xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Kan ikke installere macOS
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


321

4
18. februar 2018 @ 17:05
Lærling

Som jeg så ofte har gjort på min pensioneret MacMINI med stort held, kom turen til at prøve at formatere og re-installere High Sierra på min een mdr. gammel iMac med fusion drive. Har lavet en boot-USB hvor jeg ville installere fra.

Omkring diskværktøj og slette partition og formatere (slette). Nu står den og blinker med en mappe med et stort spørgsmålstegn i. Booter jeg fra USB, stopper den efter at have indlæst filer med beskeden: “Der opstod en fejl under forberedelse af installeringen. Prøv at afvikle programmet igen”

Det hjælper se ikke stort. Har også prøvet internet recovery... samme problem. Det er, som der mangler en fysisk disk, men kan sagtens finde den i diskværktøj.

Nogle friske bud på hvad hulen der kan være galt?



  9
0
  179

1833

1
18. februar 2018 @ 18:26
Stormogul

1833

1
18. februar 2018 @ 18:26
Stormogul

321

4
18. februar 2018 @ 18:47
Lærling
Palle Meinert skrev:

Maskinen dato/tid kan være mærkelig. Prøv at indstille det:

https://www.youtube.com/watch?v=Cf4TzZt24-M

fra http://www.tipsogvejledninger.dk/geninstallation-af-os-x-paa-mac/


Afprøvet, -heller ingen succes der.

Diskværktøj melder ingen fejl på disken overhovedet. Alt køre normalt indtil installitionen skal til at gå igang. Det er som om disken ikke er aktiv... (?)



1833

1
18. februar 2018 @ 19:08
Stormogul

321

4
20. februar 2018 @ 18:13
Lærling

Så fik jeg løst problemet og fik nulstillet harddisken.

Tillægs spørgsmål; Eftersom det er en 2TB hybriddisk, er der jo en SSD del og optisk del. Spørgsmålet er så, - skal OS installeres på SSD delen?


4593

394
20. februar 2018 @ 19:15
FPU

Optisk? Mener du ikke mekanisk, altså en klassisk harddisk?

Nå, men under alle omstændigheder er SSD-delen meget hurtigere end den anden del af hybriden, og derfor bør OS og programmer installeres på SSD- delen, mens dokumenter bør lægges på den anden del.

Jeg har ganske vist ikke selv bøvlet med hybriddiske, men så vidt jeg husker, klarer OS-installeren den sag og lægger tingene de steder, så perfomance optimeres. Så vidt jeg da ved.

Der MÅ være litteratur om det på nettet, så hvis du ikke vil satse hele butikken på mit måske tvivlsomme svar, ja så har du altså lektier for.

Held og lykke og feed-back.

Spirituel Maskine

1708

43
20. februar 2018 @ 19:54
Stormogul
Popsi skrev:

Så fik jeg løst problemet og fik nulstillet harddisken.

Tillægs spørgsmål; Eftersom det er en 2TB hybriddisk, er der jo en SSD del og optisk del. Spørgsmålet er så, - skal OS installeres på SSD delen?

MacOS opfattert det som en stor disk. 



3580

34
20. februar 2018 @ 20:13
Virtual Machine

Han kan godt ved et uheld have splittet den fusiondisk op to uafhænige drev, hhv en SSD og en HDD, da han formaterede den. Og en normal formatering fusionerer dem ikke bare lige igen. Der skal han have åbnet Terminal vinduet der hvor han osse vælger diskværktøj når han booter fra en USB pind, og manuelt fusionere dem igen. 

Simpel hjælp

Mere udførlig hjælp, og med billeder

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

321

4
21. februar 2018 @ 04:09
Lærling
Lars Sejerup skrev:

Han kan godt ved et uheld have splittet den fusiondisk op to uafhænige drev, hhv en SSD og en HDD, da han formaterede den. Og en normal formatering fusionerer dem ikke bare lige igen. Der skal han have åbnet Terminal vinduet der hvor han osse vælger diskværktøj når han booter fra en USB pind, og manuelt fusionere dem igen. 

Simpel hjælp

Mere udførlig hjælp, og med billeder


Tak Lars, du gav mig præcis det svar jeg ikke var klar over jeg søgte   Nu køre alt perfekt igen...