xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Downgrade eller!!!
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)



0
Missja (Skribent)
12. januar 2018 @ 21:46

Argh! 😖😖😖
Har været for hurtig til at opdatere til High Sierra! For det fungerer tydeligvis ikke sammen med Adobe Premiere cc, som jeg opdaterede næsten samtidigt, men både den gl. (2017) og den nye (2018) udgave crasher i tide og utide🤬🤬🤬

🤔What to do?

Kan jeg downgrade til alm. Sierra - men hvordan...? - Jeg har desværre ikke backup af hele mac’en ved f.eks. Timemachine - hvilket jeg nok gør fremadrettet🙃...

Eller er der nogen indstillinger i High Sierra der skal ændres i forhold til videoredigering - (og her er jeg helt på bar bund🤨)


Vh. Janni.

  15
0
  193

3580

34
12. januar 2018 @ 22:41
Virtual Machine

Det er jeg godt nok ked af at høre.

Det eneste jeg ved du kan gøre, er, at lave manuel backup af ALT dit arbejde og andet personligt over på en ekstern harddisk. ALT!

Derefter skal du manuel downloade Sierra fra en Torrent site, og smide den over på en USB pind som er Mac bootable og installere macOS Sierra derfra Sierra findes ikke på App store kan jeg se.

Derefter laver du en clean Install af Sierra og installerer Adobe Premiere CC som passer til Sierra, og hente al dit materiale ned fra din eksterne harddisk, og starte forfra.

Det kan godt lade sig gøre, men det tager nogle få timer. 

Der sker nogle skøre ting hos Apple for tiden. Men lad os håbe at det snart går over. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1519

0
13. januar 2018 @ 04:56
Suspenderet

Jeg ville ønske at man kunne downgrade til Maverick, jeg hader El Capitan og High Sierra, og desuden kan det lort stadig ikke huske hvilket program der skal åbne hvad. Havde Windows i mange år før OSX, har aldrig oplevet at computeren hver eneste gang man starter den ikke kender de filer den skal åbne, håbløst farveløst og grimt system er High Sierra. Efterhånden synes jeg ikke det er morsomt mere. Jaja, siger du, jeg kan da bare indstallere på ny, men hvad fanden er meningen, hvor mange gange skal jeg gøre det, den var jo også gal da jeg opgraderede fra Sierra til High Sierra.

Ja, der sker skøre ting med Apple, det har været sådan siden Cook overtog roret fra Jobs, han er ude på Vi allesammen går over til Windows; skjult agenda?...

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1833

1
13. januar 2018 @ 09:39
Stormogul

Er det ikke spørgsmål om at opgradere til nyeste version af Premiere, fremfor at kigge bagud?

Hvis du allerede er på nyeste version, så kig på Adobes support og forum efter løsning. 


8581

198
13. januar 2018 @ 09:55
Poseidon
Bersærken skrev:

Jeg ville ønske at man kunne downgrade til Maverick

Det kan du da også.


Der var engang en Mac...

1519

0
13. januar 2018 @ 11:46
Suspenderet
David Munch skrev:
Bersærken skrev:

Jeg ville ønske at man kunne downgrade til Maverick

Det kan du da også.

Det er jo det der er rivende galt med Apple, selv om min maskine blev lavet i 2014 og jeg købte den i 2016, så er jeg tvunget til minimum El Capitan, jeg kan ikke gå længere ned. Det er som om Apple har ændret sig, alt skal være fladt og uden farver som på Finder, og man kan ikke mere nedgradere eller for den sags skyld bare stikke en skive i og installere. Det kunne man før, og Windows må være inspirationen med at der ikke mere følger en skive med systemet,men man skal downloade lortet, og med mine 5 Mbit tager det en krig at hente det ned og hvad med dem der ikke altid har adgang til internettet, de er bare lost. Nej Apple er ikke hvad det har været,desværre.Jeg ved godt man kan lave en skive og bruge den, men hvorfor ikke bare give brugeren en DVD med i købet, det er jo ikke ligefrem billige varer vi her snakker om...

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1833

1
13. januar 2018 @ 13:26
Stormogul
Bersærken skrev:
David Munch skrev:
Bersærken skrev:

Jeg ville ønske at man kunne downgrade til Maverick

Det kan du da også.

Det er jo det der er rivende galt med Apple, selv om min maskine blev lavet i 2014 og jeg købte den i 2016, så er jeg tvunget til minimum El Capitan, jeg kan ikke gå længere ned. Det er som om Apple har ændret sig, alt skal være fladt og uden farver som på Finder, og man kan ikke mere nedgradere eller for den sags skyld bare stikke en skive i og installere. Det kunne man før, og Windows må være inspirationen med at der ikke mere følger en skive med systemet,men man skal downloade lortet, og med mine 5 Mbit tager det en krig at hente det ned og hvad med dem der ikke altid har adgang til internettet, de er bare lost. Nej Apple er ikke hvad det har været,desværre.Jeg ved godt man kan lave en skive og bruge den, men hvorfor ikke bare give brugeren en DVD med i købet, det er jo ikke ligefrem billige varer vi her snakker om...

Du kan installere ned til den version som maskinen blev leveret med på introduktionstidspunktet, fordi tidligere versioner ikke har de nødvendige hardware drivere til maskinen. Hvis Yosemite allerede var ude på introduktionstidspunktet, skal du have fat i en af de versioner af Yosemite der kom efter maskinens introduktion og du kan jo ligeså godt bruge den seneste version af Yosemite der blev frigivet.

Det er prisen for ikke at skulle rode med drivere og har været gældende ligeså længe jeg har haft Mac.





1641

24
14. januar 2018 @ 08:51
Stormogul
Bersærken skrev:

Jeg ville ønske at man kunne downgrade til Maverick, jeg hader El Capitan og High Sierra, og desuden kan det lort stadig ikke huske hvilket program der skal åbne hvad. Havde Windows i mange år før OSX, har aldrig oplevet at computeren hver eneste gang man starter den ikke kender de filer den skal åbne, håbløst farveløst og grimt system er High Sierra. Efterhånden synes jeg ikke det er morsomt mere. Jaja, siger du, jeg kan da bare indstallere på ny, men hvad fanden er meningen, hvor mange gange skal jeg gøre det, den var jo også gal da jeg opgraderede fra Sierra til High Sierra.

Ja, der sker skøre ting med Apple, det har været sådan siden Cook overtog roret fra Jobs, han er ude på Vi allesammen går over til Windows; skjult agenda?...


Så køb dig dog en Windows-maskine og bliv glad....

Så er vi fri for din galde....

Once you go Mac - You'll never go back..!

3580

34
14. januar 2018 @ 09:48
Virtual Machine

Vi?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1519

0
15. januar 2018 @ 10:10
Suspenderet

Palle, det er rigtigt at min Mini kan installere Yosemite,men det er jo det samme bæ som Capitan, det hele stinker efter min mening, hvordan vil Cook have smadret Apple om 5 år?

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

2322

0
15. januar 2018 @ 10:21
ASCII jonglør

Bliver mere og mere glad for, at jeg endnu ikke har opdateret til High Sierra, men stadig kører på Yosemite. Der florerer åbenbart stadig børnesygdomme ude på den der høje ørkenslette. 

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1833

1
15. januar 2018 @ 10:57
Stormogul
Stig Storm skrev:

Bliver mere og mere glad for, at jeg endnu ikke har opdateret til High Sierra, men stadig kører på Yosemite. Der florerer åbenbart stadig børnesygdomme ude på den der høje ørkenslette. 

Der er ingen grund til at være first mover, men at blive på en supporteret gammel version som Yosemite er heller ikke klogt. 


1833

1
15. januar 2018 @ 11:04
Stormogul
Bersærken skrev:

Palle, det er rigtigt at min Mini kan installere Yosemite,men det er jo det samme bæ som Capitan, det hele stinker efter min mening, hvordan vil Cook have smadret Apple om 5 år?

Jeg er ikke enig. Jeg syntes godt om de forbedringer der er sket med macOS. IOS er jeg ikke fan af og det var endnu værre i de gamle versioner. 

Men du vælge det der passer dig bedst. Hvis Windows, Linux eller noget tredje er et bedre match, så er der igen grund til at pine dig selv med Apple's produkter.

Hvis face-id spreder sig uden touch-id, så har jeg f.eks. ikke planer om at blive hængende på IOS. Der i forvejen mange ting jeg syntes der er forkert på den platform, men det samarbejder godt med mine Macs.


2322

0
15. januar 2018 @ 11:05
ASCII jonglør
Palle Meinert skrev:
Der er ingen grund til at være first mover, men at blive på en supporteret gammel version som Yosemite er heller ikke klogt. 

Enig - er da også opmærksom på den næste opdatering af den høje ørkenslette. Vi får se   


MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1519

0
15. januar 2018 @ 13:35
Suspenderet

Giffi Giffi Giffi, hvor det er forfriskende at læse dine intelligente kommentarer.  

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1641

24
15. januar 2018 @ 14:48
Stormogul
Bersærken skrev:

Giffi Giffi Giffi, hvor det er forfriskende at læse dine intelligente kommentarer.  

Jeg er da parat til at gå langt, for at glæde dig...    


Once you go Mac - You'll never go back..!