xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: De levende billeder er i live - action! (Video)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Kan nogen hjælpe, Mac vil ikke afspille video mere.
Kategori: De levende billeder er i live - action! (Video)


1519

0
06. oktober 2017 @ 20:24
Suspenderet

Har et dejligt JVC videokamera og har mange gange uploadet videoer til Facebook. I dag ville jeg som sædvanligt lægge en AVI film ind på FB og så skete der noget; alle mine videofiler er blevet grå ikoner og ingen kan afspilles mere eller uploades. Totalt vilde ting og jeg har prøvet at resette og gøre ved, intet hjælper, VLC vil slet ikke spille mine videoer. Ak ak, nogen gange tænker jeg på at skifte til Windows, min Mac Mini opfører sig som om den har sit eget liv. Se selv på billedet hvordan mine filer ser ud.


Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.
  5
0
  783

2185

44
06. oktober 2017 @ 21:26
ASCII jonglør

Og du har stadig VLC installeret ??


4593

394
06. oktober 2017 @ 21:49
FPU

Hvis du ikke har opdateret systemet eller VLC (og det tror jeg ikke, at du har), er den mest oplagte årsag nok korrupte filer, d.v.s. i dette tilfælde hele den mappe, som dine film ligger i. Jeg siger ikke, at det er det, som der er galt, men du kan få en indikation på, om jeg har ret ved at tage Info på de enkelte videoer og se, om de fylder noget som helst på disken. Hvis de er på 0 Bytes eller ganske få KB, tjah, så er de røget sig en tur.

Den letteste måde at se fil-størrelser på er iøvrigt at vælge at vise indholdet af mappen på liste-form (Kommando 2) og så hakke af i  Vis størrelse i Vindues-valg (Kommando J). Har du undermapper derinde, så hak også af i Vis alle størrelser; så får du også omfanget på mappper med. Hvis der er mange filer i mapperne, tager det lidt tid, før Finder har talt sammen, hvor mange Bytes der ligger derinde, især på en gammeldags harddisk.

Du kan også prøve at installere MPlayer Extended. Hvis den heller ikke vil åbne de videoer, er der altså noget galt med dem, ikke med din software.

Ellers så vælg en af filerne, som slutter på .avi, tag en Info på den (Kommando I), Åbn femte Trekant, så spridsen vender nedad, Vælg VLC fra lokal-menuen og klik derefter på knappen "Skift alt" (eller noget i den dur; Change All på angelsaksisk. Gentag processen med de andre video-formater, som du har liggende.

Endelig kan du også prøve at Ctrl-klikke på dem og vælge en anden afspriller via "Åbn med...".

Held og lykke og feed-back, sømand.

P.S. Hvad sker der, når du klikker på "vælg program..." i den dialog og navigerer hen til VLC via Open-dialogen? Kan du så ikke få lov til at vælge VLC?

Spirituel Maskine

1519

0
08. oktober 2017 @ 12:14
Suspenderet

OK, jeg fik det sørme ordnet, en ordentlig gang Onyx oprydning og disktilladelser klarede sagerne, jeg tror tilladelsen på en eller anden måde gik i ged for VLC, for nu virker alt igen. Tak for hjælp.  Hæ,jeg skulle da lige se om det virkede endnu, det gjorde det så ikke, men i stedet kunne jeg få lov at vælge VLC og nu skulle det forhåbentlig ikke gå i ged igen..

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

2322

0
08. oktober 2017 @ 14:54
ASCII jonglør

Spøjst at høre, at den ellers så udskældte reperation af disktilladelser var medvirkende til problemets løsning. Må man spørge hvilken version af OS X du kører med?

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1519

0
08. oktober 2017 @ 21:17
Suspenderet
Stig Storm skrev:

Spøjst at høre, at den ellers så udskældte reperation af disktilladelser var medvirkende til problemets løsning. Må man spørge hvilken version af OS X du kører med?

Jeg kører med Capitan 10.11 på min Mini, og jeg regner ikke med at opgradere med mindre det er tvingende nødvendigt. 

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.