xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
sgr PLEX experter????
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


1638

45
13. december 2017 @ 13:06
Stormogul

Hej alle sammen. 

Jeg har netop købt en Synology DS918+ med 4x4TB harddiske til mig selv i julegave da jeg ville slippe for min mac mini til streaming. nå men har installeret PLEX på den og alm fuld HD film køre den 100% fint men lige så snart jeg sætter en 4K/UHD mkv på så går CPU'en op på 99% og filmen starter men stopper efter 5 sek og kommer ik videre og CPU'en står bare på 99% indtil jeg stopper filmen på Apple tv4K nå men så prøvede jeg Infuse og købte så et år til 55kr, tænker jeg det overlever jeg nok og den køre 4K/UHD mkv'er uden problemer med et CPU forbrug på omkring 10%. 

Har prøvet at sætte at se om jeg kunne finde nogen PLEX indstillinger men kan ik se hvor jeg skal kunne ændre noget henne for at få det til at køre bedre, ville gerne nøjes med PLEX da jeg syntes det er en fin erstatning for Itunes på mac'en.

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra
  10
0
  104

143

0
13. december 2017 @ 13:22
Novice

Når Plex skal transcode en fil i 4K/HEVC skal den bruge voldsomt meget regnekraft; mere end nogen NAS kan levere. Så, du kan roligt skyde en hvid pind efter at transcode 4K film (i HEVC/H265 format).

Infuse er til gengæld så smart, at den transcoder på clienten, dvs din Apple TV, så her foregår det mere gnidningsfrit.

Personligt streamer jeg fra min NAS (DS418J) til en Zappiti media player, men her er der ikke brug for trancoding, da NAS bare skal være en "dum" fil server.


1638

45
13. december 2017 @ 13:30
Stormogul
bleed_blue skrev:

Når Plex skal transcode en fil i 4K/HEVC skal den bruge voldsomt meget regnekraft; mere end nogen NAS kan levere. Så, du kan roligt skyde en hvid pind efter at transcode 4K film (i HEVC/H265 format).

Infuse er til gengæld så smart, at den transcoder på clienten, dvs din Apple TV, så her foregår det mere gnidningsfrit.

Personligt streamer jeg fra min NAS (DS418J) til en Zappiti media player, men her er der ikke brug for trancoding, da NAS bare skal være en "dum" fil server.

Købte bare netop denne nas da Synology skriver:

4 K multimedieserver

Få adgang til og stream dit 4 K medieindhold på ethvert tidspunkt og overalt. DS918+ understøtter 4 K H.264/H.265 onlinekodekonvertering via Video Station og DS video, så 4 K-videoer konverteres og afspilles samtidigt på andre computere, smartphones og medieafspillere, som oprindeligt ikke understøtter Ultra HD-formater.

så regnede med at det ville være en smal sag at streame til mit Apple tv 4K

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

8581

198
13. december 2017 @ 13:33
Poseidon

Plex bruger Apples egen medieafspiller på Apple TV, og den understøtter ikke ret mange codecs. Infuse bruger derimod deres egen hjemmelavede medieafspiller, med et hav af codecs og kan derfor afspille det meste. Det betyder at alt du sender via Plex, skal passe til Apples medie-krav, for at kunne afspilles uden at skulle transcodes som beskrevet ovenfor af bleed_blue. Det er dog forkert når han skriver Infuse transcoder på Apple TV, det gør den ikke, den decoder kun da den understøtter de codecs som du afspiller. 


Når det så er sagt, så er Plex stadig lidt besværlig omkring HEVC, selvom det er noget som der aktivt arbejdes på, så det kan være det er der dit problem ligger, nu du ikke nævner noget om codecs.

Der var engang en Mac...

1638

45
13. december 2017 @ 13:39
Stormogul
David Munch skrev:

Plex bruger Apples egen medieafspiller på Apple TV, og den understøtter ikke ret mange codecs. Infuse bruger derimod deres egen hjemmelavede medieafspiller, med et hav af codecs og kan derfor afspille det meste. Det betyder at alt du sender via Plex, skal passe til Apples medie-krav, for at kunne afspilles uden at skulle transcodes som beskrevet ovenfor af bleed_blue. Det er dog forkert når han skriver Infuse transcoder på Apple TV, det gør den ikke, den decoder kun da den understøtter de codecs som du afspiller. 


Når det så er sagt, så er Plex stadig lidt besværlig omkring HEVC, selvom det er noget som der aktivt arbejdes på, så det kan være det er der dit problem ligger, nu du ikke nævner noget om codecs.

Så når PLEX skriver omkoder HEVC til H264 så er det simpelthen fordi mit Apple tv ikke understøtter formatet og den omkoder det til H264 og det er det nas'en ik kan? 

Det er bare mega nederen, var lige blevet så glad for PLEX. så må jeg afspille min 4K MKV'er i infuse og resten af mit bibliotek i PLEX. orker ik lige at skulle lære infuse at kende haha syntes det var hårdt nok at gå fra itunes til PLEX :)

tak for hjælpen, jeg opgiver at afspille 4K i PLEX fra DS918+

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

143

0
13. december 2017 @ 13:55
Novice

Da jeg undersøgte hvilken NAS jeg skulle have, læste jeg nogle tests af de forskellige NAS enheder. Her bed jeg mærke i, at Synology's Play-NAS'er heller ikke kunne transcode 4K/HEVC filer gnidningsløst, så jeg droppede helt denne serie og valgte i stedet J-serien, som er noget mere økonomisk.

Jeg har kun kort afprøvet Infuse, men da jeg har brug for en media player med optisk lydudgang, faldt valget på en Zappiti.


1638

45
13. december 2017 @ 14:03
Stormogul
bleed_blue skrev:

Da jeg undersøgte hvilken NAS jeg skulle have, læste jeg nogle tests af de forskellige NAS enheder. Her bed jeg mærke i, at Synology's Play-NAS'er heller ikke kunne transcode 4K/HEVC filer gnidningsløst, så jeg droppede helt denne serie og valgte i stedet J-serien, som er noget mere økonomisk.

Jeg har kun kort afprøvet Infuse, men da jeg har brug for en media player med optisk lydudgang, faldt valget på en Zappiti.

hvad model af Zappiti har du så købt, kan se der findes 3 modeller? Apple tv passer bare perfekt i mit setup, den kan ligge oppe i hullet hvor foden på mit tv skulle være når det hænger på væggen så det er helt gemt væk :)

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

143

0
13. december 2017 @ 14:27
Novice
Pjock skrev:
bleed_blue skrev:

Da jeg undersøgte hvilken NAS jeg skulle have, læste jeg nogle tests af de forskellige NAS enheder. Her bed jeg mærke i, at Synology's Play-NAS'er heller ikke kunne transcode 4K/HEVC filer gnidningsløst, så jeg droppede helt denne serie og valgte i stedet J-serien, som er noget mere økonomisk.

Jeg har kun kort afprøvet Infuse, men da jeg har brug for en media player med optisk lydudgang, faldt valget på en Zappiti.

hvad model af Zappiti har du så købt, kan se der findes 3 modeller? Apple tv passer bare perfekt i mit setup, den kan ligge oppe i hullet hvor foden på mit tv skulle være når det hænger på væggen så det er helt gemt væk :)

Jeg købte en Zappiti One 4K HDR. Den eneste forskel mellem de tre modeller er (svjv), muligheden for antal diske der kan være i enheden.

Men nu skal det ikke udvikle sig til en salgstale for Zappiti, for den har da også sine problemer at kæmpe med. Men den kan det som jeg havde brug for: 4K/HEVC (H265), HDR og optisk lydudgang. 

Mit surround setup er så gammeldags, at der ikke er mulighed for HDMI input. 


1638

45
13. december 2017 @ 14:31
Stormogul
bleed_blue skrev:
Pjock skrev:
bleed_blue skrev:

Da jeg undersøgte hvilken NAS jeg skulle have, læste jeg nogle tests af de forskellige NAS enheder. Her bed jeg mærke i, at Synology's Play-NAS'er heller ikke kunne transcode 4K/HEVC filer gnidningsløst, så jeg droppede helt denne serie og valgte i stedet J-serien, som er noget mere økonomisk.

Jeg har kun kort afprøvet Infuse, men da jeg har brug for en media player med optisk lydudgang, faldt valget på en Zappiti.

hvad model af Zappiti har du så købt, kan se der findes 3 modeller? Apple tv passer bare perfekt i mit setup, den kan ligge oppe i hullet hvor foden på mit tv skulle være når det hænger på væggen så det er helt gemt væk :)

Jeg købte en Zappiti One 4K HDR. Den eneste forskel mellem de tre modeller er (svjv), muligheden for antal diske der kan være i enheden.

Men nu skal det ikke udvikle sig til en salgstale for Zappiti, for den har da også sine problemer at kæmpe med. Men den kan det som jeg havde brug for: 4K/HEVC (H265), HDR og optisk lydudgang. 

Mit surround setup er så gammeldags, at der ikke er mulighed for HDMI input. 

hehe ok, var bare nysgerrig, jeg kan rigtig godt lide mit Apple tv 4K og Plex. må bare vende mig til at gå ind i Infuse når jeg skal se noget af mit 4K materiale. måske det kan rippes på en anden måde fra mine skriver så det kan komme til at fungere på PLEX men indtil videre må jeg bruge Infuse. 

Mange tak for input, så fik jeg opklaret at synology lyver i deres salg materiale men er ellers glad for min DS918? som erstattede min gamle DS212j :)



Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

8581

198
13. december 2017 @ 14:54
Poseidon
Pjock skrev:

Så når PLEX skriver omkoder HEVC til H264 så er det simpelthen fordi mit Apple tv ikke understøtter formatet og den omkoder det til H264 og det er det nas'en ik kan? 

Næsten korrekt. Apple TV understøtter HEVC som udgangspunkt, men Plex kan pt. ikke andet end transcode HEVC i MKV når det skal sendes til Plex på et Apple TV. Og din NAS er ikke hurtig nok til transcoding af så krævende et codec.

Det er bare mega nederen, var lige blevet så glad for PLEX. så må jeg afspille min 4K MKV'er i infuse og resten af mit bibliotek i PLEX. orker ik lige at skulle lære infuse at kende haha syntes det var hårdt nok at gå fra itunes til PLEX :)

tak for hjælpen, jeg opgiver at afspille 4K i PLEX fra DS918+

Det skal du ikke nødvendigvis gøre med det samme. Plex og Apple TV understøtter allerede HEVC, men for Plex er det dog stadig lidt en 'hit and miss' process så vidt jeg kan forstå på deres officielle forum (Tjek evt - Der er massere af tråde omkring det netop fordi folk vil have det til at virke) ((Det skulle dog være fixet for MP4 i den seneste uge, men kun i β udgivelserne)). Giv det et par måneder endnu, og se om de kommende opdateringer ikke klarer tingene for dig. Sørg for endeligt for at have nyeste Plex på både server og klient, så du er sikker på at være med på bølgen.

Hvad jeg dog kan sige med det samme, er at Plex på AppleTV ikke understøtter Direct Play af MKV filer, men plejer at kunne Direct Streame. Lige pt. kan den dog heller ikke det, og kun transcode, hvis det omhandler MKV/HEVC som her i dit tilfælde, så det vil du opleve uanset hvad. Jeg ved ikke om det bliver fixet i fremtiden, men det forventer jeg dog kraftigt da det er hele ideen med Plex Serveren, at den er fleksibel.

Lige nu og her kan du evt. prøve at remuxe en af dine filer til MP4 ved hjælp af MP4Tools eller Subler, og så se om den ikke kører som den skal med Plex på AppleTV, da det i princippet kun burde være din MKV container som volder Plex problemer (Sammen med HEVC). Remuxing bør ikke tage alt for mange minutter, da den bare skal skifte container.

Der var engang en Mac...

1638

45
13. december 2017 @ 15:28
Stormogul

ok prøver at have tålmodighed :) jeg har altid mine app opdateret så må holde øje med release notes om de skriver noget omkring transcoding i fremtiden.

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra