xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
tvOS 11.2 ude
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)


3580

34
04. december 2017 @ 19:53
Virtual Machine
Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future
  29
0
  300

3580

34
05. december 2017 @ 05:25
Virtual Machine

Får i osse nogle tykke røde og sorte streger kortvarigt på skærmen når i går ind og ud of apps på ATV4 med tvOS 11.2? 

Jeg skal vist snart til at indrapportere fejl hos Apple med alle de fejl jeg finder   

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
05. december 2017 @ 08:19
Virtual Machine

En videre efterforskning viser at det kun er ved det ene tv det sker. Så det må være et samsmpil mellem ATV4 og mit low cost tv

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

349

3
05. december 2017 @ 09:11
Lærling

Jeg har stadig store problemer med den medfølgende Remote. Den virker gevaldig træg, og har gjort det lige siden køb. Har ATV 4K. Andre med lignende problem?


1325

0
05. december 2017 @ 09:21
Stormogul

Hvad mener du med træg?

Du kan sætte forskellige hastigheder i indstillnger, hvis det er touch pad der er sløv.


1641

24
05. december 2017 @ 11:36
Stormogul
Torben Aagaard skrev:

Jeg har stadig store problemer med den medfølgende Remote. Den virker gevaldig træg, og har gjort det lige siden køb. Har ATV 4K. Andre med lignende problem?


???   Næh, ingen problemer her..


Once you go Mac - You'll never go back..!

349

3
05. december 2017 @ 17:54
Lærling

Med træg mener jeg, at der af en eller anden grund opstår forsinkelse fra man benytter Remoten, til det registres af apple tv’et. Havde ingen problemer på mit gamle ATV. 

Forsinkelsen gør, at remoten er nærmest umulig at bruge. 


1103

6
05. december 2017 @ 19:08
Stormogul

Jeg har præcis samme problem. Den er ved at drive mig til vanvid.
Den er sat til det langsomste, men alligevel er den umulig at styre. Jeg ryger hele tiden en linje for langt ned eller op og får startet apps som det ikke var meningen skulle startes.
Det er MEGET irriterende.


1641

24
05. december 2017 @ 19:33
Stormogul
MacWin skrev:

Jeg har præcis samme problem. Den er ved at drive mig til vanvid.
Den er sat til det langsomste, men alligevel er den umulig at styre. Jeg ryger hele tiden en linje for langt ned eller op og får startet apps som det ikke var meningen skulle startes.
Det er MEGET irriterende.

Mon ikke det er fumlefingre...?       

Både ver.4 og 4K virker perfekt her, på samtlige TV,,,,



Once you go Mac - You'll never go back..!

349

3
05. december 2017 @ 21:30
Lærling

Havde ingen problemer på det gamle. Så nej, fumlefingrer køber jeg ikke.   

Men det er sindssygt irriterende. Bruger jeg min IPhone / iPad som remote, kører swipe funktionen uden problemer. Men på den Remote jeg har, er touch funktionen helt håbløs. 

Men må rode lidt med det i morgen, og ellers får Apple et kald. 


3580

34
06. december 2017 @ 08:57
Virtual Machine

Jeg havde samme problemhvor jeg genstartede ATV 4 og gjorde remote ren. Det hjalp for mig. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

349

3
06. december 2017 @ 10:58
Lærling

Hvordan gjorde den ren? Den er jo nærmest ny, ubrugt og virkelig ren i forvejen, da vi stort set ikke har brugt den. Så det burde ikke være det.   

Men kan se, at Remote firmwaren er opdateret til version 0x0099 siden opdateringen til tvOS 11.2, så giver den lige et skud og ser om det har hjulpet noget.   


3580

34
06. december 2017 @ 15:35
Virtual Machine

Jeg kan ikke ligefrem se din remote herfra, så jeg ved ikke hvad jeg skal sige til det. 

Så jeg  deler blot ud af mine egne erfaringer. Min kone og datter havde fedte remoteb godt til og det var så derfor jeg prøvede at gøre min ren. Jeg ved dog ikke om det reelt havde en praktisk betydning. Det var blot det og genstart der gjorde at det virkede for mig. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1103

6
06. december 2017 @ 20:07
Stormogul

Min remote er nu heller ikke snasket til.
Sådan som jeg oplever det når min remote driller er, hvis jeg eks. vil bevæge mig til højre i en række ikoner.
Her swiper jeg så helt fra venstre side af "trackpad" området og helt ud til højre.
I den bevægelse sker der nogle gange ingenting - ikke før til allersidst hvor tommelfingeren er helt ude ved højre kant.
Så hopper den pludselig to-tre ikoner frem - hvor det måske kun var meningen at jeg skulle en enkelt tak længere til højre.
Ja, det er jo nærmest som om den lacker.


3580

34
07. december 2017 @ 04:38
Virtual Machine

Ja. Det har jeg osse oplevet. Og jeg mener at jeg genstartede den eller nulstillede den (og gjorde remoten ren) 

Pisse iriterende hvis man i forvejen har en dårlig dah. Har prøvet det   

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

349

3
07. december 2017 @ 11:20
Lærling
MacWin skrev:

Min remote er nu heller ikke snasket til.
Sådan som jeg oplever det når min remote driller er, hvis jeg eks. vil bevæge mig til højre i en række ikoner.
Her swiper jeg så helt fra venstre side af "trackpad" området og helt ud til højre.
I den bevægelse sker der nogle gange ingenting - ikke før til allersidst hvor tommelfingeren er helt ude ved højre kant.
Så hopper den pludselig to-tre ikoner frem - hvor det måske kun var meningen at jeg skulle en enkelt tak længere til højre.
Ja, det er jo nærmest som om den lacker.

Samme oplevelse her. 

Efter opdatering til tvOS 11.2, opdatering af firmwaren på Remoten, samt gen-pardannelse mellem Remote og ATV, lader det i det mindste til at fungere lidt bedre. 

Hvilken firmware kører din Remote MacWin? 


3580

34
07. december 2017 @ 13:00
Virtual Machine

Hvordan opdaterer min Siri Remote i tvOS 11.2?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

204

1
07. december 2017 @ 16:59
Juniormedlem

Du skal bare hive strømstikket i et par minutter, IKKE bare ud og ind med det igen, men et par minutter, så virker hun igen, har prøvet det et par gange nu.

MVH Søren Larsen

1103

6
07. december 2017 @ 20:19
Stormogul

Det må jeg prøve alt sammen - incl. tricket med at hive stikket ud et par minutter.

Min remote kører version 0x0245

Er der en nyere - og hvordan fik du opdateret?

Tricket med at trykke fire gange på play/pause virker ikke rigtig.


1103

6
07. december 2017 @ 20:20
Stormogul
Torben Aagaard skrev:
MacWin skrev:

Min remote er nu heller ikke snasket til.
Sådan som jeg oplever det når min remote driller er, hvis jeg eks. vil bevæge mig til højre i en række ikoner.
Her swiper jeg så helt fra venstre side af "trackpad" området og helt ud til højre.
I den bevægelse sker der nogle gange ingenting - ikke før til allersidst hvor tommelfingeren er helt ude ved højre kant.
Så hopper den pludselig to-tre ikoner frem - hvor det måske kun var meningen at jeg skulle en enkelt tak længere til højre.
Ja, det er jo nærmest som om den lacker.

Samme oplevelse her. 

Efter opdatering til tvOS 11.2, opdatering af firmwaren på Remoten, samt gen-pardannelse mellem Remote og ATV, lader det i det mindste til at fungere lidt bedre. 

Hvilken firmware kører din Remote MacWin? 


Det må jeg prøve alt sammen - incl. tricket med at hive stikket ud et par minutter.

Min remote kører version 0x0245

Er der en nyere - og hvordan fik du opdateret?

Tricket med at trykke fire gange på play/pause virker ikke rigtig.



2185

44
07. december 2017 @ 20:55
ASCII jonglør

Nyeste Remote firmware er version 0x0099 - din ser ud til at være en fremtidig version, som vi andre nok først får om et par år.


1103

6
07. december 2017 @ 21:21
Stormogul

Hvordan skal det forståes?


2185

44
07. december 2017 @ 21:25
ASCII jonglør

Din ser ud til at være version 245 - den nyeste vi andre har er ‘kun’ version 99


1103

6
07. december 2017 @ 21:28
Stormogul

Jeg kan ikke lige gennemskue hvad du mener - om du joker eller hvad  

Vi burde vel have samme version. 


2185

44
07. december 2017 @ 21:35
ASCII jonglør
MacWin skrev:

Min remote kører version 0x0245

Er der en nyere - og hvordan fik du opdateret?  [...]

Du skrev ovenstående...

Måske det blot var en skrive fejl - JEG ved det ikke - den version som kom med tvOS 11.2 er 0x0099 - hvor version nummeret er en del  mindre ned hvad du skrev du pt. har.


1103

6
07. december 2017 @ 22:06
Stormogul

Nej, det var nu ikke en skrivefejl.
Jeg tænkte bare at min version var en ældre version og at det kunne være grunden til at min remote driller.

Det ser i hvert fald sådan her ud:

Remote firmwareversion


2185

44
07. december 2017 @ 22:25
ASCII jonglør

Okay måske vi bør skrive hvilke Remote vi har :)

Min er fra ATV 4K - som også kom med en revideret Remote, og her er nyeste firmware 0x0099


1103

6
07. december 2017 @ 22:29
Stormogul

Ahaa. 

Så forstår jeg bedre.     

Min er ikke 4K udgaven.


1103

6
15. december 2017 @ 15:42
Stormogul

Tror sørme at tvOS 11.2.1 har løst problemet for mig. 👍👍👍

Bare lige til orientering hvis andre stadig døjer med de samme problemer. ☝️


349

3
16. december 2017 @ 21:14
Lærling

Det lader også til at køre bedre her umiddelbart. Dejligt, og på tide.