xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
IOS 11 - vistnok ikke helt gennemtestet.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


825

10
22. september 2017 @ 08:50
Veteran

Jeg skal blive ved med at justere min lysstyrke på skærmen, og automatisk regulering ER slået fra, nogen der har hørt om det. 

Her udover er der også ved flere lejligheder at den ikke vil "lægge/rejse" skærmen når man drejer telefonen.


Det er blot hvad jer er stødt på indtil nu.

  26
0
  180

3580

34
22. september 2017 @ 09:05
Virtual Machine

Jeg troede osse at jeg havde en PB version. Men det er faktisk en GM. Det er som om der ingen test er eller alle de gode programmører er smuttet væk. Kvaliteten er i hvertfald meget ringe efterhånden. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1833

1
22. september 2017 @ 09:12
Stormogul

Så har du fået det slået fra, for det virker fint på min. Indstillingen er dog flyttet ind under tilgængelighed.

Indstillinger>generelt>tilpasning af skærm


1326

0
22. september 2017 @ 09:54
Stormogul
Lars Sejerup skrev:

Jeg troede osse at jeg havde en PB version. Men det er faktisk en GM. Det er som om der ingen test er eller alle de gode programmører er smuttet væk. Kvaliteten er i hvertfald meget ringe efterhånden. 

Jeg ved ikke om du er født under en specielt uheldig stjerne, for jeg er ikke stødt på nogle af de problemer du nævner i den anden tråd - og det på 5 enheder.


1425

21
22. september 2017 @ 10:08
Stormogul
JLL skrev:
Lars Sejerup skrev:

Jeg troede osse at jeg havde en PB version. Men det er faktisk en GM. Det er som om der ingen test er eller alle de gode programmører er smuttet væk. Kvaliteten er i hvertfald meget ringe efterhånden. 

Jeg ved ikke om du er født under en specielt uheldig stjerne, for jeg er ikke stødt på nogle af de problemer du nævner i den anden tråd - og det på 5 enheder.

Jeg har også oplevet det samme med skærmen når man løfter den. Dog ikke med lysstyrken.
Jeg har så udfordringer med nogle Apps. Når jeg åbner en App der har været åben, så bliver skærmen sort, og så skal jeg i "multitasking" lukke programmet, og åbne det igen. Det mega irriterende. Jeg mener også, at det bestemt ikke er gennemtestet ordentlifg inden det er kommet ud. Jeg hører også om andre problemer fra venner og bekendte, så der må være noget om snakken.


3580

34
22. september 2017 @ 10:13
Virtual Machine

Jeg lukker ofte osse apps i multitasking for at få dem til at virke igen. 

Lyden smutter osse af og til i spil og can chat apps. Max lydstyrke er osse forskellig i Apple egen musik app. Nogle gange er den helt vild høj og andre gange meget lav. Får at få max lydstyrke til at fungere normalt, så hiver jeg lige stikket ud til høretelefonerne og sætter den i igen. Så kører det igen som det plejer. 


Angelodk: det er ikke kun min egen telefon jeg beskriver i den anden tråd. Det er dig der er max heldig. Og vær du glad for det ;)

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1326

0
22. september 2017 @ 10:26
Stormogul
angelodk skrev:
JLL skrev:
Lars Sejerup skrev:

Jeg troede osse at jeg havde en PB version. Men det er faktisk en GM. Det er som om der ingen test er eller alle de gode programmører er smuttet væk. Kvaliteten er i hvertfald meget ringe efterhånden. 

Jeg ved ikke om du er født under en specielt uheldig stjerne, for jeg er ikke stødt på nogle af de problemer du nævner i den anden tråd - og det på 5 enheder.

Jeg har også oplevet det samme med skærmen når man løfter den. Dog ikke med lysstyrken.
Jeg har så udfordringer med nogle Apps. Når jeg åbner en App der har været åben, så bliver skærmen sort, og så skal jeg i "multitasking" lukke programmet, og åbne det igen. Det mega irriterende. Jeg mener også, at det bestemt ikke er gennemtestet ordentlifg inden det er kommet ud. Jeg hører også om andre problemer fra venner og bekendte, så der må være noget om snakken.

Sprøgsmålet er så bare, om det er anderledes end alle de andre år. Jeg synes, at vi hører om problemer hvert eneste år, og man kan trods alt ikke teste alle 1 mia.+ enheder.

Det at Lars oplever fejl på sin iPhone 7, som jeg ikke oplever på min, betyder jo, at man ikke bare kan teste en iPhone 7, da der jo er forskelle i opsætning, apps m.m.

Nu har Apple i nogle år kørt med Public Betaer, og jeg håber virkeligt, at folk, der kører med de betaer rent faktisk også indrapporterer fejl og ikke bare henter betaerne for at se alt det nye.


3580

34
22. september 2017 @ 10:33
Virtual Machine

Nu har jeg jo fejl i selve apps fra Apple. Kamera, Musik, SMS og lock screen. Og jeg mener ikke der har været så mange fejl hver eneste år i iPhones historie. Det der lyser mest igennem for mig var antenna-gate og nogle iPhone 5’er blev enorm vame uden at man brugte telefonen. Jeg husker klart at det gik nedad bakke efter Cook teådte til. Jeg håber at der kommer en iOS 11 GM2 eller et fix meget snart

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1326

0
22. september 2017 @ 10:40
Stormogul
Lars Sejerup skrev:

Nu har jeg jo fejl i selve apps fra Apple. Kamera, Musik, SMS og lock screen. Og jeg mener ikke der har været så mange fejl hver eneste år i iPhones historie.

Jeg har dem ikke - på samme model.

Pointen er, at andre år har andre måske oplevet problemer.

Jeg kan sagtens huske folks beskrivelse af problemer hvert eneste år og iOS 10, 9, 8 osv. samt macOS versionerne har alle år været nævnt som det værste, og Apple tester ikke ordentligt.


30

3
22. september 2017 @ 10:56
Let øvet

Automatisk lysstyrke er flyttet fra Índstillinger -> Skærm og lysstyrke til Indstillinger -> Generelt -> Tilgængelighed -> Tilpasning af skærm. Prøv at se om Automatisk lysstyrke er slået til her. Det var det på min, selvom jeg var sikker på, at jeg ikke brugte det i iOS 10.


1833

1
22. september 2017 @ 11:52
Stormogul

Hvis man vil undgå børnesygdomme så undgå version 0.  Især hvis det er et værktøj man er afhængig af.


1425

21
22. september 2017 @ 11:58
Stormogul
Palle Meinert skrev:

Hvis man vil undgå børnesygdomme så undgå version 0.  Især hvis det er et værktøj man er afhængig af.

Men sådan bør det jo ikke være..


1326

0
22. september 2017 @ 13:22
Stormogul

Sådan vil det altid være.


1833

1
22. september 2017 @ 14:48
Stormogul
angelodk skrev:
Palle Meinert skrev:

Hvis man vil undgå børnesygdomme så undgå version 0.  Især hvis det er et værktøj man er afhængig af.

Men sådan bør det jo ikke være..

Bør og hvad der er realistisk er ikke det samme.

Software er komplekst. Kompleksiteten er steget med alle de kombinationer af hardware som efterhånden skal understøttes. 

Der er deadlines der skal nås og hardware der skal sælges. Tid er penge og det er en afvejning af hvad der er godt nok. Apple kan ikke leve af at beta-teste.


531

7
22. september 2017 @ 16:36
Kaptajn

Min fejler ikke noget. 7plus 128 GB. 


163

3
22. september 2017 @ 17:40
Novice

Jeg har kørt min Iphone 7 fra den første betaversion 11.0 uden symptomer mht. nævnte problemer.

Men har det tilngengæld på min iMac der køre med High Sierra, selv om jeg har slået automatisk lys regulering fra..


825

10
22. september 2017 @ 18:01
Veteran

Fik løst det med lysstyrken - tak for input.

Nu har jeg spørgsmål til automatisk opdatering af apps. Min var sat op til automatisk opdatering, det står der stadig den er, men jeg skal lige som trække ned for at den opdaterer, nogen løsning ?


1326

0
22. september 2017 @ 18:04
Stormogul

Automatisk opdatering kører svjv. ikke lige når der er en opdatering. Der tjekkes nogle gange om dagen, og jeg mener også, at telefonen skal være i oplader samt evt. også på WiFi før der opdateres.

Der er vist ingen ændring i iOS 11 på den front.


825

10
22. september 2017 @ 19:08
Veteran

Telefonen er både i lader og på wi-fi, det gør ingen forskel.

Det virkede i den gamle version.


1139

12
22. september 2017 @ 21:13
Stormogul

Har I husketmat se under instilling er og iTunes at det er slået til. Her virker det fint med os11 både på iPhone og iPad 


3580

34
22. september 2017 @ 21:17
Virtual Machine

Automatisk opdatering af apps på den ene af mine Apple TV 4 32 GB er låst fast efter opdatering af iOS 11 GM. Og en genstart hjælpe ikke. Det ser ud som om, at de to apps der er gået i baglås under opdateringen efter de var færdige med at downloade, og at det er under selve installationen af den nye version de er gået i stå.

Genstart hjælper ikke, og jeg kan ikke få lov at afinstallere apps der er under installation. Det er det symbol på et nedtællingsur og under det står der "venter". Så jeg kan slet ikke se hvilke apps den arbejder på.

Det andet Apple TV 4 32 GB har ingen problemer med de samme apps. 

Jeg begynder at spekulere over at der muligvis ikke er helt den samme hardware i produkter med samme navn. Men så er man vel ude i noget driver problemer. Men ansvaret ligger igen ved Premium selleren Apple 

Jeg ved godt, at det er en meget svær opgave at lave luxus cutting edge hardware og software der bare skal spille max sammen. Så jeg venter til en iOS 11.1.1   

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

825

10
22. september 2017 @ 23:19
Veteran

Ja det er slået til i iTunes


1326

0
23. september 2017 @ 09:10
Stormogul
Lars Sejerup skrev:

Automatisk opdatering af apps på den ene af mine Apple TV 4 32 GB er låst fast efter opdatering af iOS 11 GM. Og en genstart hjælpe ikke. Det ser ud som om, at de to apps der er gået i baglås under opdateringen efter de var færdige med at downloade, og at det er under selve installationen af den nye version de er gået i stå.

Genstart hjælper ikke, og jeg kan ikke få lov at afinstallere apps der er under installation. Det er det symbol på et nedtællingsur og under det står der "venter". Så jeg kan slet ikke se hvilke apps den arbejder på.

Det andet Apple TV 4 32 GB har ingen problemer med de samme apps. 

Jeg begynder at spekulere over at der muligvis ikke er helt den samme hardware i produkter med samme navn. Men så er man vel ude i noget driver problemer. Men ansvaret ligger igen ved Premium selleren Apple 

Der er ikke forskel i hardwaren. Der er forskel i det, der er sket på de to ATV. Jeg har oplevet det at en app-opdatering hænger på iOS fra tid til anden gennem årene. Jeg kan ikke huske, hvordan det løste sig.

Har du taget strømmen og tændt den igen, og ikke bare genstartet?


383

4
23. september 2017 @ 12:24
Lærling

Til jer der har problemer med visse 3. part apps. Har I overvejet om det kan bære fordi at appen endnu ikke er opdateret til iOS 11. Det er meget almindeligt at når der kommer nyt OS at nogle apps lige skal have en ny opdatering fra udvikleren. 

Apple Certified Support Professional (ACSP) Apple Certified Mac Technician (ACMT)

46

11
24. september 2017 @ 11:52
Let øvet

Jeg har oplevet at wifi simpelthen ikke kan tilkobles på tre enheder. I går talt jeg med Apple i over en time (god service på en lørdag eftermiddag), men de kunne ikke løse problematikken. De siger "vent til næste opdatering".

Hvis enhederne nulstilles er wifi igen tilgængelig, men når man så indlæser sikkerhedskopi (og my bad at jeg desværre kun har nyeste sikkerhedskopi, som er taget efter opdateringen, INDEN wifi stod af......hvilket skete efter ca. 24 timer) så forsvinder wifi.

Det samme sker, hvis man undlader at indlæse sikkerhedskopi, men nulstiller og her efter opdaterer. Så går der nogle timer og så forsvinder wifi. Det mest underlige er at på telefonen kom wifi igen, efter 12 timer og virker nu.

På alle andre enheder i huset virker wifi upåklageligt. Lidt "heldigt" at alle enheder er købt med simkort-løsning, så dem, der har mistet wifi, stadig kan "gå på".

Hvis det er et mere generelt problem, undre jeg mig over, hvorledes Apple vil/kan løse det, nu når en opdatering (rettelse) kræver wifi?

Mac er bare en Pc med et æble

3580

34
24. september 2017 @ 18:13
Virtual Machine

Jeg er helt i tråd med dig Macnut. Hele min familie og næsten alle mine venner bruger Apple. Og den her gang er det lidt mere vildt med fejl. Fejl kan ikke ungåes. Men hvad sker der lige for Apple den her gang? Jeg elsker Apple, men det her ligner mere og mere betaprodukter. Og jeg siger det endnu engang. Vi betaler for et premium produkt, så skal det altså osse fungere derefter. Ikke som Windows ME eller Vista (Jeg har været Windows nørd i sin tid). Det er faktisk der Apple ligger lige nu. Noget uheldigt er altså sket for dem. Og jeg håber lidt, at det er som David siger, at de er igang med at flytte i nye lokaler. Ellers ser fremtiden mørk ud for Apple, og dem der har betalt 10.000 kr for deres telefon. 

For mig: Betaler jeg for høj kvalitet, så vil jeg osse have høj kvalitet. Den her var ikke gået for B&O... Eller andre premiumprodukter verden over.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

234

11
24. september 2017 @ 19:45
Juniormedlem
Hvis det er et mere generelt problem, undre jeg mig over, hvorledes Apple vil/kan løse det, nu når en opdatering (rettelse) kræver wifi?


Kan man ikke længere opdatere med kabel via iTunes?