xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Hvordan er den nye Macbook Pro
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


167

5
26. september 2017 @ 06:54
Novice

HVordan er erfaringerne med touch bar og det nye USB C stik, adaptere osv. på den nye Macbook Pro.

Jeg får måske mulighed for at skifte 2015 modellen til en af de helt nye - så jeg har behov for lidt erfaringer

  3
0
  44

1263

36
26. september 2017 @ 07:09
Stormogul

Tjah -USB-c er lynhurtigt.

 Irriterende med alle de adaptere, der skal skiftes. 

Jeg er fummelfingret, og kommer af og til til at røre touchbar mens jeg skriver..... ikke så smart. 

Tastaturet bryder jeg mig heller ikke 100% om: For lidt vandring.

Min årsag til skifte: Min trofaste late 2011 med 512 + 256 SSD og 16GB RAM døde.

Og så er den dyr!!

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

1638

45
26. september 2017 @ 08:09
Stormogul

Jeg købte 2016 modellen uden touchbar da jeg syntes og have erfaret at den kan man skifte harddisk på, det kan man ikke med touchbar model, så det blev udslagsgivende for mig i valget og fortryder ikke. syntes touchbaren virker som en fed ting men har set en del youtube videoer om at folk syntes den er lidt træls, jeg kan godt lide at mærke mig frem. 

tastaturet har jeg allerede fået skiftet en gang, det klikkede lige pludeselig ikke rigtig i mange knapper i højre siden så det endte med de skiftede alt undtaget batteriet og harddisken.

Det ER en lækker maskine men som har udfordringer, jeg har ikke et dongle helvede og syntes problemet at overdrevet. jeg købte en USB-c til hun alm USB, det er alt man behøver, så har man jo et alm USB stik og kan bruge alle sine gamle ting. købte dog en USB-C til Lightning kabel til at sikkerhedkopiere min mobil eller lade den via computeren. men er de eneste 2 kabler jeg har købt.

elsker den store trackpad. den er mega lækker og oplever slet ikke at det er en udlempe at den er så stor som mange sagde da den kom frem. 

ENESTE jeg savner på modellen uden touchbar er et USB-C stik i højre siden, det er lidt træls men ikke noget man ikke kan leve uden.

Det var lige om min oplevelse med macbook pro 2016 uden touchbar

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

87

0
26. september 2017 @ 14:03
Novice

Jeg har den første version med touchbar, og jeg bruger det aldrig.

Men hvis man vælger den uden, så skal man leve med kun at have 2 USB-C porte. Og det er nærmest umuligt, ihvertfald for mit vedkommende.

Da jeg købte min var det nærmest umuligt at få en skærm med USB-C support, men det skulle ikke være så svært idag.
Og det er nærmest et must med en extern skærm som så kan agere USB hub.

I mit tilfælde har jeg 2 skærm fra Dell, som ikke understøtter USB-C, så de bruger hver sin USB-C indgang.
Så har jeg min hovedskærm sluttet til, via en adapter (USB > USB-C), så mit externe tastatur og trackpad kan snakke med selve maskinen.  Og så bruger jeg den sidste USB-C til laderen.

Hvis bare min skærme have understøttet USB-C så kunne jeg have nøjes med et kabel mellem maskinen og og min hovedskærm.

Hvis du bruger externe skærme så tjek lige at de understøtter Daisy Chain (DP 1.2) og MST (MultiStream).
Det giver nemlig mulighed for at forbinde de 2 skærme, og sammentidig kun forbinde hovedskærmen til din maskine med 1 USB-C > USB-C kabel.

// Dammark // Macbook Pro // Nikon D3s // Nikon D4s // Nikon D750 // Flickr