xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
AirPort Extreme fejlmeddelelse
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


3580

34
26. februar 2018 @ 17:18
Virtual Machine

Hej

Jeg skrev forkert i titlen. Det omhandler min AirPort Express 2nd gen. i stedet for.

Min AE kommer med denne fejl efter jeg prøvede at lave en Hard Reset på den.

Der opstod en uventet fejl. Prøv igen.

Nu har jeg så prøvet noget nær 30 gange og lavet både Hard og Soft Reset på den 10 gange tilsammen. 

Jeg kan hverken komme i kontakt med den via WiFi eller LAN.

Hvad gør jeg forkert?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future
  22
0
  236

321

4
26. februar 2018 @ 17:57
Lærling

Hvordan hard resetter du?

Det er ikke nok bare at jage spidsen i hullet.

Tag strømmen fra, aktiver reset-knappen og sæt strøm til mens du holder reset nede. Giv den 10 sekunder før du slipper.

Men det har du nok også prøvet....


3580

34
26. februar 2018 @ 18:11
Virtual Machine

Jeps. Hard Reset. Jeg glemte lige at skrive at jeg fulgte instrukserne på Apples egen hjemmeside   

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

321

4
26. februar 2018 @ 18:16
Lærling

Tænkte jeg jo nok du ville, og tænker så også at det er overflødigt, at nævne der er to former for hard reset   


3580

34
26. februar 2018 @ 20:15
Virtual Machine

Jeg kender kun til den hvor man laver en Hard Reset ved at rykke den ud af stikkontakten, og så holde knappen inde i 10 sekunder mens man tilslutter den igen.

Og...

Så er der Soft Reset ved at holde knappen inde i 10 sekunder mens der er strøm på dyret. 


Er der andre metoder?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2185

44
26. februar 2018 @ 21:11
ASCII jonglør

Kan du heller ikke få fat i den via AirPort Utility app’en ??


3580

34
26. februar 2018 @ 21:36
Virtual Machine

Næh egentlig ikke. Det er nemlig AirPort Utility app’en Der give mig fejlmeddelelsen "Der opstod en uventet fejl. Prøv igen."


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1833

1
26. februar 2018 @ 22:28
Stormogul
Lars Sejerup skrev:

Næh egentlig ikke. Det er nemlig AirPort Utility app’en Der give mig fejlmeddelelsen "Der opstod en uventet fejl. Prøv igen."


Prøv med airport manager fra en anden enhed. Den findes også til iOS.


4586

389
26. februar 2018 @ 22:40
FPU
Lars Sejerup skrev:

Næh egentlig ikke. Det er nemlig AirPort Utility app’en Der give mig fejlmeddelelsen "Der opstod en uventet fejl. Prøv igen."


Aha. Det problem skyldes VIST NOK at din Airport Utility simpelt hen er blevet for ny til din Express (eller at Express'en er blevet for gammel til din nye Airport Utility).

Prøv at boote i et (noget) ældre system og se så, om ikke du kan komme i kontakt med Exspress'en igen.

En af mine venner har lige haft et tilsvarende problem i både Mavericks og et nyere OS (vist nok 10.11). Han fik det aldrig til at virke i de OS'er, men det burde altså fungere med de OS'er og dertil hørende Airport Utility, der var på markedet, da Express'en blev lanceret, og umiddelbart efter.

Du kan muligvis nøjes med at have en kopi af en gammel Airport Utility liggende. Jeg kan evt. maile dig min (version 5.6.1 fra SnowLeo) i zippet tilstand (11,8 MB); måske kan den køre i dit meget nyere OS, måske kan den endda se din Express, og måske kan den endda konfigurere den.

Spirituel Maskine

1833

1
27. februar 2018 @ 07:36
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:
Du kan muligvis nøjes med at have en kopi af en gammel Airport Utility liggende. Jeg kan evt. maile dig min (version 5.6.1 fra SnowLeo) i zippet tilstand (11,8 MB); måske kan den køre i dit meget nyere OS, måske kan den endda se din Express, og måske kan den endda konfigurere den.

Det er vist ikke nok. Men den kan hentes her med tilhørende launch-script.

https://zcs.zyniker.org/airport-utility-v5-6-1/


3580

34
27. februar 2018 @ 11:08
Virtual Machine

Næh. Min High Seirra kan ikke køre filerne AirPort Utility 5.6.1 og AirPort Utility 5.6.1 Launcher.


Der er et "forbudt tegn" oven på AirPort Utility 5.6.1 app'en.


Launcheren skriver:

sh: line 2: cd: /private/var/folders/77/pqt85wzj7nv754h1wwwm0nj00000gp/T/AppTranslocation/32C9FAEA-C956-4CD8-BE25-E1F18EBE4F07/dAirPort Utility 5.6.1.app/Contents/MacOS: No such file or directory

sh: line 3: ./AirPort Utility: No such file or directory


Det kan måske være, at jeg bare skulle skille mig af med den, til en gut der kører et ældre system der hjemme.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1833

1
27. februar 2018 @ 12:47
Stormogul
Lars Sejerup skrev:

Næh. Min High Seirra kan ikke køre filerne AirPort Utility 5.6.1 og AirPort Utility 5.6.1 Launcher.


Underligt

Der er et "forbudt tegn" oven på AirPort Utility 5.6.1 app'en.


Er korrekt, du skal køre launcheren

Launcheren skriver:

sh: line 2: cd: /private/var/folders/77/pqt85wzj7nv754h1wwwm0nj00000gp/T/AppTranslocation/32C9FAEA-C956-4CD8-BE25-E1F18EBE4F07/dAirPort Utility 5.6.1.app/Contents/MacOS: No such file or directory

sh: line 3: ./AirPort Utility: No such file or directory

Har ingen problemer og det er endog direkte fra dmg filen. Altså uden at flytte filerne over i programmer eller noget. Jeg har så ingen airports tændt p.t. den kunne vise..


3580

34
27. februar 2018 @ 17:12
Virtual Machine

OK. Tak for hjælpen indtil videre.

Nu har jeg prøvet både direkte i DMG filen og osse ved at trække folderen fra DMG filen ud på skrivebordet, og køre det derfra. Jeg får samme besked. 

Jeg kører macOS 10.13.3

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1833

1
27. februar 2018 @ 18:47
Stormogul
Lars Sejerup skrev:

Jeg kører macOS 10.13.3

også her


3580

34
28. februar 2018 @ 07:40
Virtual Machine

OK. Jeg skiller mig af med den. Så må en anden rende med æren at kunne tæmme den klods   

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

740

38
28. februar 2018 @ 19:42

   


740

38
28. februar 2018 @ 19:42

Lars, har du tænkt dig at opgradere til Linksys eller Netgear Mesh Wi-Fi?

Så må du gerne skrive herinde om, hvor godt Mesh er i forhold til gammeldags AirPort.


3580

34
01. marts 2018 @ 08:58
Virtual Machine

Hej. Nej jeg bibeholder AirPort fordi jeg stadig har det godt nok med Apples øko-system. 

Og selv om jeg godt kan finde ud af at konfigurere en router til hvad jeg har lyst til den skal, så gider jeg ikke længere det med IP adresser osv. Jeg har ikke prøvet Mesh selvom jeg har haft både Linksys og Netgear. Men det er osse fordi det er næsten 10 år siden jeg havde de AP's. Jeg har en enkelt havd prøvet en WiFi extender fra et andet brand. Men der var problemer med at få vores iPhones til automatisk at vælge den AP med stærkest signal. Så det droppede vi.

Så nu kørere vi AirPort Extreme med AirPort Express enheder rundt omkring. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

740

38
01. marts 2018 @ 09:40

Jeg har også kun Apple i hjemmenetværket: AirPort Time Capsule ac i stuen og AirPort Exteme ac i et af børneværelserne, som virker fint: Hiver trådløst 338 Mbps ned og 68 Mbps op på YouSees 300/60 forbindelse. 

Var bare nysgerrig på Mesh.


3580

34
05. marts 2018 @ 11:10
Virtual Machine

Nu er det nummer 2 AirPort Express der kommer med samme fejlmeddelelse "Der opstod en uventet fejl. Prøv igen". Er de ved at udfase AirPort A1264'erne? 

Jeg har så "prøvet igen" en masse gange. Men den "uventet fejl" er der hele tiden. 

Hard reset og Soft reset giver samme udfald med denne fejlmeddelelse.

Jeg er sgu lidt bange for at macOS 10.13.3 ikke længere understøtter A1264. 

Nu har jeg én fungerende A1264 tilbage. Og jeg tør ikke engang kikke på den længere    

AirPort Værktøj på iOS 11.2.6 på iPhone 5S, 6S og 7 kan slet ikke se de to AirPort Express'er A1264 som er bricked - åbenbart.

Den kommer med fejlmedelelsen lige efter den har skrevet "indsamler oplysninger om dit netværk"

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
05. marts 2018 @ 11:28
Virtual Machine

Update 1: 

Hvis jeg piller den AirPort Express fra netværket som fungerer fint, kan jeg få lov at konfigurere de to andre AirPort Express'er som jeg tidligere meldte "Der opstod en uventet fejl. Prøv igen"


Update 2:

Efter jeg har fået lov at konfigurere en af de AE som jeg tidligere ikke kunne komme i kontakt med, får jeg stadig beskeden : "Der opstod en uventet fejl. Prøv igen". Men altså EFTER jeg har kommet ind i den og konfigureret den den her gang. 


Update 3: 

Hvis jeg bare trykker OK/Næste alle trin igennem, så virker det. Så kan jeg gå ind og navngive den på netværket bagefter, og også tilslutte AirPlay bagefter. Det må så betyde, at man ikke må konfigurere den ved første Hard/Soft reset. Det er værd at huske.


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
06. marts 2018 @ 11:33
Virtual Machine

Jeg skulle lige prøve at omdøbe to af mine Airport Expresser. Det gjorde så at hele mit netværk blev lagt ned  

Der er altså noget helt galt hvis det kan ske når man omdøber dem  

Er det fordi de uden at sige noget har udrullet AirPlay 2 beta til os som ikke er betatester?

For mig ser det ud som om de slås for de samme IP adresser selv om DHCP er aktiveret på alle enheder  



Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
07. marts 2018 @ 01:31
Virtual Machine

Stadig intet nyt. Boom 2 er osse deaktiveret under opstart. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future