xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Skift til gmail, men bevar gammel mail adresse?
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


569

1
24. oktober 2017 @ 23:11
Kaptajn

Hej.

Min far en en gammel mail adresse igenne dadlnet.dk som konstant løber tør på plads så han ikke kan modtage nye mails før han sletter gamle.

Jeg vil derfor gerne flytte ham over på en gmail konto, men allerhelst på en måde så han stadig sender og modtager mails på hans gamle dadlnet.dk adresse.

- Det er mit indtryk at den slags kan lade sig gøre i Gmail men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan!?

Nogen her der har styr på den slags?


[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]
  5
0
  89

67

0
24. oktober 2017 @ 23:45
Novice

log ind på Gmail

klik på indstillings hjulet i højre side ,klik derefter på indstillinger i rullemenuen

klik på konti og import

og udfyld felterne under :send email som


  

Træt af at få stjålet dit udstyr ,se mere på [link=www.bv-group.dk]BV-Group[/link]

569

1
24. oktober 2017 @ 23:53
Kaptajn

Hmm.. ja.. Så langt kom jeg selv.. Og det virker som sådan også når jeg sender en mail via gmail, men ikke når jeg forsøger at sende en mail via Apple mail?

Derudover løser det ikke det største problem.. netop at den anden mail konstant bliver fyldt op.

[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]

67

0
25. oktober 2017 @ 10:58
Novice

nu du nævner det ,mindes jeg at der tidligere var en indstilling i mail om at svare fra samme adresse som den var sendt fra ,det findes nu ikke mere i indstillinger ,og er sikker på det var der dengang jeg satte mit op.


ser også man ikke kan vælge pop/imap konto i mail indstillinger som førhen,men man kan aktivere imap på gmail.com og derved slettes beskederne når de slettes i mail app

vidersendelse og pop/imap -> IMAP-adgang:

Træt af at få stjålet dit udstyr ,se mere på [link=www.bv-group.dk]BV-Group[/link]

1833

1
25. oktober 2017 @ 12:31
Stormogul

Modtagelse: Der er 2 metoder at få dem over i gmail, hvor den første er at foretrække, hvis det er muligt:

1. Hvis dadlnet.dk har en webmail med mulighed for at indstille vidersendelse og oprydning.

2. Indstil gmail til at tjekke mail med pop3 og slette dem på dadlnet.dk serveren under gmail.com->indstillinger->konti og import->tjek e-mail fra andre andre konti.


Afsendelse:

Indstil smtp server til at være dadlnet.dk. F.eks. i Apple Mail:

indstillinger->konti->gmail->serverindstillinger->konto til udgående mail->rediger smtp-serverliste


569

1
25. oktober 2017 @ 15:20
Kaptajn

Tak for hjælpen, jeg fik det løst :)

[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]