xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Vil ikke starte fra boot USB
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


445

0
05. februar 2018 @ 14:53
Seniormedlem

Har et lille problem.
Skal have opdateret en ældre MBP2.1 med Xeon Dual Core processor. Jeg har lavet en boot USB med både Mavericks og High Sierra, men maskinen vil ikke starte op på usb-sticken.
Når jeg holder ALT nede under opstart kan jeg fint vælge usb sticket, men maskinen starter op i Snow Leopard, som jeg har fået installeret gennem en CD.

Hvad gør jeg lige...?

MacBook Pro 2011 17
  8
0
  99

1833

1
05. februar 2018 @ 15:09
Stormogul

Er du sikker på at USB er bootable? Kan du starte fra den på en anden Mac?

Sådan oprettes et installeringsprogram med startmulighed til macOS

(Anede ikke der var lavet en MacBook Pro med Xeon Processor   )


445

0
05. februar 2018 @ 16:09
Seniormedlem

Ja, jeg ved i hvert fald at Mavericks USB sticken er bootable, den har jeg brugt på en anden maskine.

Nej det er dælme også en gammel sag, men med hele 16 gb ram :-)

Men får fint muligheden for at vælge den i startmenuen, men den booter bare op på harddisken efterfølgende.

MacBook Pro 2011 17

1519

0
05. februar 2018 @ 16:40
Suspenderet

Er du sikker på USB sticken er formatteret korrekt, det skal være en GUID partition hvis den skal boote.

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1833

1
05. februar 2018 @ 17:18
Stormogul
ManU_4ever skrev:

Ja, jeg ved i hvert fald at Mavericks USB sticken er bootable, den har jeg brugt på en anden maskine.

Nej det er dælme også en gammel sag, men med hele 16 gb ram :-)

Men får fint muligheden for at vælge den i startmenuen, men den booter bare op på harddisken efterfølgende.

Min pointe var at det nok var en MP = Mac Pro = Stationær from for MBP = MacBook Pro = bærbar   

Mac Pro 2.1

Macbook Pro 2.1

Anyway, så er gør det ikke nogen forskel mht. hvad jeg tror er årsagen. Begge understøtter nemlig ikke nyere macOS end 10.7.5 = Lion. Så din USB er ganske rigtig bootable, men ikke en version den kan køre.





445

0
05. februar 2018 @ 18:58
Seniormedlem
Palle Meinert skrev:
ManU_4ever skrev:

Ja, jeg ved i hvert fald at Mavericks USB sticken er bootable, den har jeg brugt på en anden maskine.

Nej det er dælme også en gammel sag, men med hele 16 gb ram :-)

Men får fint muligheden for at vælge den i startmenuen, men den booter bare op på harddisken efterfølgende.

Min pointe var at det nok var en MP = Mac Pro = Stationær from for MBP = MacBook Pro = bærbar   

Mac Pro 2.1

Macbook Pro 2.1

Anyway, så er gør det ikke nogen forskel mht. hvad jeg tror er årsagen. Begge understøtter nemlig ikke nyere macOS end 10.7.5 = Lion. Så din USB er ganske rigtig bootable, men ikke en version den kan køre.




Det sjove er bare at da jeg fik den var der installeret El Capitan på den...

Men må prøve om jeg kan lave en installations dvd med 10.8, så kan jeg vel opdatere gennem App store til nyere.

MacBook Pro 2011 17

1833

1
06. februar 2018 @ 08:13
Stormogul
ManU_4ever skrev:
Det sjove er bare at da jeg fik den var der installeret El Capitan på den...

Men må prøve om jeg kan lave en installations dvd med 10.8, så kan jeg vel opdatere gennem App store til nyere.

Jeg er stadig ikke klogere på hvilken maskine vi snakker om, men hvis det er en af de maskiner jeg linkede til (blå tekst er links også nedenfor), så kommer du næppe længere ved at lave dvd. 

Men for hver version af macOS kan du finde guides på macrumors til at installere på usupporterede Macs:

El Capitan

Sierra

High Sierra

Der er også til ældre versioner, men da El Capitan er verificeret til både mbp/mp 2.1 og du mener den allerede køre med de, vil jeg ikke linke til dem. Sierra og High Sierra er mere tvivlsom, men måske..


445

0
07. februar 2018 @ 10:33
Seniormedlem
Palle Meinert skrev:
ManU_4ever skrev:
Det sjove er bare at da jeg fik den var der installeret El Capitan på den...

Men må prøve om jeg kan lave en installations dvd med 10.8, så kan jeg vel opdatere gennem App store til nyere.

Jeg er stadig ikke klogere på hvilken maskine vi snakker om, men hvis det er en af de maskiner jeg linkede til (blå tekst er links også nedenfor), så kommer du næppe længere ved at lave dvd. 

Men for hver version af macOS kan du finde guides på macrumors til at installere på usupporterede Macs:

El Capitan

Sierra

High Sierra

Der er også til ældre versioner, men da El Capitan er verificeret til både mbp/mp 2.1 og du mener den allerede køre med de, vil jeg ikke linke til dem. Sierra og High Sierra er mere tvivlsom, men måske..

Kan ikke rigtig få nogle af metoderne til at virke med El Capitan

MacBook Pro 2011 17

1833

1
07. februar 2018 @ 11:01
Stormogul

Du kan prøve spørge i den aktuelle tråd på macrumors og fortælle præcist hvor det går galt. Det er hvor eksperterne er (eller var) og du har start chance for kompetent hjælp på den specifikke opgave.