xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
340
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Hjælp til at sætte 2 eksterne skærme til min macbook air
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


1

0
JBKBLOKHUS (Skribent)
23. januar 2018 @ 10:14
Nyt medlem

Min model er en A1466 (EMC 2632) fra 2014.

Jeg har efter snak med "mac expert" i Elgiganten fået at vide at jeg bare skulle købe en Hama 3in1 Mini DisplayPort Adapter for DVI, Displayport or HDMI™ og så sætte mine 2 ny indkøbte skærme ind i denne adapter og så i thunderbolt porten på min macbook air og så kørte det... det kan jeg så konstaterer at det gør det ikke/kan ikke... :-( Så er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig med at fortælle ret præcist hvilket hardware jeg skal bruge? 


På forhånd tak

Mvh. Jens Bjørn.

  5
0
  200

8581

198
23. januar 2018 @ 11:37
Poseidon

Fra producentens side af: "Only one of the three output ports can be used simultaneously, only one cable may be plugged in." Du burde nok gå ned og få pengene tilbage. :)

Men du kan ikke køre mere end én skærm med en adapter på en Macbook Air. Alternativt skal du have en Macbook Pro, eller sende signalet via Wifi til fx. et Apple TV, men sidstnævnte er ikke en ret optimal løsning hvis du spørger mig.

Der var engang en Mac...

1833

1
23. januar 2018 @ 12:01
Stormogul

Ud over Apple tv som David nævner, så er dine muligheder 2 thunderbolt monitor der kan daisy chain eller en aktiv usb-adapter. En aktiv USB-adapter har eget grafikkort og er efter min mening heller ikke optimalt uden at have prøvet (hastighed, kompatibilitet, driver, opløsninger). 


8581

198
23. januar 2018 @ 12:17
Poseidon
Palle Meinert skrev:

Ud over Apple tv som David nævner, så er dine muligheder 2 thunderbolt monitor der kan daisy chain eller en aktiv usb-adapter. En aktiv USB-adapter har eget grafikkort og er efter min mening heller ikke optimalt uden at have prøvet (hastighed, kompatibilitet, driver, opløsninger). 

De nævner specifikt i dit link at med MBA er der en god chance for at kun ét display vil virke, så man skal nok afprøve det inden man bruger 10.000,- på 2 Thunderbolt skærme.. 8)

Der var engang en Mac...

1833

1
23. januar 2018 @ 12:42
Stormogul
David Munch skrev:
Palle Meinert skrev:

Ud over Apple tv som David nævner, så er dine muligheder 2 thunderbolt monitor der kan daisy chain eller en aktiv usb-adapter. En aktiv USB-adapter har eget grafikkort og er efter min mening heller ikke optimalt uden at have prøvet (hastighed, kompatibilitet, driver, opløsninger). 

De nævner specifikt i dit link at med MBA er der en god chance for at kun ét display vil virke, så man skal nok afprøve det inden man bruger 10.000,- på 2 Thunderbolt skærme.. 8)

Air fra før 2011 der kun kan håndtere en skærm, men hans er fra 2014. Mit oprindelige link var til Apple's support, men tænkte at denne var mere beskrivende.  Apple's thunderbolt cinema skærme er åbenbart særligt specielle og kræver at begge skærme er thunderbolt. Men har set løsninger på at koble et en daisy-chain harddisk imellem og derved kunne bruge display-port på den sidste. Men det er ikke noget jeg tager ansvar for og da han allerede har skærmene og Apple's thunderbolt skærme udgået af produktion, er det næppe en realistisk vej at gå. Så anbefaler jeg hellere at han overvejer en Macbook Pro.

En 4 mulighed, som jeg ikke ved om stadig eksistere. Matrox lavede en løsning hvor de splittede signalet ud til 2 skærme. Det vil sige de blev opfattet som 1 skærm. Det betød så også at de hver især maksimalt kun kunne være den halve opløsning.


1

0
JBKBLOKHUS (Skribent)
26. januar 2018 @ 08:28
Nyt medlem

Endnu engang tusinde tak for jeres hjælp og vejledning... tror jeg ender med at købe en størrer curved skæm og så bruger skærmen opdelt med 2 åbne dokumenter - tak :-)


Mvh. Jens Bjørn