xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Macbook air mid 2013 går vilkårligt i dvaletilstand
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)



0
Sinch (Skribent)
06. marts 2018 @ 11:41

Hej folkens,

Min kærestes Macbook Air mid 2013 , er på det seneste begyndt at gå i dvaletilstand (og vågne derfra) på vilkårlige tidspunkter, både mens at man sidder og skriver, og når den bare står og passer sig selv. Det er til så stor gene, at hun er holdt op med at bruge den, men vi vil rigtig gerne have den fikset, da den ellers fungerer ganske udemærket. 

Har forsøgt at google mig til en løsning, men kommer kun frem til en masse tilfælde hvor kontakt med magneter ol. kan gøre at de går i dvaletilstand, og det er 100% ikke tilfældet her. Yderligere sker det både med og uden strømforsyningen tilsluttet.  

Er der nogen der har nogen idé om hvad det kunne være der var galt med den? Jeg har ikke rigtig turdet geninstallere OSet, da jeg var sikker på at den kunne gennemføre installationen med alle de afbrydelser. 

Jeg er rimelig ferm på fingrene, så med en ifixit guide under armen burde jeg kunne skifte det meste i den, så hvis der skal nye reservedele til, så sig endelig til.

På forhånd mange tak for hjælpen!

  10
0
  98

740

38
06. marts 2018 @ 11:46

Har hun eller du en magnet i nærheden af jeres MacBook (en hvilken som helst magnet; evt. et iPad eller iPhone cover eller pung med magnet eller lignende)?



0
Sinch (Skribent)
06. marts 2018 @ 11:53

Hej du,

Den er ikke i kontakt med nogen magneter eller lignende. Selv når den står alene på et træbord sker det :(



0
Sinch (Skribent)
06. marts 2018 @ 11:55

Det skal sige at jeg også har resat SMC og NVRAM, som alle apples guides anbefaler. 


740

38
06. marts 2018 @ 11:58

Hvilket styresystem er installeret?

Og hvilken MacBook Air er det mht. model og processor, RAM og grafikkort?

Er der installeret antivirus software?

Er der forbundet noget trejdeparts til MacBook Air som ekstern disk, mus, tastatur?


8581

198
06. marts 2018 @ 12:00
Poseidon

Sker det kun når den kører fra batteriet?

Der var engang en Mac...


0
Sinch (Skribent)
06. marts 2018 @ 12:08

Det sker som sagt både med strøm tilsluttet, og når den kører på batteri. 

Det er en Macbook Air mid 2013 model A1466, 1,3 GHz i5, 4 GB 1600 MHz DDR 3 ram, Intel HD Graphics 5000 m. 1536 MB ram. 

Der er intet tilsluttet, og der er ikke installeret antivirus. 


740

38
06. marts 2018 @ 12:11

Prøv at starte i Sikker tilstand.



0
Sinch (Skribent)
06. marts 2018 @ 12:30

Problemet opstår også i safeboot, desværre. 


740

38
06. marts 2018 @ 12:37

Mit råd er at følge denne opskrift:

Download and run Etrecheck.  Copy and paste the results into your reply. Etrecheck is a diagnostic tool that was developed by one of the most respected users here in the Apple Support Communities and recommended by Apple Support  to provide a snapshot of the system and help identify the more obvious culprits that can adversely affect a Mac's performance.

Kilde


931

67
06. marts 2018 @ 17:57
Veteran

Jeg ville starte med at se om den også gør det med et andet/nyt DC-in Board (det lille i/o kort ved siden af blæseren) da dvale-kontakten sidder på dette. Eller tjek til at starte med om det er synlig væske/fugtskade på DC-in boardet. Tjek begge sider af boardet. Det vil sige tag det ud og kig. 

Det kan dog også vise sig at være en mere alvorlig sag (læs: fejl i selve bundkortet). 

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”