xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
4K fra Netflix...
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


204

1
07. april 2018 @ 22:47
Juniormedlem

Hej

Er der nogen der har Abb på 4K fra Netflix og bruger det på sit 4K TV.

Spørgsmålet er så, er der virkelig så stor forskel på alm HD og 4K på sit TV?

Er det værd at betale for?



MVH Søren Larsen
  13
0
  174

1663

45
07. april 2018 @ 23:15
Stormogul

Jeg har netflix 4k men må ærlig indrømme at jeg ik kan se forskel på deres HD materiale og deres 4K men kan skyldes at jeg har et af de første 4K tv der kom ned i menneske penge. Et Samsung 6905 mener jeg det hedder. Så kan self være et ringe 4K panel der gør det. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

53

0
07. april 2018 @ 23:27
Novice

Jeg kan godt se klar forskel, men sidder også 1,3 m fra et 55". 

Jeg synes der er en lige så stor forskel, som der er mellem bluray og 4kbluray, men hvor Netflix ikke når op på samme højde som fysiske skiver.


1663

45
08. april 2018 @ 15:47
Stormogul
P.T skrev:

Jeg kan godt se klar forskel, men sidder også 1,3 m fra et 55". 

Jeg synes der er en lige så stor forskel, som der er mellem bluray og 4kbluray, men hvor Netflix ikke når op på samme højde som fysiske skiver.

Hvad TV har du? hvis du har et nyere tv kan jeg godt forstå du kan se forskel men jeg kan absolut ikke på min ældre. Ser jeg direkte 4K lavede demo videoer så kan jeg se forskel, meget stor forskel men syntes ikke det skinner igennem på film, har sågar købt en UHD film og syntes det lignet en alm blu-ray.


Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

3580

34
08. april 2018 @ 16:05
Virtual Machine

Det kan osse bare være, at dit tv virkelig er god til at opskalere fra 1080p til 4K, og, at det er derfor forskellen synes mindre tydelig for dig. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1663

45
08. april 2018 @ 20:32
Stormogul
Lars Sejerup skrev:

Det kan osse bare være, at dit tv virkelig er god til at opskalere fra 1080p til 4K, og, at det er derfor forskellen synes mindre tydelig for dig. 

Hvis det er mit tv du hentyder til så tvivler jeg på at det er derfor, har aldrig syntes det tv var godt til noget som helst, var faktisk kun fordi det havde Netflix app'en med 4K understøttelse at jeg købte det, ellers havde jeg forelsket mig i et LG på det tidspunkt men det havde ingen HDMI 4K indgange eller netflix i 4K men et 4K panel. så valgt samsung af den grund men har altid syntes det var dårligt billede på selvom det er indstillet helt efter bogen, er tit jeg går ind på min gamle 47" philips for at se film da jeg syntes det har bedre billede. haha 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

116

0
10. april 2018 @ 23:51
Novice

Jeg kan se Netflix 4K fra både fjernsyn (Panasonic) og Apple TV 4K. Jeg synes det ser en anelse bedre ud fra Apple TV, det er hurtigt og i hvertfald bedre end fra den gamle Apple TV med HD.

Der var lidt problemer i begyndelsen (hastighed), men det er klart bedre nu. Mir netværk (TDC) kører med 300 ned og 65 op.

/Niels


256

1
11. april 2018 @ 14:37
Juniormedlem

Jeg kan se forskel, men ikke kæmpe forskel. (65”), men synes alligevel det er pengene værd.

(Du får dog også 2 ekstra samtidige streams for det lidt dyrere abb,)

4K boksen er også hurtigere.


217

11
12. april 2018 @ 08:38
Juniormedlem

Jeg kunne ikke rigtig se den store forskel på 1080P og 4K indtil jeg fik købt et ordentligt HDMI kabel. Mit gamle kabel kunne godt trække FullHD fra ATV4, men 4K fra ATV4K viste sig, at være for stor en mundfuld.

Det endte med at jeg gik i HiFi-klubben og købte Argon Red og det gjorde en stor forskel

Those aren't voices in your head - they are just the echoes of your indecision

1833

1
12. april 2018 @ 11:08
Stormogul
Søren F. Sørensen skrev:

Jeg kunne ikke rigtig se den store forskel på 1080P og 4K indtil jeg fik købt et ordentligt HDMI kabel. Mit gamle kabel kunne godt trække FullHD fra ATV4, men 4K fra ATV4K viste sig, at være for stor en mundfuld.

Det endte med at jeg gik i HiFi-klubben og købte Argon Red og det gjorde en stor forskel

Ud fra dit link, ser det ud til at være et spørgsmål om at kablet skal være et High Speed kabel for 4K understøttelse. Lader til at der er 4 kategorier: 

1. High-speed with Ethernet
2. High-speed without Ethernet
3. Standard-speed with Ethernet
4. Standard-speed without Ethernet

Prisforskellen på standard og High-speed skulle efter sigende være minimalt i dag (har ikke tjekket). Ligeledes er Ethernet ikke en feature man behøver gå efter, da der ikke rigtig er noget som benytter det.


3580

34
12. april 2018 @ 16:22
Virtual Machine

Jeg syntes at der er smart med et HDMI kabel. Men ville et CAT 6 LAN kabel til 1/4 af prisen ikke kunne det samme i teorien?

Nu ved jeg da i det mindste, hvad jeg skal købe, når jeg skal have mig en Apple TV 4K eller til den tid nyere.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1833

1
12. april 2018 @ 17:04
Stormogul
Lars Sejerup skrev:

Jeg syntes at der er smart med et HDMI kabel. Men ville et CAT 6 LAN kabel til 1/4 af prisen ikke kunne det samme i teorien?

Nu ved jeg da i det mindste, hvad jeg skal købe, når jeg skal have mig en Apple TV 4K eller til den tid nyere.

Ethernet stikket i ATV4 er til netværk og kun netværk. Den er så vidt jeg husker også kun 100Mbps.

Så nej, hvis du vil tilslutte din ATV4 til fjernsynet, skal du bruge et HDMI-kabel.


132

0
15. april 2018 @ 11:55
Novice

Ja vi har abb. på Netflix i 4K.

Vi er rigtig glade for det, og syntes der er ret stor forskel. Vi har et 65” LG TV (OLED65G6V).

Vi har også AppleTV 4, men jeg syntes ikke at der er forskel på den og på TV’et egen Netflix app.

Ud over 4K får man også mulighed for at se Netflix i op til 5 skærme på drt store abb. Så er man flere i hustanden, giver det jo også flere muligheder.


15" MacBook Pro 2016 ï iPhone 7 Plus ï iPad Pro

3580

34
15. april 2018 @ 17:35
Virtual Machine

Palle Meinert   Stormogul12. april 2018 @ 17:04
Lars Sejerup skrev:
Jeg syntes at der er smart med et HDMI kabel. Men ville et CAT 6 LAN kabel til 1/4 af prisen ikke kunne det samme i teorien?
Nu ved jeg da i det mindste, hvad jeg skal købe, når jeg skal have mig en Apple TV 4K eller til den tid nyere.


Ethernet stikket i ATV4 er til netværk og kun netværk. Den er så vidt jeg husker også kun 100Mbps.
Så nej, hvis du vil tilslutte din ATV4 til fjernsynet, skal du bruge et HDMI-kabel.


Ja det ved jeg, men de kan begge det samme. Så jeg borer lidt i prisforskellen. De laver nemlig begge precist det samme arbejde - flytter digital data skide hurtigt til og fra mellem to enheder. Is kold.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future