst!


39

0
17. april 2018 @ 08:59
Let øvet
iPhoneX skrev:

Jeg har haft 14 iPhones (fra iPhone 3G til iPhone X) og har altid nydt at bruge den, som den kom i æsken.

Har kun smadret én skærm (på iPhone 4S), da jeg havde fået nye jeans med lavere siddende forlommer, hvor jeg simpelthen ramme ved siden af på en parkeringsplads.

Jeg syntes, det er en skam at pakke en iPhone ind i noget som helst!

Hørt


1663

46
17. april 2018 @ 11:46
Stormogul
iPhoneX skrev:

Jeg har haft 14 iPhones (fra iPhone 3G til iPhone X) og har altid nydt at bruge den, som den kom i æsken.

Har kun smadret én skærm (på iPhone 4S), da jeg havde fået nye jeans med lavere siddende forlommer, hvor jeg simpelthen ramme ved siden af på en parkeringsplads.

Jeg syntes, det er en skam at pakke en iPhone ind i noget som helst!


Helt enig men har et læder cover på med plads til kort bag på, simpelthen af nød da jeg ik gider rende rundt med pung mere, så der ligger kørekort og betalingskort i. Men ja når jeg så endelig tager coveret af så NYDER jeg at røre ved en bar mobil :)


Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

3580

34
17. april 2018 @ 12:07
Virtual Machine

Apple vil jo føre sig som et luksus brand, og så duer det jo ikke at kunderne smider display i med pixel fejl osv. Det giver jo en ringere reklame. De burde udksifte til kvali-reservedele til meget billigere penge i stedet, hvis de vil beholde luksus branding samt få lidt street credit.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

393

13
17. april 2018 @ 14:01
Lærling
Lars Sejerup skrev:

Apple vil jo føre sig som et luksus brand, og så duer det jo ikke at kunderne smider display i med pixel fejl osv. Det giver jo en ringere reklame. De burde udksifte til kvali-reservedele til meget billigere penge i stedet, hvis de vil beholde luksus branding samt få lidt street credit

+1 – de beskytter deres brand, det har de da ret til, som jeg ser det. Det gør alle producenter med respekt for deres produkter. Prisen for udskiftning og reservedele, kan man så altid diskutere.

Lidt pudsigt, at man vil give 10K for en mobil, men ikke vil betale prisen for at beholde den høje standard produktet har, og som man har betalt for. Ellers skulle man måske overveje et billigere produkt, der passer bedre til ens pengepung.

Det billigste er jo, som altid, at passe på sine ting.


Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

1519

0
17. april 2018 @ 22:03
Suspenderet

Leif skrev: "Lidt pudsigt, at man vil give 10K for en mobil, men ikke vil betale prisen for at beholde den høje standard produktet har, og som man har betalt for. Ellers skulle man måske overveje et billigere produkt, der passer bedre til ens pengepung."


Men det der er vildere er, at en fabrikant der tjener så meget på et produkt, stadig liiige skal vride det sidste ud af folk,ved at sætte værkstedspriser der intet hører hjemme. Dette svarer til at Porche krævede at kun deres værksted måtte skifte olien, og krævede 5000 kroner for at gøre det...


Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

393

13
17. april 2018 @ 23:18
Lærling
Bersærken skrev:

Leif skrev: "Lidt pudsigt, at man vil give 10K for en mobil, men ikke vil betale prisen for at beholde den høje standard produktet har, og som man har betalt for. Ellers skulle man måske overveje et billigere produkt, der passer bedre til ens pengepung."


Men det der er vildere er, at en fabrikant der tjener så meget på et produkt, stadig liiige skal vride det sidste ud af folk,ved at sætte værkstedspriser der intet hører hjemme. Dette svarer til at Porche krævede at kun deres værksted måtte skifte olien, og krævede 5000 kroner for at gøre det...


Hvilket kendskab har du mon til, hvad Apple tjener på deres mobiltelefoner, holder du ikke bare priserne op imod, hvad du selv vil/kan betale?

Mig bekendt er der mange mærkevareproducenter, der netop praktiserer den politik. F.eks. kan du ikke få den lokale urmager til at reparere et Omega ur, endsige skifte batteri, det skal gøres på et autoriseret værksted. Det er måden at beskytte produktets kvalitets niveau.

Jamen, hvis det kostede 5000 kr. at få skiftet olie på din Porche, og du ikke ville betale det, og ikke kunne få det gjort andre steder end hos et autoriseret Porche værksted. Så købte du sikkert ikke en Porche. Omvendt ville du nok slet ikke købe en Porche, hvis 5000 kr. spiller en større rolle.

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.