xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Skal jeg være mistænksom???
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


1103

6
14. november 2017 @ 16:27
Stormogul

Hej


Jeg har i dag sat min iPhone til salg på DBA.
Ret hurtigt var der en der henvendte sig.

Jeg har ingen oplysninger på ham andet end en gmailadresse og et navn - Esben Larsson.

Jeg har spurgt om han bor i nærheden af mig. Det svarer han ikke på.
Han har heller ikke skrevet noget om hvordan han vil hente telefonen, eller om han regner med den bliver sendt, men meget hurtigt skriver han nedenstående. 

Bør jeg være være mistænksom eller er alt som det skal være?


Hello ,

I'm satisfied with the condition of the item and Agree with price So i will be paying directly into your PayPal account without any delay. Get back to me with the details below 

Name:

PayPal Email address

Cell Phone No.:

Or you can send me a paypal money request, so once i receive the details i will go ahead with the payment through PayPal and the payment will be done as soon as possible.


Thanks

  15
0
  150

740

38
14. november 2017 @ 16:29

Skal jeg være mistænksom???

Ja


163

3
14. november 2017 @ 16:54
Novice

Ja for pokker, hold snuden væk. de stresser en til at sende og via paypal sende penge, men de vil så have du sender den ASAP på posthuset og beder så om tracking nr. inden de betaler på paypal. og så ser du ikke skyggen af penge..... Det er et velkendt fup nummer...


1103

6
14. november 2017 @ 16:56
Stormogul

Tak for det.

Jeg har spurgt ham om hvem han er og om han vil sende penge uden at vide hvordan han får telefonen.

Han svarer så nedenstående.

Tænker I stadig det er skummelt?


Hello.


Am Eskild Larsson from Sweden but lives in UK, as a Doctor, I'm satisfied with the condition of the item. I will be paying you through PayPal (www.paypal.com) which is a fast, safe and reliable method of payment.. And i will take care of all Shipment Preparations for the item to my Son address as he his turning 20 years old next week cause i am buying the item for him as a birthday gift:


DANIEL LARSSON,

15,TROSLEY AVENUE,

GRAVESEND KENT,

DA11 7QN,

UNITED KINGDOM.



Send me your full name and paypal email address for the payment to be done as soon as possible.


Thanks.


1425

21
14. november 2017 @ 17:22
Stormogul

Så længe han overfører pengene på forhånd, så er der vel intet at være bekymret for.



1103

6
14. november 2017 @ 17:39
Stormogul
angelodk skrev:

Så længe han overfører pengene på forhånd, så er der vel intet at være bekymret for.


Nej, det har jeg også tænkt, men jeg kender ikke Paypal godt nok til at vide, hvad der skal til for at han kan annullere overførslen.


143

0
14. november 2017 @ 18:23
Novice

Det skriger scam. Han overfører penge til dig på paypal, og når han modtager din iPhone opretter han en dispute, så pengene bliver trukket tilbage. 


390

2
14. november 2017 @ 18:31
Lærling

Handler i princip ikke med folk der ikke kan tale eller skrive dansk. Det der er 100pct et svindelnummer... 


390

2
14. november 2017 @ 18:34
Lærling


Stop dig selv. Der er nok der gerne vil købe din iPhone. Se lige videoen med fyren her. Selvom han havde fået pengene via PayPal blev de trukket tilbage...


Scamed på eBay via Paypal


1833

1
14. november 2017 @ 19:06
Stormogul

Det er 100%svindel. Bare google England Paypal svindel og find masser af gamle historier.

Han kan garanteret også købe en iPhone i UK til billigere penge og mindre bøvl.


8581

198
14. november 2017 @ 20:19
Poseidon

1000% scam.

Og købere står LANGT bedre hos Paypal end sælgere.

Der var engang en Mac...

1103

6
14. november 2017 @ 20:21
Stormogul

Mange tak for jeres hjælp.  Dejligt.
Jeg behøver da vist ikke være i tvivl om at jeg skal holde mig væk fra ham her.      


1129

127
14. november 2017 @ 21:21
Stormogul

en svensker der bor i england køber telefon i danmark. er der ingen telefoner i england han kan købe? eller på blocket.se? :D

og så er han lige en "doctor" for så kan han jo ikke snyde en... men køber brugt telefon online. han kunne ved, med en konsultation skaffe det penge til telefonen. 


jeg vil sige, lad være med at bruge din og vores tid med det her. :D det er fup.


men hvis du gerne vil modbevise mig, må du gerne se om du kan få noget ud af det. 


3580

34
14. november 2017 @ 21:42
Virtual Machine

Der sker scam selv inden for de Danske grænser. Så en god tommelfingerregel må være at alle former for handel over landegrænsen er no go. Og det fordi transaktioner kan annuleres, og politiet har nul beføjelser over landegrænsen for at hente dine penge eller vare. De har ikke engang den slags beføjelser her hjemme. Der skal de gå ad rettens vej, og så melder scammerne sig bare insolvent/ konkurs. Det betyder så at du aldrig ser dine pemge eller det du skulle købe. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2322

0
15. november 2017 @ 08:58
ASCII jonglør

Sælge iPhone? Så kun ved personligt fremmøde på lokal velrenommeret café (fx Emmerys) samt betaling cash eller MobilePay. Aldrig andet. Har solgt alle mine gamle iPhones på den måde - og det har ovenikøbet altid været en fornøjelse, hvor både sælger og køber har været glade og tilfredse. Juster evt. prisen ned indtil et salg lykkes. 

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

356

12
puggaard (Skribent)
16. november 2017 @ 21:04
Lærling

jeg solgte min iPhone for nyligt på dba og fik i den forbindelse nedenstående mail 

  

---

Fra: Daniel Berry

I am happy and satisfied with your price. I work as assessment in Denmark. But am spending time with my family in the United Kingdom. I will be paying you through PayPal (www.paypal.com) which is a fast, safe and reliable method of payment for me. Let me know the cost of the shipping to the United Kingdom.
I am buying the iPhone for my son as birthday gift his birthday.I will take care of shipment cost for 2-3 working days.Get back to me with the details below:

Name:
PayPal Email address
Cell Phone No.:

Or you can send me a Paypal money request, so once I receive the details I will go ahead with the payment through PayPal and the payment will be done as soon as possible.

Thanks

---

PS. nej, jeg solgte ikke til ham