xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Wifi kan ikke tilsluttes på to enheder
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


46

11
23. september 2017 @ 07:29
Let øvet

Kategorien er måske misvisende, men da problemerne er opstået mindre end et døgn efter nyeste opdatering kan årsagen måske findes her.

På en IPad mini 3 og en IPhone 7s er problemet at wifi ikke kan tilsluttes. Når man åbner indstillinger står der ikke en gang “ikke tilsluttet”. På ipaden har jeg nulstillet netværksforbindelse. Ingen ændring. Jeg har også gendannet får tidligere sikkerhedskopi. Begge enheder har været slukket og tændt flere gange. Her til morgen kan jeg så pludselig tilslutte iPhonen igen, men ikke ipaden. 


På en IPhone 6s er der absolut ingen forbindelse til touchskærmen. Denne telefon er kun en uge gammel.


Nogen bud?

Mac er bare en Pc med et æble
  9
0
  67

46

11
23. september 2017 @ 08:04
Let øvet

PS jf. en Youtube video kan man få gang i sin touchskærm ved at holde den tæt op til en aircondition i et par minutter. Nu er der langt mellem airconditionanlæg på vore breddegrader så køleskabet virker måske.

Det gjorde det. Efter godt 5 minutter virker skærmen igen.

Det løser naturligvis ikke problematikken permanent, men nu kan jeg da fx. gendanne/nulstille etc.

Mac er bare en Pc med et æble

1641

24
24. september 2017 @ 09:21
Stormogul
Macnut skrev:

Kategorien er måske misvisende, men da problemerne er opstået mindre end et døgn efter nyeste opdatering kan årsagen måske findes her.

På en IPad mini 3 og en IPhone 7s er problemet at wifi ikke kan tilsluttes. Når man åbner indstillinger står der ikke en gang “ikke tilsluttet”. På ipaden har jeg nulstillet netværksforbindelse. Ingen ændring. Jeg har også gendannet får tidligere sikkerhedskopi. Begge enheder har været slukket og tændt flere gange. Her til morgen kan jeg så pludselig tilslutte iPhonen igen, men ikke ipaden. 


På en IPhone 6s er der absolut ingen forbindelse til touchskærmen. Denne telefon er kun en uge gammel.


Nogen bud?

Har du en 7s...??


Once you go Mac - You'll never go back..!

46

11
24. september 2017 @ 11:34
Let øvet

Når du skirver på den måde hedder nyeste Iphone vel 7. Så det er vel en 7'er, men det er vel ret ligegyldigt.


Mac er bare en Pc med et æble

3580

34
24. september 2017 @ 13:54
Virtual Machine

Jeg har osse problemer med begge mine AirPort Express enheder sammen med iOS 11 GM. Jeg kan se dem på listen af AirPlay enheder i Musik, men jeg kan ikke længere oprette forbindelse til dem. Den stopper bare musikken og hopper ud på lås skærm hver gang, og skriver at den ikke kan oprette forbindelse til AirPlay enhederne. Det virker fint i High Sierra PB


Jeg vil dog lige pointere at den ikke spiller alle sangene over på AirPlay selvom der er sat flueben ved det i iTunes. Så skifter den selv frem og tilbage mellem computerens højtalere og AipPlay højtalerne. Det er lidt finurligt. Nummeret hedder Cake By The Ocean som den bare nægter at spille på AirPlay.


Jeg kan sagtens streame fra Apple TV 4 over på AirPort Express via AirPlay. Så ved mig, er det en isoleret udfordring på min telefon


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
24. september 2017 @ 14:13
Virtual Machine

Det er på min iPhone 7 som den ikke kan lide AirPlay og på min datters iPhone 5S eksistere de to AirPort express ikke. Men det gør begge mine Apple TV 4 dog. Jeg kan ikke se logikken i det her. :D


Jeg kunne lige få dem til at spille efter jeg genstartede iPhone 7. Men det var en kort fornøjelse, for lidt senere så begyndte begge AirPlay enheder at lagge voldsomt og nu er helt forsvundet fra listen over AirPlay enheder igen. Det plejer ellers at virke rimelig stabilt. i iOS 10 og nedad.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
24. september 2017 @ 14:30
Virtual Machine

Jeg kan se begge AirPort Express i AirPort Express værktøj på iMac, men hverken på iPhone 7 eller 5S. 

Jeg beklager mig ikke. Det er ikke derfor jeg larmer. Det er blot lidt info til en der ved hvad jeg gør forkert. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
24. september 2017 @ 16:29
Virtual Machine

Jeg tror nok at jeg har fundet "fejlen" for min udfordring. Jeg har fibernet fra Stofa, hvor deres wifi AP automatisk skifter mellem 2.4 GHz og 5 GHz. Og det at den aktivt skifter mellem de to frekvensområder kan være årsagen til at AirPort Express muligvis ikke kan finde ud af det. Grunden til at jeg tror det er der den ligger er, at da jeg på mit Apple TV 4 valgte at AirPlay kun må virke på "alle på samme netværk" i stedet for bare "alle". Og da jeg valgte "alle på samme netværk" frem for "alle" forsvandt mit Apple TV 4 på mine telefoner. Da jeg så valgte "alle" igen, så var Apple TV 4 atter synlig på mine telefoner. 

Så jeg har lidt en teori at AirPort Express kører på "alle på samme netværk" mode og ikke "alle" mode. Derfor forsvandt de for mig, fordi jeg muligvis var på 5 GHz båndet på min iPhone 7 og de lå godt på 2.4 GHz båndet. De to bånd er åbenbart delt op på den AP uden jeg ved det med sikkerhed. Den indstillingsmulighed er ikke at finde på AE, så jeg ved reelt ikke om min teori holder vand.

Det er nogle gamle AE'er jeg har, så jeg tror at det er der den ligger. De kan ikke køre 5 GHz. Og alle enheder kører stadig på WiFi - endnu... 

Alt skal køre enten 5 GHz eller 2.4 GHz efter den her teori. 

Gad vide hvordan det forholder sig, når nu cabling kommer ind over tilsutningsmuligheder osse... Jeg skal have ringet til Stofa i morgen og bede dem om at samle de tre former for netværk her hjemme som ét samlet netværk.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1641

24
24. september 2017 @ 17:17
Stormogul

De nyere AE'er kører på begge frekvenser, så din løsning må være at "låse" dine enheder fast på 2,4Ghz...

Once you go Mac - You'll never go back..!

3580

34
24. september 2017 @ 17:59
Virtual Machine

Jeg køber nyt så. Og undskyld at jeg stjal din tråd. Jeg misforstod dig nemlig, MacNut :)

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future