xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Problemer med at åbne pdf filer fra Mail
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


955

9
23. marts 2018 @ 10:42
Veteran

Jeg har et lidt specielt problem....situation:

High Sierra med Acrobat Reader installeret
Samtidig, under Parallels/Win10 har jeg også Acrobat reader installeret.

Når jeg vil åbne pdf-filer på mac, anvendes normalt Billedfremviser, men nogle specielle Adobe pdf-filer (Adobe Livecycle designer) kan jeg kun anvende Acrobat reader. Hvis jeg åbner fra finder, kan jeg vælge åben med og får så muligheden at åbne i Acrobat under mac eller windows. Så vidt så godt.

Men hvis jeg i en mail har tilsvarende dokument som jeg vil åbne, får jeg kun windows-muligheden vist, og skal så ind via "andre" og rode rundt under programmer for at finde mac/Acrobat Reader.

Kan man på nogen måde få gjort mac/acrobat reader synligt ved åbning gennem mail ?

Eller kan man uden yderligere valg indstille til altid at åbne i Acrobat Reader/Mac uden at alle andre PDF´ere så ikke blot åbner i Billedfremviser.?

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside
  8
0
  135

1833

1
24. marts 2018 @ 15:23
Stormogul

Undskyld jeg er doven, men der er masser af beskrivelse derude om hvordan man vælger standard app til diverse fil-typer

https://www.google.dk/search?q=howto+set+default+app+on+mac&oq=howto+set+default+app+on+mac

Hvis man vil igang med større ændring findes der denne plug-in til systemindstillinger:

http://www.rubicode.com/Software/RCDefaultApp/

Den er handy, hvis jeg vil skifte medie-afspiller. For så kan nemt kun ind på app'en og sige at den skal være standard for alle de fil-typer den understøtter.


955

9
24. marts 2018 @ 17:19
Veteran

Tak, men kan ikke finde svaret på mit spørgsmål nogensteds....

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

955

9
24. marts 2018 @ 17:35
Veteran

Min første post ...sidste sætning:

Eller kan man uden yderligere valg indstille til altid at åbne i Acrobat Reader/Mac uden at alle andre PDF´ere så ikke blot åbner i Billedfremviser.?

Skulle nok have lydt sådan her:

Eller kan man indstille - uden at man hver gang i mail skal vælge program til at åbne -  så denne type PDF altid åbner i Acrobat Reader/Mac (Ikke Acrobat reader /WIN), men så alle andre PDF´ere stadig åbner i Billedfremviser ?

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

1833

1
24. marts 2018 @ 18:10
Stormogul
Kenny Poulsen skrev:

Min første post ...sidste sætning:

Eller kan man uden yderligere valg indstille til altid at åbne i Acrobat Reader/Mac uden at alle andre PDF´ere så ikke blot åbner i Billedfremviser.?

Skulle nok have lydt sådan her:

Eller kan man indstille - uden at man hver gang i mail skal vælge program til at åbne -  så denne type PDF altid åbner i Acrobat Reader/Mac (Ikke Acrobat reader /WIN), men så alle andre PDF´ere stadig åbner i Billedfremviser ?

Med mindre den har en anden extension end pdf, så kan du mig bekendt ikke skelne standard app.

Jeg ved ikke om du har Acrobat reader på Mac installeret korrekt, men jeg har ingen problemer med at vælge den. Den er endog øverst efter jeg har valgt den via andre (tjekkede ikke om det var tilfældet inden, for prøvede med andre som det første).

Jeg ved ikke hvordan du har det med at parallels fletter apps. Personligt var det noget jeg slog fra.


955

9
25. marts 2018 @ 09:47
Veteran

Det "sjove" var, at jeg tidligere i mail fik mulighed for at åbne både i acrobatr/mac og acrobat/win, nu er der kun acrobat (men det er acrobat/win uden det kan ses) og acrobat/mac skal så ledes frem via andre.

Fra Finder har jeg stadig begge optioner.

Omkring Parallels, ja, så har jeg noget software som kører under windows, hvorfra jeg sender indhold via Mail, så jeg ved ikke nok om Parallels til at vide om det at sende filer fra windows program via Mail så heller ikke virker, hvis man slår "flette apps" fra....?

Hvis jeg kunne slippe af med ALT fra  Adobe ville jeg være en glad mand, men de her specielle pdf-filer kræver acrobat

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

955

9
25. marts 2018 @ 10:05
Veteran

Checkede Parallels, og ja, man kan slå brug af windows programmer i mac fre, men lade windows anvende mac programmer :-)

Så når jeg i Mail prøver at åbne de filer, får jeg nu acrobat/mac :-))

Takker !!

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

1833

1
25. marts 2018 @ 12:24
Stormogul
Kenny Poulsen skrev:

Checkede Parallels, og ja, man kan slå brug af windows programmer i mac fre, men lade windows anvende mac programmer :-)

Så når jeg i Mail prøver at åbne de filer, får jeg nu acrobat/mac :-))

Takker !!

Godt det virker nu 😊

Burde du måske melde til Parallels 🤔


955

9
25. marts 2018 @ 14:21
Veteran

yep, det gør jeg nok.

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside