xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
iOS 10.2.2 ude... Hvornår stopper det!?!
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


740

38
08. januar 2018 @ 20:40

iOS 11.2.2 er ude; er Apple det nye Micrø$nøft!?!

  12
0
  101

38

0
08. januar 2018 @ 20:48
Let øvet

Nu er denne opdatering jo ikke et Mac-problem, men et "Intel-problem", der både rammer Mac og PC.


292

2
09. januar 2018 @ 00:46
Juniormedlem

Så du vil ikke have opdates?


3580

34
09. januar 2018 @ 01:09
Virtual Machine

Jeg tror nok han mener at han vil have updates men ikke hele tiden og så igen. Jeg tror at han vil have en update frekvens som da Job sad ved roret. 

Jeg læste lige i en artikel på Flipboard hvorfor der er så mange fejl i Apple software for tiden. De gætter på at siden der sket store rokationer i mandskabet dels fordi Cooks har overtaget roret og at de er ved at flytte over i infinity loop. Det er ikke alle der har det godt med de rokationer fordi de kommer til at arbejde under nogen de ikke kan sammen med. Altså der opstået en usund kultur nogle steder hos Apple. Og det er så her de mener at det giver udslag i de mange fejl og fejlrettelser. 

Hvis det virkelig er sådan, forstår jeg det godt. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

292

2
09. januar 2018 @ 03:28
Juniormedlem

Da Jobs var direktør var det hele meget simplere...


Nu leverer Apple 4 forskellige operativsystemer, der er vokset gennem 7 generationer...


Og, Apple flytter FRA Infinite Loop til Apple Park...


1325

0
09. januar 2018 @ 07:34
Stormogul

Der var den igen Lars ;-)

Men denne opdatering skyldes altså at der er fundet fejl i langt de fleste CPU’er siden 90’erne.

Fejlene kan ikke løses, så stort set alle OS’er skal opdateres for at omgå fejlene.

Derudover skal alle browsere opdateres, da fejlene kan udnyttes via Javascript.

Denne opdatering har altså intet med fejl i Apple-produkter at gøre.

Måske er der flere opdateringer end før (selv om Mac OS X 10,6 er det OS med flest opdateringer, iTunes slettede harddiske, software virkede ikke på nye OS’er osv. osv.), men der er også meget større fokus på sikkerhed, og derfor findes der også flere fejl. Der er f.eks. adskillige opdateringer til en Linux-installation hver uge.

Da den første iPhone kom, var det ikke engang meningen, at den skulle låses med kode, Swipe to unlock gik direkte til hjemmeskærmen.

Derudover er man på iOS siden 10 begyndt at udrulle features hen over året i stedet for at skulle vente til næste større release.

Software er væsentligt andre komplekst i dag, og hele dit liv ligger digitalt efterhånden, så derfor er det ekstra vigtigt at være hurtig med opdateringer i stedte for at samle til bunke.

Der er en hel industri, der lever af at forsøge at komme ind på din telefon, din computer, dine online konti.


1263

36
09. januar 2018 @ 07:47
Stormogul

Og 10.13.2 til mac er også kommet

dejligt, de er opmærksomme hos Apple

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

1833

1
09. januar 2018 @ 07:50
Stormogul

Da Steve Jobs var der, var opdateringerne måske sjældnere fordi tiden var en anden, men ikke smertefri. Jeg måtte altid hente combo-update manuelt, hvis jeg ville undgå fejl. Opdateringer er idag en lang mere smertefri oplevelse for mit vedkommende. Jeg oplever ikke en maskine, som hænger eller opføre sig mærkelig efter opdatering.

Jeg syntes det er imponerende at Apple kan holde boldene i luften, kompleksiteten taget i betragtning. 

Man kunne dog godt ønske at selve opdateringerne var hurtigere overstået.


8581

198
09. januar 2018 @ 08:01
Poseidon

Nu var der *flere* opdateringer til OSX under Jobs, end der er nu, så der er vidst en del herinde som sidder og piver og noget som de reelt set ikke rigtigt aner noget om, men bare maler fanden på væggen fordi de er blevet for gamle og græsset var grønnere da de var barn.. At de så er mere effektive og sender opdateringer med fejlrettelser ud hurtigere end under Jobs, det har jeg virkelig svært ved at se hvordan man også kan pive over.


Og man kan enda slå auto-opdateringer til, så alt det her tuderi er simpelthen bare så barnligt i mine øjne.

Der var engang en Mac...

2322

0
09. januar 2018 @ 08:46
ASCII jonglør

+1 

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

3580

34
09. januar 2018 @ 09:12
Virtual Machine

JLL. Hold din kæft

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1325

0
09. januar 2018 @ 13:18
Stormogul
Lars Sejerup skrev:

JLL. Hold din kæft

Undskyld mig, men hvad i alverden bilder du dig ind?

Tal dog ordentligt!!


1519

0
09. januar 2018 @ 13:46
Suspenderet
JLL skrev:
Lars Sejerup skrev:

JLL. Hold din kæft

Undskyld mig, men hvad i alverden bilder du dig ind?

Tal dog ordentligt!!

Et lidt forhastet indlæg, jeg holder på det kræver en undskyldning eller duel ved daggry bevæbnet med to tuber ketjup hver, its gonna be a fucking bloodbath. ..   

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.