xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Blue Ray brænder til Mac
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


171

0
14. oktober 2017 @ 12:50
Novice

Jeg er på udkig efter en Blue Ray brænder til Mac. Den skal helst være så billigt som muligt. Nogen der kan anbefale en?

27" iMac, 3,5 GHz Intel Core i7, 8 GB ram, GeForce GTX 780M 4096 MB
  7
0
  126

4593

394
14. oktober 2017 @ 15:48
FPU

Så vidt jeg ved, har Apple aldrig officielt understøttet BlueRay. Derfor er der heller ingen garanti for, at det overhovedet vil kunne lade sig gøre at lave en vellykket brænding, især ikke direkte fra OS X. Måske vil Toast virke, måske ikke.

Der skulle ikke være problemer med afspilning af BR-film fra et vilkårligt eksternt drev, men brænding er et åbent spørgsmål.

Du må gurgle dig frem til, hvilken kombination af hardware, software og operativsystem, som måske vil virke. Personigt kan jeg ikke mindes at have læst om en (succesfuld) BR-brænding på Mac, men jeg kan jo trods alt have overset det eller huske forkert.

Go' jagt og gerne feed-back, da jeg selv overvejer BR på sigt, eventuelt også med brænding.

Spirituel Maskine

393

13
14. oktober 2017 @ 15:49
Lærling

Pricerunner giver flere muligheder håber det kan hjælpe dig…

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

393

13
14. oktober 2017 @ 15:56
Lærling
Tonny Freimanis skrev:

Så vidt jeg ved, har Apple aldrig officielt understøttet BlueRay. Derfor er der heller ingen garanti for, at det overhovedet vil kunne lade sig gøre at lave en vellykket brænding, især ikke direkte fra OS X. Måske vil Toast virke, måske ikke.

Der skulle ikke være problemer med afspilning af BR-film fra et vilkårligt eksternt drev, men brænding er et åbent spørgsmål.

Du må gurgle dig frem til, hvilken kombination af hardware, software og operativsystem, som måske vil virke. Personigt kan jeg ikke mindes at have læst om en (succesfuld) BR-brænding på Mac, men jeg kan jo trods alt have overset det eller huske forkert.

Go' jagt og gerne feed-back, da jeg selv overvejer BR på sigt, eventuelt også med brænding.

Jeg brænder Blu-Ray til lagring (arkiv), har aldrig brændt film, kun afspillet dem. 

Jeg bruger LaCie d2 ekstern brænder (USB og Firewire 800) og Toast. Jeg mener, den brænder, jeg har, er udgået af sortimentet. Det går jo stærkt nu om dage. Men måske kan den findes på eBay eller Amazon.

Jeg har haft stor fornøjelse af min brænder, den har fungeret upåklageligt både ved brænding af 25 GB som 50 GB skiver.


Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

8586

198
14. oktober 2017 @ 19:22
Poseidon
Tonny Freimanis skrev:

Så vidt jeg ved, har Apple aldrig officielt understøttet BlueRay. Derfor er der heller ingen garanti for, at det overhovedet vil kunne lade sig gøre at lave en vellykket brænding, især ikke direkte fra OS X. Måske vil Toast virke, måske ikke.

OSX har understøttet Blu-ray siden 10.5. Det eneste Apple ikke har lavet, er en dedikeret afspiller til Blu-ray film, hvilket skulle skyldes Blu-ray licensen.

Der var engang en Mac...

4593

394
14. oktober 2017 @ 21:42
FPU

@Leif Korreberg:

Tak for info; det gør det lidt lettere at brænde til lager, når man kan brænde så store mængder ad gangen. Og så fylder backup'erne jo også så meget mindre i skabet.

@ David Munck:

Tak for info; var ikke klar over, at det var et spørgsmål om licens. Jeg mener, at Apple (Jobs) ville være helt sikker på, om BlueRay overhovedet slog igennem, før han ville proppe et drev ind i en Mac. Og så satsede han jo med iTunes Music Store og iCloud også mere på streaming og cloud-løsninger end faste medier allerede dengang.

Han havde så nok bare ikke tænkt på, at mange foretrækker en lokal backup-mulighed, ikke mindst dem, som ikke har adgang til fiber, f.eks. mig. Jeg må indtil videre nøjes med 4G med databegrænsning, og med mindre jeg betaler exorbitant meget hver måned for en enorm datapakke, ville jeg hurtigt ramme loftet med en cloud-baseret backup-løsning, især hvis jeg også skulle tave cloud-baseret backup af min iPhone.

Alternativet her på matriklen er 12 MBit kobber uden databegrænsning, men så er vi næsten tilbage i bronze-alderen, hvad hastigheder angår. ;0)

Spirituel Maskine

8586

198
15. oktober 2017 @ 17:08
Poseidon
Tonny Freimanis skrev:

Jeg mener, at Apple (Jobs) ville være helt sikker på, om BlueRay overhovedet slog igennem, før han ville proppe et drev ind i en Mac. Og så satsede han jo med iTunes Music Store og iCloud også mere på streaming og cloud-løsninger end faste medier allerede dengang.


Speaking during the MacBook family launch event Tuesday, Apple CEO Steve Jobs said: “You know, Blu-ray is a bag of hurt. I don’t mean from a consumer point of view—it’s great to watch movies—but the licensing is so complex.

“We’re waiting until things settle down and Blu-ray takes off in the marketplace before we burden our customers with the cost of the licensing and the cost of the drives.”


Der var engang en Mac...

4593

394
15. oktober 2017 @ 23:46
FPU
David Munch skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Jeg mener, at Apple (Jobs) ville være helt sikker på, om BlueRay overhovedet slog igennem, før han ville proppe et drev ind i en Mac. Og så satsede han jo med iTunes Music Store og iCloud også mere på streaming og cloud-løsninger end faste medier allerede dengang.


Speaking during the MacBook family launch event Tuesday, Apple CEO Steve Jobs said: “You know, Blu-ray is a bag of hurt. I don’t mean from a consumer point of view—it’s great to watch movies—but the licensing is so complex.

“We’re waiting until things settle down and Blu-ray takes off in the marketplace before we burden our customers with the cost of the licensing and the cost of the drives.”


Jamen, så er det på plads. Du er som sædvanlig velunderrettet (og/eller er god til kildesøgning). Og nu må trådstarter da have fået info nok, til at kunne kaste sig ud i den blå-bølgede brænding. :-D

Spirituel Maskine