xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Tinnitus - opfølgning på en gammel tråd
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


210

0
18. marts 2018 @ 21:57
Suspenderet

Nedenstående citater er redigeret

Lasse skrev:
For at lindre og aflede min tinnitus hjælper det ofte, på min iMac og nogle on-ear-hørebøffer, at lytte til en svag tone/frekvens via en tonegenerator på nettet...
Er der en app til det?


Palle Mainert skrev:
... Kender du frekvensen på din tinnitus? (Jeg har på Rigshospitalet fået målt min til 6kHz)


Hej Palle og evt. andre
Har selv målt min ”one tone” tinnitus til omkring 7200 Hz. En tur til læge, lokal hørelæge og en tid på Regionshospitalet i Viborg om… ca. 60 uger! Det kan man jo ikke vente på.

Har fundet en god webside og app. Det er supergodt lavet. Mange muligheder.
Det lindrer og afleder for mig. Jeg lytter pt. mest til noget med regn og vand.
Link: https://mynoise.net

  14
0
  244

1519

0
18. marts 2018 @ 23:08
Suspenderet

Jeg har hvad lægen på Nykøbing Sygehus kaldte svær Tinnitus, efter år med rustbankning til søs og på værft,skulle der en koncert i Nysted til at ødelægge mine ører. Dagen efter koncerten havde jeg en meget høj hyletone,blandet med en summen og en hvæsen i ørerne, lægen mener at hyletonen ville jeg normalt ikke kunne høre normalt,så højt oppe i frekvens er den. Prøvede deres løsning; et apparat i ørerne der sendte hvid støj, det orkede jeg ikke at høre på og jeg fik ondt i ørerne af den dims der sad helt inde i knoppen på en. Nej, i stedet købte jeg et par rigtigt gode trådløse hørebøffer som jeg har på fra morgen til aften, de er sluttet til fjerneren. Jeg hører stadig især hyletonen selv om jeg skruer nok så meget op for bøfferne,men da jeg jo koncentrerer mig om det der sker i ørerne kan jeg ignorere hyleriet lidt. Sådan har det været i nu 20 år.Min Far tog livet af sig fordi han havde Tinnitus,forårsaget af en blodåre bag øret der var ved at lukke sig, han sagde det var som at have hovedet inde i en tørretumbler.... PS: Jeg ryger noget Cannabis også, det dæmper faktisk ret meget min Tinnitus, bare en fodnote....

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

210

0
18. marts 2018 @ 23:21
Suspenderet

Øv... Jeg har lavet navne-bøvl i mit indlæg. Palle Meinert er citeret og nævnt. Det er en dum beklagelig fejl.
Skulle have været Martin Ammentorp. Læs det venligst sådan.

Undskyld Palle
vh Lasse Benjaminsen


210

0
19. marts 2018 @ 00:29
Suspenderet

@Besærken
Har også prøvet med "hvid støj". Duede ikke til mig. Det blev til endnu en irriterende lyd.
Websiden og app jeg linker til, giver mange muligheder for at finde og tilpasse lyde. Ikke for at overdøve min tinnitus - men for at aflede.
Der er også noget for en gammel sømand :-)


1833

1
19. marts 2018 @ 09:58
Stormogul
Lasse skrev:

Øv... Jeg har lavet navne-bøvl i mit indlæg. Palle Meinert er citeret og nævnt. Det er en dum beklagelig fejl.
Skulle have været Martin Ammentorp. Læs det venligst sådan.

Undskyld Palle
vh Lasse Benjaminsen

Helt i orden, måske det nærmere var Martin du skulle undskylde overfor :-)


1263

36
19. marts 2018 @ 22:19
Stormogul
Palle Meinert skrev:

Helt i orden, måske det nærmere var Martin du skulle undskylde overfor :-)

Helt unødvendigt - og nej, jeg har ingen gode råd. Bruger selv meditation som afledning - nu er tinnitussen (et eller to s'er?) blevet så voldsom, at jeg også kan høre den ved vandet med bølger, hvilket var det eneste sted jeg fik fred før i tiden.

Så den stilhed jeg af og til kan finde under meditation er tiltrængt.....

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

1263

36
19. marts 2018 @ 22:21
Stormogul

PS - og når jeg spiller på mit flygel, skal jeg nu passe på fortissimo passager 🙄

(PPS gad vide, hvornår min tæller bliver opdateret - har stået på 981 længe)

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

3580

34
20. marts 2018 @ 05:44
Virtual Machine

Fortsætter tinitussen efter man evt er blevet døv pga alderdom?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1263

36
20. marts 2018 @ 07:09
Stormogul
Lars Sejerup skrev:

Fortsætter tinitussen efter man evt er blevet døv pga alderdom?

Godt spørgsmål - aner det ikke (endnu 😏)

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

127

3
20. marts 2018 @ 08:41
Novice

En anden indgang til, hvis det er psykisk :-)

https://kroppenlyveraldrig.dk/leksikon/tinnitus/


1519

0
20. marts 2018 @ 11:14
Suspenderet
Lars Sejerup skrev:

Fortsætter tinitussen efter man evt er blevet døv pga alderdom?

I mit tilfælde er det et ja,  da det er de små hår i ørerne der er lagt ned og de sender signaler uanset om du kan høre eller ej....

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

3580

34
20. marts 2018 @ 11:26
Virtual Machine

Kan den nerve der sender de lyde klippes over? Jeg har en ven der fik opereret hans tinitus væk. Det lød for ham som et lokomotiv hvis hjul skreg fordi den brænsede hårdt op. Men det forsvandt ved hans operation, og han har stadig hørelsen. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1519

0
20. marts 2018 @ 14:15
Suspenderet

Det afhænger vel af hvorfor man har Tinnitus,min far havde det og det var fra en pulsåre bag øret der var ved at lukke,mit kom på grund af for højt lydniveau til den eneste rock koncert jeg nogensinde har været til...

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

456

8
21. marts 2018 @ 13:07
Seniormedlem

Tinnitus er hjernens stress-alarm. Det kan ikke opereres. Og ingen kan egentlig gøre noget ved den. 

Det kan f.eks. komme efter en ulykke hvor du har slået hovedet. Men også feks. efter en operation. Som regel er det værst når man er stresset. 

Men det kan hjælpe ikke at tænke så meget på tinnitussen. 

Een måde at få lagt "støjniveauet" i hovedet lidt ned, er:

Tag to spande med henholdsvis iskoldt og brandvarmt vand.

Sæt en fod i hver. Efter et halvt minut skal du lægge foden i den anden spand. 

Og så fremdeles...


Det afleder dine tanker fra tinnitussen, så den ikke virker så påtrængende..


1519

0
21. marts 2018 @ 17:27
Suspenderet

Ja, man kan da gøre meget for at aflede opmærksomheden, men nyde stilheden er ikke muligt. Min Far gik ned til søen efter han havde holdt 70 års fødselsdag aftenen før med alle os unger og familier, og han havde et reb med. Næste dag fandt de ham hængende i et skur ved søen,sammen med en tømt flaske snaps, Far drak ellers meget sjældent. Så tinnitus kan være så voldsom at selv en mand der var modstandsmand under krigen og opfostrede fem børn, simpelthen får nok af larmen og slutter det ved at Vorherre tager ham med lasso..... 

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.