xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Kan ikke logge på WiFi efter iOS update af ATV4
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)


3580

34
02. november 2017 @ 22:01
Virtual Machine

Bang! Jeg fik opdateret begge mine Apple TV 4, hvor den ene konsekvent ikke længere vil gå logge ind på mit WiFi netværk. Den anden Apple TV kører fint. Jeg har pt intet LAN kabel. Så jeg kan ikke afprøve om der er hul den vej igennem (det vil dog ikke afhjælpe mit problem med WiFi).


SSID og password er korrekt, for jeg bruger dem der står på papirerne fra Stofa. Jeg har 5 andre enheder der glimrende bruger netværket. Det er blot den ene Apple TV der bare vil være på tværs.


Jeg har osse prøvet at nulstille den uden at opdatere den (af tydelige årsager) og brugte BT til at importere indstillinger fra min iPhone over på ATV4. Det gik osse fint, men den kan stadig ikke logge på mit WiFi netværk.


Sådan en fætter er jeg ret afhængig af internettet før den er noget værd   

What the dælen do i do?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future
  8
0
  155

2185

44
02. november 2017 @ 22:12
ASCII jonglør

Har du "for mange" enheder på dit DHCP netwærk ??

Kig evt. i din router's opsætning for antal DHCP klienter - måske du skal ind og ændre antallet - som kan gøres på forskellige måder - jeg kender dog ikke til Stofa's opsætning.


3580

34
03. november 2017 @ 06:38
Virtual Machine

Jeg tænkte det sammen men det virkede jo inden jeg opdaterede mit Apple TV 4 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

8581

198
03. november 2017 @ 07:51
Poseidon

Når du skriver iOS i overskriften, så mener du tvOS går jeg ud fra? Du nævner nemlig også iOS enheder, bare så vi har det på plads.

Prøv at nulstille din router, det plejer at hjælpe i de tilfælde.

Der var engang en Mac...

1833

1
03. november 2017 @ 08:52
Stormogul

Eller prøv at sluk/tænd alt dit udstyr før du begynder at nulstille. Det hænder ting går i baglås.

F.eks. har mit bredbåndsmodem det med at vælte og så vil min mac ikke finde den igen (hvert fald ikke inden for rimelig tid), før jeg deaktivere/reaktivere wifi på min Mac.


3580

34
03. november 2017 @ 08:56
Virtual Machine

Jo. tvOS. Jeg skrev det mens jeg var igang med andre ting. Jeg prøver at slukke alt og som det første genstarte modemet og vente på det er 100% klar. Så starter jeg det andre enheder op bagefter. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
03. november 2017 @ 17:07
Virtual Machine

Så fik jeg hul igennem ved at nulstille mit Apple TV 4 og genstarte mit modem.... men så dukkede der to nye problemer op...

Selvom jeg programmerer mit Apple fjernbetjening til at kunne justere lydstyrken på tv'et (følger gennemgangen slavisk på  tv'ets via Apples menu, og den skriver ok) så virker det heller ikke længere. Jeg holder tv'ets fjernetjening imod Apple TV fjernbetjening og trykker volume op indtil den vide bar er fyldt ud, det samme med volume ned, og den har godkendt det, så fungerer det heller ikke længere. Bruger jeg tv'et egen fjernbetjening, så kan jeg godt justere på lydstyrken. Men det var bare ikke meningen at det skal være såden.

Og nu fungere begge mine AirPort Express som kører AirPlay heller ikke længere. Selvom de er tændt så er de ikke længere synlig på wifi netværket. Har prøvet at genstarte dem. De er heller ikke synlige under "Andre WiFi enheder" i AirPort-værktøj. Skal de osse nulstilles igen?


Nogle forslag? :)


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
03. november 2017 @ 17:24
Virtual Machine

Nå jeg fik fat i dem ved at nulstille dem osse. De skriver begge "Der opstod en uventet fejl. Prøv igen."

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
03. november 2017 @ 18:36
Virtual Machine

Det er vidt underligt at halvdelen af alt her hjemme ikke længere fungere efter tvOS 11.1

Jeg kan forholde mig til, at der skete skvadder i selve Apple TV4 ved en opdatering, og at jeg måtte nulstille den totalt, og begynde forfra.

Men jeg forstår ikke rigtig at den funktion med at fjernbetjeningen ikke længere kan regulere lydstyrken på tv'et, og - hold så godt fast - begge mine AirPort Express ikke længere kan logge på min router (fra Stofa)

Tænk på at alt virkede i laaang tid inden jeg opdaterede tvOS. I sammen sekundt jeg opdaterede tvOS fungerede halvdelen af mit hardware i huset ikke længere. Det er satme en mærkelig sammentræf.

Jeg sidder lige at alle enheder er opdateret til AirPlay 2 men mine AirPort Express ikke har fået nogen opdatering endnu.

Fejl ved oprettelse til mit nuværende WiFi (jeg bruger det rigtige password til at logge på)

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future