xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Langsom opstart på iMac
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


219

0
26. september 2017 @ 19:41
Juniormedlem

Jeg har en imac (late 2013), men 1TB harddrive. Den er meget langsom til at boote og være klar. Startskærmen med Æblet og progressbar er 1'46 undervejs. Login items er Mail, iTunes (med bibliotek på ekstern harddisk), og Firefox (med 5 loginfaner: Netvibes, information.dk, Facebook, dr.dk og Firefox' startside). Desuden åbner Dropbox og OneDrive, og 1Password laver backup ved hver boot. Dropbox og OneDrive er oppe og i gang efter ca. 6 minutter i alt, 1Passwords backup melder klar efter ca. 7 min. og så går der halvandet/to minutter yderligere før iTunes, Mail og Firefox er klar til at blive brugt.

Jeg har kørt en DiskWarrior defragmentering og det hjælper ikke synderligt.

Jeg kan rigtigt godt bruge et godt råd til evt. at ændre indstillinger eller rydde noget op, hvis det på nogen måde kan hjælpe. Der er selvfølgelig alle de der oprydningsprogrammer, men gammel erfaring siger mig, at de ikke rigtigt er lykken og at de sletter mere end hvad godt er. Men var det bare dengang?

Hvad kan jeg gøre?

vh
Carsten

iMac 21.5, OS X 10.11.6 (El Capitan) / iPhone 5S, iOS10