xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Imac... udskiftes eller repareres?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


151

0
24. januar 2018 @ 18:49
Novice

Har en imac hvor grafikkortet sidste år stod af og blev skiftet for 5000,- selv om den var så gammel (fra 2011)

Nu sad jeg og arbejdede på den også blev skærmen bare grå og jeg kan ikke nu ikke starte den op. Den starter op og viser logo m.m. men når den når dertil hvor den skal vise skrivebordet er der bare grå skæm.


Hvad tror I det kan være kan det svare sig at reparere mere på den eller hvad vil I gøre?

En ny tilsvarende koster 20.000,- er det ved at være tid at skifte den ud?


/Magnus


  8
0
  106

931

67
24. januar 2018 @ 19:23
Veteran

Det lyder som om grafikkortet er defekt igen. Så du har sikkert fået et brugt grafikkort (til overpris) da det ellers burde holde i længere tid. Der er 2 års reklamationsret på udskiftede dele iflg dansk købelov så du burde tage tilbage til dem der har skiftet kortet og enten få et (fabriks) nyt (som de højest sandsynligt ikke kan skaffe) eller pengene tilbage. Hvis du kan få refunderet dine penge så er du altid velkommen hos mig. Jeg kan skifte selve chippen på dit grafikkort for 3500 kr. Jeg giver 2 års reklamationsret. 

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

151

0
24. januar 2018 @ 19:35
Novice

Jeg tror jeg vil prøve og få mine penge retur også bruge dem til at købe en ny for jeg bruger den rigtig meget.


Og det er ikke til at skaffe dele til dem mere. Så hvem ved hvad der sker næste gang.


/Magnus


931

67
24. januar 2018 @ 20:12
Veteran

Nej det er korrekt at 6970-chippen ikke længeee findes i fabriksny tilstand. Det jeg gør er at nedgradere til enten 6850 eller 6870-chippen. Ydelsen går hermed en smule ned men til gengæld så stiger holdbarheden gevaldigt. Grunden til at 6850 og 6870 IC’erne stadig fås fabriksnye er simpelt hen fordi de har en langt bedre holdbarhed end 6970’erne (som alle er blevet støvsuget fra markedet for længe siden). 

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

151

0
24. januar 2018 @ 20:25
Novice

Hvis jeg får den udskiftet hvad kan jeg så forvente af den med hensyn til levetid på det hele?

For jeg gider ikke som en gammel bil hvor der går lidt i stykker og noget andet næstegang og det koster hver gang. Så hellere købe en ny man kan stole på de næste 8 år måske.

/Magnus


931

67
24. januar 2018 @ 21:17
Veteran

Mest kendte fejl på den model er grafikkortet. Herefter er det harddisken (som i alle andre modeller fra den tidsalder) så hvis du aldrig har fået ny harddisk så er det snart dennes tur. Og DVD-drevet bliver selvfølgelig også slidt ned i laseren. Så ser jeg også jævnligt at skærmen går i stykker. Den mister backlight i den ene eller begge sider grundet dårlige terminaler i selve LED-strippen. Dette plejer jeg at tage 1500 kr for. Udover disse ting har den ikke rigtig nogle “signaturfejl”. Men jeg vil  dog sige kun to “rigtige” skavanker (grafikkort som ses meget ofte og så LED-strippen som ses mere sjældent). For harddisk og DVD-drev må ses som deciderede slitage-dele som fejler i alle typer maskiner. Den har et klippestabilt bundkort som jeg meget, meget sjældent ser fejl på. Baklight controller fejler næsten aldrig. Den knækker ikke i fodstander-beslaget som mange af de tynde gør. RAM’ene er som RAM nu er. De fejler engang imellem men ikke særligt meget. Og så kan de nemt skiftes. 

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

8581

198
25. januar 2018 @ 10:00
Poseidon

Folk, ink. undertegnede, har ofte god held med at bage grafikkortet fra netop den model.

Der var engang en Mac...

1519

0
25. januar 2018 @ 10:35
Suspenderet

Køb en Refurbished det rigtige sted og få garanti med i købet.   https://www.cc-trading.dk/refurbished-apple-imac-21--i3-8gb-240gb-ssd_1759r24500.html

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1833

1
25. januar 2018 @ 11:01
Stormogul
Bersærken skrev:

Køb en Refurbished det rigtige sted og få garanti med i købet.   https://www.cc-trading.dk/refurbished-apple-imac-21--i3-8gb-240gb-ssd_1759r24500.html

Tror han skal op i en 27", men dem har de også.