Som overskriften siger, så er der nu kommet en opdatering til IKEA Trådfri så det er kompatibelt med Homekit.
Har kune lige opdateret så har ikke testet det endnu, men nu ved jeg hvad jeg skal bruge eftermiddagen til
Afventer folks erfaringer med spænding da jeg godt kan se potentialet i Trådfri fra IKEA.
Det virker ganske fortrinligt.
Dog er det ikke helt så lækkert som Hue med appen “hjem”
Transaktioner mellem farverne hakker og det gør dæmpe funktionen også. Det er ligesomom at IKEA kører med faste intervaller som der skiftes i mellem.
Men det kan sagtens bruges, jeg kan ihvertfald godt “nøjes” med IKEAs billigere pærer
Samson
@Samson
Men kan IKEA's "trådfri" ikke også bruges fra Hue-appen?
Mener at IKEA har gjort dem kompatible med Hue-appen :)
Efter at have testet i et lille døgns tid, er jeg en glad mand. Trådfri har absolut potentiale.
Jeg kan tænde og slukke lyset vha Siri og har lavet adskillige scener hvor pærerne arbejder sammen med andet homekit tilbehør, bl.a. Elgato Eve Door og Logi Circle Safe 2. Og det fungerer.
Dog har jeg, som andre også har skrevet i tråden, en udfordring med dæmpningen og farvemætningen af pærerne. Dæmpningen kører ikke trinløst, men hakker noget i det og farvemætningen kan jeg ikke lige greje fra Hjem-appen. Så det leger jeg lidt videre med
Hvis man køber "Trådfri", virker det så med Philips Hue Bridge, uden at have IKEA's egen gateway?
Nej, så skal du vidst have en bridge der ikke er opdateret.
Er jeg den eneste der har problemer med at pæres status ikke opdateres i app’en “Hjem”, når de er slukket på kontakten?
Det forbliver bare som værende tændt!
Samson
Samson skrev:Er jeg den eneste der har problemer med at pæres status ikke opdateres i app’en “Hjem”, når de er slukket på kontakten?
Det forbliver bare som værende tændt!
Samson
Hej Samson
Nu er jeg ikke lige hvorjeg kan teste mine Trådfri, men...
Er det ikke sådan, at pæren skal bruge strøm for at sende signal med status til Home-app'en? Og når du slukker på kontakten, kan den ikke sende status?
På den anden side burde den jo så stå som status ukendt eller lign.
Det korte af det lange, er vist, at jeg må teste når jeg kommer hjem
I og med, at pærerne har forbindelse til netværket, så kan den ikke altid opdatere status. Sådan er det også med alle mine hue pærer. Så det er ikke en fejl.
Jeg må prøve at have prøvet at starte forfra med IKEAs system. Det opfører sig sgu lidt mærkeligt.
Hvis man ser på dette billede så er det kun de der hedder noget med stuen der er tændt.
Det drejer sig om en hue og to Ikea (og mit tv), de øvrige tændte i HomeKit er slukket på kontakten fysisk. (Pga at konen ikke rigtigt vil tage teknologien til sig ) så de burde ikke svare lige som den hue ikke gør i soveværelset.
Samson