xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Touchpad og taster sætter sig fast
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


445

0
04. februar 2018 @ 08:35
Seniormedlem

Jeg sidder med en MBP fra 2017, hvor jeg flere gange har oplevet problemer med tastatur og touchpadden.

Har flere gange haft taster, hvor det føles "forkert" at trykke på dem. Som om der sidder noget snavs i den ene side.
Lidt irriterende, men har indtil videre kunne klares med luft fra kompressoren.

Men nu har jeg også haft problemet 2 gange med min touchpad. Det sker som regel ud af den blå luft.
1. gang kunne det klares med luft og lidt kærlighed.

Nu her skete det så igen. Sad og brugte maskinen, gik en tur i køkkenet og vendte retur efter 2 minutter. Så sad den urokkelig fast. Luft fra kompressoren kunne ikke klare problemet… Kærlighed var heller ikke nok…

Så den fik et par ordentlig tryk i alle hjørner og overalt på pladen indtil den pludselig virkede igen. Satme irriterende!!!

Nå, er der andre med samme problemer, og et kender andre tricks til at afhjælpe. Det er ikke altid jeg lige har min kompressor under armen :-)

MacBook Pro 2011 17
  2
0
  62

1275

36
04. februar 2018 @ 12:47
Stormogul
ManU_4ever skrev:

Nå, er der andre med samme problemer, og et kender andre tricks til at afhjælpe. Det er ikke altid jeg lige har min kompressor under armen :-)

Vi er desværre mange med det problem. Min MBP (1. generation m Touchbar fra 2017) har oven i købet allerede fået skiftet tastatur da en tast slet ikke ville virke. Først meddelte værkstedet, at de havde renset. Men problemet var der stadig, så de skiftede tastaturet.

Jeg har ikke en lille kompressor - kun den i garagen, som jeg ikke tør bruge. I stedet vender jeg mac på hovedet og trykker gentagne gange på de pågældende taster. Det virker for det meste.

Men at en maskine til 20K opfører sig sådan er slet ikke OK! 🤨😔😡

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

8586

198
04. februar 2018 @ 13:20
Poseidon

Ned på garantien. Det er et normalt problem desværre. jeg fik skiftet hele topcasen på min Macbook på garantien pga. touchpad og taster. Og den skal derned igen pga. taster.

Der var engang en Mac...