xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Nedsat hastighed via Time Capsule
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


35

0
12. februar 2018 @ 13:13
Let øvet

Hej,

Jeg har netop fået en ny internetforbindelse via Hiper - min forbindelse er 300 mbit. Jeg har min hiper router sat i bridge og bruger en time capsule.

Desværre oplever jeg at hastigheden via wifi fra time capsule er væsentligt reduceret sammenlignet wifi direkte fra hiper routeren. Med hiper routeren sat i bridge og forbundet til netværket fra time capsule kan jeg nå en hastighed på ca. 90-93 mbit. Når hiper routeren ikke er i bridge og jeg forbinder til dennes wifi kan jeg nå hastigheder på ca. 300-330 mbit.

Er der noget galt med mit setup - eller kan jeg bare ikke få højere hastigheder gennem time capsule?

Tak for hjælpen!

/Chr.

  5
0
  132

1833

1
12. februar 2018 @ 13:33
Stormogul

Hvilken TimeCapsule har du?

Den flade madkasse som jeg har har understøtter kun 802.11n, hvorimod den høje timecapsule og router understøtter 802.11ac der giver mulighed for meget højere hastighed.

Hvorfor ikke køre time-capsule som bro istedet?

ps. Får selv Hiper d. 19 og er spændt på hastigheden i modsatte ende af min nye lejlighed. 


336

0
12. februar 2018 @ 13:42
Lærling

Hvad med bare at køre den som almindelig netværksharddisk?

  • Airport-software > vælg din Time Capsule > Rediger
  • Vælg fanebladet Trådløs
  • I Netværksindstillinger-rullemenuen vælger du "Fra".  
  • Genstart.

Fremover vil din Timecapsule stadig tage Timemachine-backup, og Hiper klarer router-delen med 3000mbit hastighed og et simplere setup = mindre der kan gå galt.


35

0
12. februar 2018 @ 13:43
Let øvet

Hiper kan varmt anbefales!

Jeg har den høje time capsule - den har et par år på bagen (ca. 3), men burde kunne håndtere hastigheder over 100 mbit. Det kunne godt være at jeg skulle vælge at sætte time capsule i bro i stedet - troede egentlig bare det var bedst at have den som adgangspunkt.


285

6
12. februar 2018 @ 14:14
Juniormedlem

Er du forbundet med 5 GHz? Vær også opmærksom på at nogen 5 GHz kanaler kun er 20MHz brede.


1833

1
12. februar 2018 @ 14:46
Stormogul
Christian Stærkind skrev:

Hiper kan varmt anbefales!

Jeg har den høje time capsule - den har et par år på bagen (ca. 3), men burde kunne håndtere hastigheder over 100 mbit. Det kunne godt være at jeg skulle vælge at sætte time capsule i bro i stedet - troede egentlig bare det var bedst at have den som adgangspunkt.

Hvis bare du kobler den op med kabel til routeren, er der ikke noget tabt ved at køre den som bro. Hvis du derimod kobler den op trådløs, så hastigheden til den meget langsom, så det frarådes.