xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
149
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Ekstern SSD???
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


1638

44
18. oktober 2017 @ 14:38
Stormogul

Hej.

Jeg har forsøgt at kigge mig omkring efter en ekstern SSD da jeg gerne vil have Windows liggenden og boot op på den når jeg skal bruge windows, men syntes det er svært at finde en der 100% sikkert kan udnytte macbook pro'ens USB-C stik. ved ik helt hvad jeg skal kigge efter. den skal bare være på 250gb eller sådan noget.


har kig på den her men som jeg ser det, er den kun USB 3.0 og det er vel ik hurtig nok?

Bilka Ekstern SSD

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra
  4
0
  182

4554

388
18. oktober 2017 @ 15:06
FPU

Har lige læst lidt op på USB 3.0 på Wikipedia. USB 3.0 er 10 gange hurtigere end USB 2.0, og den teoretiske maksimumhastighed er 5 Gbps (625 MB/s), og det mere end rigeligt til at køre ethvert OS fra en ekstern disk.

Jeg kunne selv boote og køre OS X fra et SD-kort på USB 2 uden problemer bortset fra små lags af og til (kortlæseren sidder på USB-porten), mens jeg ventede på en SSD med posten, fordi min harddisk var ved at klappe sammen.

Derfor vil jeg hævde, at du ikke vil få (nævneværdige) problemer med USB 3.0, selv med Windows, som nok trækker flere ressourcer end OS X.

Du kan eventuelt selv kombinere en SSD, f.eks. Samsung EVO 850, med et tomt 2.5'' kabinet, enten USB 3.0 og/eller Thunderbolt.

Hører gerne, hvilket set-up, som det ender med, og hvordan det kører.

Edit: P.S. Det dér Bilka-drev er ikke så tosset endda; cirka samme pris som en 250 GB intern Samsung EVO 850.

Spirituel Maskine

1638

44
18. oktober 2017 @ 15:20
Stormogul

ide'en med at installere windows på en ekstern er at jeg gerne vil spille et online open world spil som kun kommer til Windows, så enten skal jeg installere det på mac'en også ende med en lille harddisk til begge styre systemer eller på en ekstern. har prøvet med en alm HDD via USB 3.0 men den booter ikke hver gang, det er ik hurtig nok.

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

687

6
18. oktober 2017 @ 15:46
Veteran

jeg har en "rå" SSD sammen med et sata til usb-c, det er den absolut billigste løsning.

som det her.

klik



jeg bygger alt i toffifee og løg

1638

44
19. oktober 2017 @ 08:44
Stormogul

Nå er blevet enig med mig selv om en Samsung T5 som løsning. Den er dyr men er sikker på den kan det jeg ønsker og er let at have med. 


Tak for de råd i har givet. 😀

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra