xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
iPhone 8 og X kan ikke bruge det nye, hurtige mobile datanet
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


2322

0
26. september 2017 @ 12:31
ASCII jonglør
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”
  14
0
  65

2322

0
26. september 2017 @ 12:53
ASCII jonglør

Et stykke fra artiklen:

"løbet af den sidste del af 2017 og første halvdel af 2018 vil teleselskaber i Danmark såvel som i resten af verden begynde at rulle LTE-Advanced Pro ud. Lige nu kører de fleste smartphones med LTE-Advanced, men det lille »Pro« bagefter er ikke uden betydning.

Det betyder nemlig, at mobilbrugere for første gang kan komme op på hastigheder over en Gigabit per sekund, hvilket er hurtigere end mange bredbåndskunders netforbindelse.

Der bliver altså skruet gevaldigt op for hastigheden, men det kræver, at man har en smartphone, der understøtter det. Og det gør de nye iPhones ikke. Hverken iPhone 8, 8 Plus eller X. Her skal man over på telefoner som HTCs nyeste topmodel U11 eller Samsungs GALAXY-flagskibe S8 og Note 8."

Øhhh....det var squ ikke smart, Apple!

Så springer jeg helt 100% sikkert disse to modeller over - i forhåbningen om, at Apple så med næste model er....sidst med det sidste.

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1663

46
26. september 2017 @ 13:18
Stormogul

Seriøst??? springe over fordi de ikke kan tage det nye netværk, jeg syntes hellere man skulle udbygge 4G nettet istedet for at lancerer et nyt netværk. de steder jeg har god 4G dækning mangler jeg overhovedet ikke hastighed på mobilen, kan ikke se hvad man skulle bruge hurtigere hastighed til. hvis det gir 0.01 sek hurtigere loading tid på websider eller 5 sek hurtigere loading tid på en youtube video. det overlever jeg nok at undvære med min iphone 8 Plus.

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2322

0
26. september 2017 @ 13:26
ASCII jonglør

Det kan man naturligvis synes. For mig er der tale om, at Apple altid (eller rettere hidindtil) har præsenteret produkter, der rækker ind i fremtiden, ja enddog ind indimellem har defineret fremtiden på det her område.

Not so with the new iPhones. For vil jeg købe en hundedyr iPhone til 8-10.000 kroner, som om et års tid ikke kan gå på det hurtigste net? Nej. Hvorfor ikke? Fordi 2016 var igår, og imorgen kommer det høj opløsning på film over det mobile net.. 

Det er relevant for mig, fordi jeg rejser meget med tog ifm. mit arbejde og ofte ser tv og film via mobilen-Opløsningen på film over nettet bliver som bekendt bedre og bedre, dvs. mere og mere datakrævende. Og her kan DSBs elendige WiFi absolut ikke bruges!

Så jeg springer lige over, Apple...

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1663

46
26. september 2017 @ 13:34
Stormogul

Selvom du så havde det nye hurtigere netværk i en iphone så ville du aldrig kunne udnytte det på en togrejse. Der er stadig alt for dårlig dækning selv på 3G af det ville 5G ikke hjælpe på. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2322

0
26. september 2017 @ 13:51
ASCII jonglør
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1663

46
26. september 2017 @ 14:06
Stormogul

Ja der er godt nok med ders visioner men hvornår tør man tro på det sker? Køre selv med tog dagligt så kender alt til dårlig dækning og ønsket om bedre men har de jo sagt de sidste nok 10 år så tør ik tro på det før det sker. men så spar du pengene på en ellers mega lækker mobil med et fantastisk kamera. Kameraet var min grund til at opgradere så sådan er vi forskellige. :) 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1326

0
26. september 2017 @ 14:24
Stormogul
Stig Storm skrev:

Det kan man naturligvis synes. For mig er der tale om, at Apple altid (eller rettere hidindtil) har præsenteret produkter, der rækker ind i fremtiden, ja enddog ind indimellem har defineret fremtiden på det her område.

Problemet er, at Apple ikke udelukkende benytter chippen fra Qualcomm, så hvis de to udgaver ikke skulle opføre sig ens,  vil det jo være et lotteri at modtage den "rigtige".

Derudover tvivler jeg stærkt på, at du kommer i nærheden af 1Gbps i den nærmeste fremtid.

4K-film i HDR kræver ca. 15Mbps, så det, iPhonen kan håndtere, går nok   


1493

39
26. september 2017 @ 14:24
Stormogul

det eneste der er smart ved nyere teknologier, det er strømforbruget kan sættes ned, hastigheden er total ligegyldigt, det er der rigeligt af i 4g netværket.

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1014

0
26. september 2017 @ 22:54
Stormogul

Mon ikke selv de mest ivrige iPhone 8/X-brugere kan klare sig med nogle "få" hundrede Mbit/s? Det er jo ikke lige frem langsomt, vel. 


1425

21
27. september 2017 @ 14:30
Stormogul
Pjock skrev:

Ja der er godt nok med ders visioner men hvornår tør man tro på det sker? Køre selv med tog dagligt så kender alt til dårlig dækning og ønsket om bedre men har de jo sagt de sidste nok 10 år så tør ik tro på det før det sker. men så spar du pengene på en ellers mega lækker mobil med et fantastisk kamera. Kameraet var min grund til at opgradere så sådan er vi forskellige. :) 

Hvis jeg lige må dreje emnet over på "lækker mobil"..
Jeg så for første gang iPhone 8 i alle farver i går, og jeg må sige, at det er længe siden jeg har set en telefon med glasbagside, der ligner så meget en plastik telefon som denne. Den ser såååå billig ud  
Der er jeg altså mere til min nuværende 7'er og dens aluminiums design.

Det bliver i hvert fald ikke et skift her fra.


955

9
27. september 2017 @ 15:17
Veteran

"Klare sig med nogle få hundrede mbit/s...:"

Jo da, men vi har jo kun 6 mbit/s, så.....

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

1663

46
27. september 2017 @ 15:34
Stormogul

Jeg har 99.9/25 mbit på 4G hos mig så jeg kan slet slet ik se behovet for 5G endnu. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

955

9
27. september 2017 @ 20:51
Veteran
Pjock skrev:

Jeg har 99.9/25 mbit på 4G hos mig så jeg kan slet slet ik se behovet for 5G endnu. 

Det er det herlige i det her samfund. Hvad var det de sagde engang....."Dem som har skal mere få, mens dem der intet har skal fratages den smule de har"

Lad os for en gang skyld forestille os, at vi levede i et solidarisk samfund. Så ville dem, der har ordentligt internet true udbyderne med opsigelse hvis udbyderne ikke fik fikset internet til alle i en fart. Men næe nej.... egen-griskheden lever   


Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

1663

46
28. september 2017 @ 08:32
Stormogul

Det er på mobilen jeg har 99/25 for bredbånd hjemme i stiket er kun 30/5 men tro mig har klaget til 3.dk da jeg havde dem på mobilen over at de dækkede dårligt hos mig men kan jo ikke klage over hele landet. Blir jo nød til at klage over de steder jeg er. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.