xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
High Sierra Vs Excel
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


2

0
20. marts 2018 @ 06:48
Nyt medlem

Jeg har lige fået ny MAC Pro med High Sierra.

Vi bruge G drev på job, hvilket har fungeret upåklageligt. Lige indtil jeg fik den nye MAC her. Efter jeg har installeret G drev (som i øvrigt er blevet langsom efter deres nye opsætning), så sker det ofte, at jeg beskadiger excel filer, når jeg prøver at åbne. Herefter så er der ingen der kan åbne filen, mens de kunne godt, INDEN jeg prøvede.

Så lige nu tør jeg ikke åbne flere excel filer i frygt for at miste en mase arbejde!

Nogle der kender til denne udfordring ?

  8
0
  201

1833

1
20. marts 2018 @ 10:25
Stormogul

Er G drev = Google Drive? 

Til privat brug hedder app'en til mac hedder nu Backup and Sync.

Kan du selv åbne de excel filer igen? I såfald gemmer du måske i andet format end det oprindelige. Er det også Excel de øvrige brugere benytter og er det samme version? Kan være du gemmer i en nyere version, end de kan læse, hvis de benytter ældre version.

Måske de benytter http://sheets.google.com/ istedet for excel. Vil være mest oplagt, hvis det allerede ligger på google-drive.

Har selv benyttet sheets til noget regnskab, men ikke den store erfaring med excel på google-drive. 


2

0
20. marts 2018 @ 10:34
Nyt medlem

Sorry, ja G drev er Google drev.

Det er på en Virksomhedskonto.
Jeg kan ikke åbne filen, når jeg prøver siger den, at den er beskadiget.
Så jeg når slet ikke at få mulighed for at gemme.
Alle bruger Excel fra Office pakken.


8581

198
20. marts 2018 @ 10:42
Poseidon

Prøv at hente filerne med en anden browser.

Der var engang en Mac...

1833

1
20. marts 2018 @ 11:16
Stormogul
Bassehund skrev:

Sorry, ja G drev er Google drev.

Det er på en Virksomhedskonto.
Jeg kan ikke åbne filen, når jeg prøver siger den, at den er beskadiget.
Så jeg når slet ikke at få mulighed for at gemme.
Alle bruger Excel fra Office pakken.

Har firmaet ikke en it-support du kan henvende dig til. Google må også have support, men nok bedst at lade det gå gennem firmaets it-support så de ved hvad der foregår.


2

0
20. marts 2018 @ 11:42
Nyt medlem

Nej vi er desværre ikke så store :)


2

0
20. marts 2018 @ 11:43
Nyt medlem

Hej David

Men jeg bruger jo Google Drives egen app som installeres på computeren. Så jeg bruger jo ikke et egentlig browser til at hente dem, desværre


1833

1
20. marts 2018 @ 12:59
Stormogul
Bassehund skrev:

Nej vi er desværre ikke så store :)

Så må du prøve at høre google direkte. Der må følge support med en virksomhedsløsning.

Men prøv at kopiere et excel ark til et andet sted på din maskine og se om den også ødelægges. Altså isoler om problemet er Excel eller Google Drive.

Selv om du benytter googles synkronisering, kan du du gødt prøve med en browser. Den understøtter også drag and drop så vidt jeg husker.

Sikre også du har nyeste version af google synkronisering app.

Du skrev de andre brugte office, men ikke om det var samme version som du selv bruger. Men hvis du ikke selv kan åbne filen igen efterfølgende, er det nok knap så relevant.

Hvis du prøver at bruge google-drive i browser, kan du også prøve at åbne filerne der med google sheets. Det er en workaround. Men bedre end at du ødelægger filerne og derfor ikke tør åbne dem.. 

Kender ikke jeres backup løsning og om der er versionstyring i google-drive (gå tilbage til tidligere version) ellers tag en kopi af filen inden du prøver noget.


3580

34
21. marts 2018 @ 09:22
Virtual Machine

Jeg kan godt forholde mig til det problem. Jeg erfarer det samme bare med DropBox. Jeg har en masse filer som er blevet "truncated" af en eller anden grund. For mig virker det som om, at filerne hvad enten den uploades eller downloades bliver annulleret under overførslen, og derved ødelgagt. Hvorfor det er sket, ved jeg ikke. Jeg kører kablet netværk og har fibernet. Så jeg tror det har noget med softwaren at gøre i stedet.

Jeg føler med dig, Bassehund :)

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future