xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
K: iPhone 5, 5s eller SE
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


569

1
23. januar 2018 @ 23:42
Kaptajn

Hej.

Jeg har en veninde der skal til at have sin første smartphone nogen sinde. - Hun er Mac bruger og derfor synes jeg selvfølgelig også hun skal have en iPhone. - Hun er ikke helt overbevist og er i hvertfald slet ikke parat til at lægge de penge en ny koster, så jeg håber egentlig på at kunne finde en velfungerende ældre version.

En 5s eller SE ville være at foretrække men en 5'er kan også gå an. - Det er ok hvis batteriet trænger til udskiftelse men ellers skal den fungere og være intakt :)

Nogle her der har en af de versioner til salg?

[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]
  12
0
  131

1833

1
23. januar 2018 @ 23:49
Stormogul

En SE kan fås til 2111kr denne uge og jeg syntes alt andet er hul i hovedet.


569

1
24. januar 2018 @ 01:07
Kaptajn

Hvor?

Og hvorfor synes du det? :)

[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]

1833

1
24. januar 2018 @ 06:53
Stormogul
Rasmus L. Knabe skrev:

Hvor?

Og hvorfor synes du det? :)

Det er Elgiganten og jeg har linket direkte til det i forrige svar, hvis ikke du har opdaget det (blå tekst er et link). 

5 er kun 32bit og IOS er skiftet til rent 64bit. Det vil sige at den er forældet og kan ikke køre nyeste software og app-supporten vil også svinde.

5s er ganske vist 64bit, men har kun 1GB ram og er væsentlig sløver end SE der har 2GB ram plussamme motor og kamera som 6s. Det vil sige den kan ikke have så store eller mange Apps/hjemmesider i hukommelsen så den skal indlæse på ny så snart du skifter. iPhone 8 4,7" har også 2GB. 5s vil snart være forældet og hvis du kan finde en ny, så er prisen alt for høj i forhold til SE. Køber du brugt, mangler du garanti og batterilevetid afhængig af alder og tvivlsom stand.

Splinter ny SE 32GB Apple iPhone til 2111,- kr med frisk batteri er en super pris og har næsten lyst til selv at købe en, selv om min 6s fungere fint og jeg slet ikke har brug for en.


8586

198
24. januar 2018 @ 08:39
Poseidon

Og med dugfrisk garanti og reklamationsret. 


Jeg er enig med Palle, medmindre du VIRKELIG har brug for 64+ GB plads, så er ovenstående forslag virkelig værd at tage.

Der var engang en Mac...

1663

46
24. januar 2018 @ 09:37
Stormogul

Altså hvis hun skal have en abonnement så har 3.dk en SE til 999kr lige nu plus abo. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1519

0
24. januar 2018 @ 10:49
Suspenderet

En iPhone 5 er fin med mindre man er typen der skal være med i toppen, Min søn på 32 år synes at iPhone 5 er fint, og han bruger sin telefon meget,han kunne hente alt det software han havde brug for,ingen problemer der. Og de fleste damer er altså ragende ligeglade med alle de tal og 64 bit mig her og der og alle mulige forklaringer der skal få hende til at købe en ny. Men at finde en brugt til en rimelig pris er svært, Mac folket slipper ikke deres dyrt indkøbte grej billigt.

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

569

1
24. januar 2018 @ 12:15
Kaptajn

Hej Palle, jeg overså dit link men tak for det, det er et rigtig godt tilbud! :)

I forhold til min veninde er sagen den at hun egentlig er lidt skeptisk over for det der "nymodens" noget.. Hun bruger stadig en gammel Nokia 3210 (eller noget i den stil) og det er hun langt hen af vejen tilfreds med.. Hun er dog musiker og har netop udgivet et ny album og begynder at savne muligheden for let at kunne smide nogle billeder på Instagram, Facebook osv. og er derfor begynder at overveje en smartphone.

Da hun netop er musiker/lidende kunstner er penge heller ikke noget der hænger på træerne. - Jeg havde derfor håbet at man kunne finde en 5'er eller 5s'er til maks 500 kr. eller derunder, og så kan jeg selv skifte batteri på den som kan købes for 100 kr.

Det vil være alt rigelig for hende til at starte med og mht. apps m.m. var det første hun sagde da jeg viste hende min telefon: "Behøver man at have alle de der apps, eller kan man slette dem?" :D

[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]

1833

1
24. januar 2018 @ 12:41
Stormogul

Har lige tjekket dba og finde en pæn og velfungerende 5s til 500 bliver ikke nemt. De er stort set alle mere eller mindre defekte i det prisleje.

Jeg mener ikke man skal være for nærig og at hun vil være gladest for en SE i længden. Den har også bedre kamera og batteritid. 3 er ikke de eneste der har den til 999,-kr, så afhængig af hvilken teleudbyder hun har idag, kan det være hun kan få den billigere uden at skifte selskab, måske endog beholde nuværende abonnement. Mange teleudbyder giver også mulighed for at afdrage rentefrit over en længere periode. 

Uanset hvad hun ender med, vil jeg også anbefale at hun køber et tpu-cover der rager op over skærmen, så hun kan have den længe. 


137

0
24. januar 2018 @ 13:30
Novice

En 5S til 500 kr. kan godt lade sig gøre (jeg fik en uden lader og htlf.), men man skal nok være lidt heldig.

Peter Boye Larsen, iBook 12, MacBook

1519

0
24. januar 2018 @ 17:38
Suspenderet

Kig lige på denne side, der kan du komme ned på 800 kroner for en iPhone 5.   https://www.cc-trading.dk/iphone-5-serie_2994.html og der er 1 års garanti på telefonen, ikke dårligt i min optik. 

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

569

1
24. januar 2018 @ 18:17
Kaptajn

Takker for råd! - Det endte sku med at jeg købte den der SE i Elgiganten til mig selv, og så fik jeg også 400 kr. rabat ved samtidig at skifte til et billigere elselskab.. Go figure :D

Så 1711 kr. for telefonen samt 150 kr. mindre elregning om året. - Det er lykkedes mig at overtale min veninde til at gøre det samme :)

[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]

1833

1
24. januar 2018 @ 18:42
Stormogul

😁👍