xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Iphone signalmodtagelse.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


90

0
11. oktober 2017 @ 12:49
Novice

Jeg har før været her på forum med snak om iphones dårlige signalmodtagelse, men det undre mig stadig at det mega store verdensfirma - Apple ikke kan produserer en ordentlig signalmodtagelse i nogle af markedes dyreste telefoner - hvordan fortæller man dem det?

Jeg har en iphone 6s og min kone en alm. Nokia til under kr. 500,-, og vi har samme mobilabb. (Udbyder) hun har altid fuld signal jeg har altid kun det halve signal - 2 pinde uf af 5.





  5
0
  51

1129

129
11. oktober 2017 @ 13:47
Stormogul

det er nok fordi hun bruger kun 2G netværk, og du bruger 4G...

2G kan fanges i en tunnel, mens 4G er mere følsom for forhindringer -- hvis du slå data fra og 4G, så vil din signal forøges også. men tror næppe du vil kunne tvinge den ned helt til 2G ... :-)



90

0
11. oktober 2017 @ 17:22
Novice

Jeg er nok ikke så godt inde i de signaler, men jeg mente ikke at 3G eller 4G har indflydelse på telefonsamtalesignalet?

For herhjemem bruger jeg kun WiFi, og det kører stærkt, har 300 MGB fibernet.



1833

1
11. oktober 2017 @ 17:40
Stormogul
Carlo Pedersen skrev:

Jeg er nok ikke så godt inde i de signaler, men jeg mente ikke at 3G eller 4G har indflydelse på telefonsamtalesignalet?

For herhjemem bruger jeg kun WiFi, og det kører stærkt, har 300 MGB fibernet.


Det er også af større betydning hvilken frekvens der benyttes. En lavere frekvens trængere lettere gennem vægge og lignende. Jeg er ikke helt inde i, hvilke frekvenser der bruges, men ved at 2G har haft hjemme på en lav frekvens (tror 900Mhz), hvis ikke det stadig har.

Men tests har vist at iPhone har dårlig antenne og billige Nokia'er de bedste, så din oplevelse er ikke helt ved siden af. Men før fabrikanter tvinges til at oplyse antenne kvaliteten er det ikke en parameter kunderne kan medtage i købsbeslutningen. En ting er sikker, Apple har lavet alle mulige laboratorie tests og ved hvordan deres antenner performer. 


1129

129
11. oktober 2017 @ 17:42
Stormogul

det har det. du bruger 3/4G til data men også tale.
og det er signalet telefonen viser for det netværk du er logget på. ikke wifi. wifi har en anden signal ikon. 



253

35
12. oktober 2017 @ 17:46
Juniormedlem

Ud over de øvrige svar om 2G, 3G, 4G osv., så skal du også være opmærksom på at der ikke findes en standard for visning af signalstyrke på telefoner - hver producent bestemmer selv hvordan det skal vises, så det signal Apple vurderer til 2 pinde, vurderer Nokia måske til 5 pinde.

Det der er interessant, er mere om iPhonen oftere har problemer med at modtage samtaler og data end Nokia telefonen.

Vh Carsten