xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
340
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Sikkerhedspakke
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)


598

3
27. oktober 2017 @ 14:31
Kaptajn

Vores bolig er udstyret med en Fibia fiberboks.

Med abonnementet følger en sikkerhedspakke, antispam, antivirus etc., til PC og MAC samt Android, men ikke iOS.

Er der nogen her på MN der har installeret pakken til MAC og kan fortælle om det er noget værd eller har en kommentar til, om det overhovedet er umagen værd at installere?

På forhånd tak:-)

iMac, MacBookAir, iPad mini, iPhone 8, iPod
  4
0
  55

3580

34
27. oktober 2017 @ 14:49
Virtual Machine

Jeg går ud fra at den pakke osse fjerner det pc malware som ligger i dvale på din Mac (hvis du har en masse downloads). Ellers er der ikke meget at komme efter på en Mac. Der er vist et par stykker derude. Men spørgsmålet er vel om det er det værd at installere det, sat op imod den risiko du har for at blive ramt af det. Husk på at en PC har flere millioner vira. Der er det til gengæld relevant med en sikkerhedspakke. Men om du vil bruge Mac resurser på en lille håndfuld er op til dig.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

4593

394
27. oktober 2017 @ 15:10
FPU

Der findes stadigvæk ingen "ægte" virus til OS X (macOS). Med "ægte" mener jeg kode, som selv klarer at inficere Mac'en og gøre et eller andet, lige fra det banale til det destruerende. Den slags virker stadigvæk kun på Windows.

Der findes enkelte trojanere, d.v.s. ubehagelig software, som dog skal have hjælp fra brugeren til at blive installeret. Ofte er de forklædt som en video-codec, som en hjemmeside påstår, der er brug for, eller andet hjælpe-software, som lanceres på lignende måde. Det skal man så bare lade være med at installere; hvis Mac'en kan afspille videoen eller fungerer gnidningsfrit, er der jo ikke behov for at installere noget. Hold dig iøvrigt fra det selvudråbte rense-software ved navn Mackeeper; det er faktisk noget af det tætteste, man kommer på malware til Mac.

Sålænge man ikke downloader installers med Mac-software fra uautoriseret side, fra f.eks. private hjemmesider eller via torrents, ser jeg ingen grund til at have anti-virus software på sin Mac.

Det er omtrent det samme med IOS; ingen deciderede virus som. f.eks. en eller anden orm, som fik låst skærmen på min nabos Android for et års tid siden (den blev dog låst op igen via god en bekendt, som kunne et par tricks). Så vidt jeg ved, er det farligste, der findes til IOS den dér SMS med to sprog, et fra venstre og et fra højre, som kunne få enheden til at gå i sort, fordi der lå to karakterer oven i hinanden. Måske er den bug endda rettet i mellemtiden.

Hvis du så oven i købet tager jævnlige backups af både din Mac og din iPhone, kan du efter min mening trygt surfe løs  på begge apparater uden beskyttelse, da dine Apple-dimser altså ER så godt som immune.

Spirituel Maskine

1708

43
27. oktober 2017 @ 16:21
Stormogul

+ 1


598

3
27. oktober 2017 @ 16:26
Kaptajn

Ok, tak for svar, det var dem jeg gerne ville have:-)

Altså ikke at installere pakken.

iMac, MacBookAir, iPad mini, iPhone 8, iPod