xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Apple sendte spørgeskema ud: Hvor kan vi slippe for skat?
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)


2322

0
07. november 2017 @ 01:11
ASCII jonglør
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”
  8
0
  339

1263

36
07. november 2017 @ 07:33
Stormogul

😡😡😡

Og man skal heller ikke spise vingummibamser hvis fanen skal holdes højt:

alle de eksempler på grådighed: Når hensynet til aktionærerne går over alt andet. Gad vide om det vil ændre sig, man kan da håbe

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

1263

36
07. november 2017 @ 07:54
Stormogul
MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

598

3
07. november 2017 @ 10:11
Kaptajn

Det er godt at vi har Margrethe Vestager!

I de markedsstyrede lande ville det også være godt at have en stærk regulering af de store firmaer, nationale og multinationale.

iMac, MacBookAir, iPad mini, iPhone 8, iPod

2322

0
07. november 2017 @ 12:44
ASCII jonglør

Jepz. Hurra for Margrethe! 

Og hvad ville vores samfund være, dersom mennesker som hende ikke påtog sig moralske forpligtelser overfor kriminelle elementer?

Man gruer for svaret...

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

80

0
07. november 2017 @ 14:00
Novice

Det er alt for naivt.

Problemet med de seneste afsløringer er jo netop, at det meste er legalt.

Trods EU-indblanding i alle mulige småting har ingen taget sig af f.eks. kanaløerne, Isle of Man eller Gibraltars status. En del af UK – og dermed EU – men med egne undtagelsesregler fra snart sagt alting.

Eller Luxemburgs adfærd – oven i købet leverandører af EU's topfigur?

Hvordan forholdt Vestager sig i sin lange danske politikerkarriere til den slags? Til de store nedskæringer i det danske skattevæsen, der førte til, at kun almindelige mennesker skulle følge reglerne? Hvordan står det egentlig til med vort såkaldte 'internationale skibsregister' – er det andet end undtagelser fra reglerne?

Vi ved, at især store firmaer vil gøre alt, i hvert fald hvis det er legalt, for at spare skat. De skyldige er dem, der vedtager skatteregler, der muliggør det legale snyd. Og som forringer mulighederne for at afsløre det illegale.


2322

0
07. november 2017 @ 15:01
ASCII jonglør

Du tager fuldstændig ret. Derfor er alt dette også et politisk spørgsmål. Vi må vælge mennesker, der kan ændre de økonomiske spilleregler i en retning, som yder langt større økonomisk retfærdighed. Svært at opnå, specielt med al den korrumperende lobbyisme, der foregår fra alle grene af erhvervslivet mod det politiske liv.

Men alternativet til ikke at ændre disse urimelige skattetekniske manipulationer er dog helt ubærligt. For den nuværende ineffektive skattepolitik medfører dårligere og dårligere økonomiske forhold for større og større dele af befolkningen i alle lande. Dette skattecirkus har bl.a. betydet, at antallet af børn, der lever i decideret fattigdom, er steget med 60% her i Danmark i de sidste 10 år. Hér - i rige Danmark! Jeg bliver så harm over den slags.

Flere fattige børn i Danmark

"Antallet af fattige børn i Danmark er steget med 60 procent siden 2002. Det er børn, der bliver mobbet af deres jævnaldrende, fordi de har mug på deres madpakke. De har mavepine og søvnbesvær, og mange af dem står uden videregående uddannelse, når de bliver voksne.

Carina og Carola Møller fra Sønderjylland er blandt de 67.000 danske børn, der ifølge OECD's fattigdomsdefinition vokser op i fattigdom i dag. De medvirker i DR1 dokumentaren Fattige børn - den usynlige arv."

Stem på en human fornyer ved alle valg, lokalt som nationalt!

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

955

9
07. november 2017 @ 15:26
Veteran

Det skræmmende her er, at langt langt de fleste kommunalvalgsplakater viser venstre og andre højrefløjspartier. I vores område er venstre & DF så markant overrepræsenteret på lygtepæle, på marker og lignende, at jeg væmmes. 

Skræmmende fremtid når folket er så naivt at de vedbliver med at stemme på og fokusere på "mig selv, migselv, mig"-partierne og partier der skider på miljø og vore børns fremtid.

Forældre: Stram op !

Til jer andre: Stram op !

PS: Ja, Vestager er et godt eksempel på dobbeltmoral, men da fint at hun er blevet klogere....


Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

598

3
08. november 2017 @ 11:14
Kaptajn

Jeg må lige tilføje, at det vat lid i sjov at jeg skrev “godt vi har Margrethe Vestager”.

Jeg er enig i meget af det der står efterfølgende.

Og husk at stem den 21. Det har ikke meget med Apple, Nike etc. at gøre, men jo de nære ting

der også skal passes:-)

iMac, MacBookAir, iPad mini, iPhone 8, iPod