xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Kan ikke åbne program efter opdatering.
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)


121

0
01. april 2018 @ 10:38
Novice

Har et program der kører igennem Safari når det åbner: https://localhost:9090/xxxx.

Efter den ny opdatering til Ver. 10.13.4 vil Safari ikke åbne det, da det mener at det er skadeligt ?

Hvordan fortæller man Safari at det er ok at dette program kører i Safari ?

Forsat God Påske til alle

  16
0
  619

93

4
01. april 2018 @ 13:02
Novice

Har du prøvet i systemindstillinger derefter sikkerhed og anymitet her skulle du efter at have skrevet din system kode kunne vælge alle programmer.

Har du opdateret til " Sierra " så riv dig i håret og smid den ud alså " Sierra "

Hej


121

0
01. april 2018 @ 17:15
Novice

Har opdateret til Sierra, desværre, det er jo fint med sikkerhed men man skal jo også kunne bruge sin Mac i dagligdagen.

Checker i aften det du skriver 😉


93

4
01. april 2018 @ 21:13
Novice

Hej Pedersen61

Jeg gjorde den samme dumhed med Sierra.

Så jeg formaterede min HD, og derefter delte jeg HD op i 2 partioner som kom til at hedde HD her kom Sierra til at ligge, og den an partion kom til at hedde HD1 her ligger så " El capitan ".

Og jeg siger dig det kører bare meget fint, og som en ekstra sidegevinst så kan jeg stadig bruge mine gamle programmer som jeg har været ved at kaste i skraldespanden.

Hilsen Jens


121

0
02. april 2018 @ 08:05
Novice

Det ender da sikkert med at jeg køre El Captain ind igen :-)

Selvom det ikke er det optimale.

Tak for svar :-)


1325

0
02. april 2018 @ 10:02
Stormogul
persen61 skrev:

Har et program der kører igennem Safari når det åbner: https://localhost:9090/xxxx.

Efter den ny opdatering til Ver. 10.13.4 vil Safari ikke åbne det, da det mener at det er skadeligt ?

Hvordan fortæller man Safari at det er ok at dette program kører i Safari ?

Forsat God Påske til alle

Er der ikke en knap på den side, Safari viser?

Det er sandsynligvis advarslen om at du besøger en side med et ugyldigt/self signed SSL-certifikat, og du skal bare godkende én gang.




2268

156
02. april 2018 @ 12:41
ASCII jonglør

@Jens160251:

Kunne du nævne de af dine gamle programmer, som du ikke kan anvende i High Sierra?

Jeg spørger, fordi jeg endnu ikke har opdateret fra Yosemite, og er bekymret over, om min Adobe C6-pakke kan køre problemfrit på High Sierra. 

På forhånd tak. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1833

1
02. april 2018 @ 14:00
Stormogul

Det er svært at finde en løsning uden at kende programmet og/eller den præcise fejlmeddelse.

Med mindre det er noget hjemmestrikket, eller en meget speciel opsætning, så er der nok andre der er støt på problemet før dig og måske har en løsning.

Jeg vil foreslå du google programmets navn og fejlmeddelelsen. Hvis fejlmeddelelsen er på dansk, så prøv at erstatte med essensen af den på engelsk. Hvis der er fejl-nummer vil det være super at google efter.

Normalt når en browser blokere adgangen, så er der også mulighed for at køre overfor rød, efter du højt og helligt har lovet alt herefter er på eget ansvar. i JLLs eksempel, kan du forsætte alligevel ved at klikke linket sidst i teksten. Afhængig af browser kan det også være gemt under detaljer.


2268

156
02. april 2018 @ 14:07
ASCII jonglør
Palle Meinert skrev:

Det er svært at finde en løsning uden at kende programmet og/eller den præcise fejlmeddelse. ...

Jeg vil foreslå du google programmets navn og fejlmeddelelsen.

Tak for svaret - men problemet er jo netop, at jeg selv endnu ikke er paa High Sierra, og derfor faar jeg naturligvis heller ingen fejlmeddelelser. Derfor spoerger jeg her de brugere, som allerede HAR faaet testet deres "gamle" programmer paa High Sierra. For de maa jo da vide, hvad der duer og hvad ikke.

Og undskyld den gamle danske skrivemaade her, men jeg sidder paa et forbandet obskurt fransk tastatur paa en snusket webcafe i Frankrig   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1833

1
02. april 2018 @ 14:15
Stormogul
Factory skrev:
Palle Meinert skrev:

Det er svært at finde en løsning uden at kende programmet og/eller den præcise fejlmeddelse.

Jeg vil foreslå du google programmets navn og fejlmeddelelsen.

Tak for svaret - men problemet er jo netop, at jeg selv endnu ikke er paa High Sierra, og derfor faar jeg naturligvis heller ingen fejlmeddelelser. Derfor spoerger jeg her de brugere, som allerede HAR faaet testet deres "gamle" programmer paa High Sierra. For de maa jo da vide, hvad der duer og hvad ikke.

Og undskyld den gamle danske skrivemaade her, men jeg sidder paa et forbandet obskurt fransk tastatur paa en snusket webcafe i Frankrig   

Ok. Mit svar var nu til trådstarter. Men i dit tilfælde er jeg helt helt sikker på at du kan finde masser information derude om C6 virker på High Sierra og Adobe har garanteret også forums. En hurtig google giver grund til optimisme. I hvert fald ender denne tråd med at positiv tilbagemelding:

https://forums.adobe.com/thread/2393369


2268

156
02. april 2018 @ 14:57
ASCII jonglør

OK, mange tak!   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

121

0
03. april 2018 @ 08:15
Novice

RE: JLL

Jeg får de to sidste linier, hvor jeg trykker på det sidste link og skal trykke min kode ind, problemet er herefter at siden ikke åbnes i Safari, Safari forbliver lukket.

Jeg har løst problemet ved at install. Firefox, den spørger første gang om jeg vil ind på denne usikre side og jeg trykker ja

herefter åbner den automatisk når jeg trykker på programmet i " programmer ".

Det er bare ærgerligt at jeg ikke kan det i Safari, men det kan være der kommer en ny opdatering hvor de har slækket

igen.

Ellers tak for input. :-)


1325

0
03. april 2018 @ 14:58
Stormogul

Den bruger ikke et plug-in, som er deaktiveret for siden? (Java, Flash eller lignende?)


1129

129
04. april 2018 @ 10:49
Stormogul

altså... hvis du bruger https så skal siden jo have en certifikat.

hvis siden ikke har en certifikat og er lokalt placeret, så kan det være lige meget om den er krypteret eller ej. derfor kan du ligeså godt tilgå den ved at benytte http://localhost:9090/xxxxx



121

0
04. april 2018 @ 11:41
Novice

Den bruger ikk plug-in. :-)


93

4
08. april 2018 @ 09:30
Novice

Hej Factory

Jeg kan sådan lige her og nu huske at bla. det program der hedde "Final Cut Exprexx " dekan ikke køre under Sierra.

Som før omtalt så bruger jeg faktisk aldrig den del på min MAC hvor jeg har Sierra liggende fordi Sierra er håbløs og have med at gøre.

Så jeg bruger min HD1 hvor jeg har min " El Capitan " liggende og så kører det bare.

Hej og god vind til dig


2268

156
08. april 2018 @ 11:58
ASCII jonglør

Hej Jens160251,

Tak for dit svar - men FCE er jo også er ret gammelt program. Final Cut Pro derimod kan man opdatere så det kan køre på det nye filsystem APFS i macOS.

IT-universet udvikler sig jo hele tiden - på visse måder irriterende, men der er jo faktisk tale om fremskridt rent kvalitetsmæssigt. Den må vi jo så alle æde   

Vil man have en oversigt over, hvilke af ens programmer der muligvis ikke vil virke på macOS High Sierra, kan man bruge denne fremgangsmåde:

How to Check Your Mac for 32-Bit Applications That Will Stop Working After High Sierra

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”