xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Forslag til cloud løsning
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)


1263

36
21. januar 2018 @ 14:05
Stormogul
[post_text]
MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989
  17
0
  253

8581

198
21. januar 2018 @ 14:22
Poseidon

Hvad er dine specifikke behov? Automatiseret løsning, manuel backup? Tilgåes konstant eller en gang hvert halve år? Hvormegen plads?

Der var engang en Mac...

1263

36
21. januar 2018 @ 14:26
Stormogul
David Munch skrev:

Hvad er dine specifikke behov? Automatiseret løsning, manuel backup? Tilgåes konstant eller en gang hvert halve år? Hvormegen plads?

Plads 2TB - tilgås ret ofte (billeder) - både manuelt og noget automatiseret. Skal kunne tage "alle" slags filer (kan iCloud mon ikke det efterhånden?). Prisen må gerne være "rimelig" (pensionistvenlig). De 70,- pr måned hos Apple er OK. Og da vor nethastighed er 50/25 skal det selvflg leve op til dette. Sikkerhed og privatliv er i højsædet her i huset - altså ingen løsning, hvor udbyderen kan have tilgang til materialet.

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

955

9
21. januar 2018 @ 15:42
Veteran

Hvad med en løsning med fri antal computere, tablets og telefoner, backup af NAS samt fri kapacitet og fri trafik samt en hel masse features ? ....til 50 kr /mdr ?


Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

955

9
21. januar 2018 @ 16:38
Veteran
Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

1263

36
21. januar 2018 @ 20:00
Stormogul
Kenny Poulsen skrev:

...her:

Lige her...

Har altid forbehold over for firmaer som ikke har kontaktmulighed..... virker ikke professionelt🤨

Ingen mailto, telefonnummer, navne, adresse

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

955

9
21. januar 2018 @ 21:43
Veteran

De er absolut seriøse.....har sendt dig kontaktinfo.

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

1263

36
21. januar 2018 @ 21:57
Stormogul

Tak for besked - hvis de er seriøse, skulle de overveje at sørge for kontaktmulighed på deres site....

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

1263

36
21. januar 2018 @ 22:18
Stormogul

faldt over onlime.dk - dét ser lovende ud. Fine anmeldelser, høj Trustpilot score, lav pris, dansk support, norsk server (uden for NSA's rækkevidde)

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

14

3
22. januar 2018 @ 09:30
Nyt medlem

Ser ud til at begge de services du har fundet, stammer fra Norske Jottacloud - så evt. det blot er noget du skulle købe direkte hos dem til 59,- pr. mdr. https://www.jottacloud.com/en/   


955

9
22. januar 2018 @ 15:18
Veteran

Eller også skulle man støtte deres danske support og købe gennem dansk firma.....som jo også er billigere ? ;-) 

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

8581

198
22. januar 2018 @ 16:10
Poseidon
Kenny Poulsen skrev:

Eller også skulle man støtte deres danske support og købe gennem dansk firma.....som jo også er billigere ? ;-) 

Sparer man ikke kun 10,- om året? Det er næsten da ikke værd at argumentere for når man hos den anden udbyder kun binder sig på månedsbasis.. :)

Der var engang en Mac...

2581

84
22. januar 2018 @ 18:39
Bit kongen
Kenny Poulsen skrev:

Eller også skulle man støtte deres danske support og købe gennem dansk firma.....som jo også er billigere ? ;-) 

Firmaet har svært ved at overholde almindelig lovgivning, som forbrugerombudsmanden formulerer det:

KLARE OG LET TILGÆNGELIGE OPLYSNINGER

Både kunder og offentlige myndigheder skal kunne finde en række oplysninger om den virksomhed, der står bag en webshop, bl.a. adresse, telefonnummer, CVR-nummer mm.

og igen af delene er til at finde på siden og absolut ikke let tilgængeligt, hvilket er virkeligt plat, det tager vel ca. 10 min. at indsætte oplysningerne på siden. 

Det er ikke et sted man lægger sine penge.



2581

84
22. januar 2018 @ 18:39
Bit kongen

dobbelt ...



1833

1
22. januar 2018 @ 21:01
Stormogul
Jesper Arning skrev:
Firmaet har svært ved at overholde almindelig lovgivning, som forbrugerombudsmanden formulerer det:

KLARE OG LET TILGÆNGELIGE OPLYSNINGER

Både kunder og offentlige myndigheder skal kunne finde en række oplysninger om den virksomhed, der står bag en webshop, bl.a. adresse, telefonnummer, CVR-nummer mm.

og igen af delene er til at finde på siden og absolut ikke let tilgængeligt, hvilket er virkeligt plat, det tager vel ca. 10 min. at indsætte oplysningerne på siden. 

Det er ikke et sted man lægger sine penge.


De står i bunden, bortset fra cvr. Men jeg er enig. Siden virker ikke særlig tillidsvækkende. Det i bunden kunne ligeså godt være reklame for hjemmeside snedkeren og det er det i for sig også, for det lader til at være et enmandsfirma, der ud over cloud løsning gør i hypnose, Fotografering, fotokurser og hjemmesider.

Af nysgerrighed har jeg faktisk tilmeldt mig den gratis løsning og det hele køre direkte via Jottascloud, så jeg tror det er hip som hap om man køber månedsvis hos Jotta eller 1år via careteamCloud, hvis man vil have mere plads.





955

9
22. januar 2018 @ 21:53
Veteran

Vi er en spandfuld fotografer som har stor glæde af løsningen, og finder servicen absolut superfin. Så meget kan jeg roligt sige.

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

108

8
22. januar 2018 @ 22:32
Novice

Alt andet lige, så fungere Jottacloud fint!!

Har brugt det flere år.



931

67
22. januar 2018 @ 23:46
Veteran

Jeg bruger også Jottacloud efter Amazon droppede deres “unlimited plan”. Det virker fint men jeg savner dog lidt mere avancerede muligheder som WebDav og SFTP. 

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”