xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Pludselig kan jeg ikke sende mails fra min iPhone. HJÆLP!
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


33

0
16. september 2017 @ 18:16
Let øvet

Hej

Jeg har en yahoo.dk mail konto. Den virker altid fint på både mac og iphone. Pludseligt er den begyndt ikke at ville sende mails fra min telefon. Den kan stadig modtage mails. Jeg kan stadig sende mails fra min mac.

Jeg har ingen ændringer lavet.

Hvad skal jeg gøre for igen at kunne sende mails fra min iPhone.

Håber virkelig der er nogen derkan hjælpe, da det er en absolut nødvendighed for mig at kunne sende mails fra telefonen.

På forhånd tak.

  13
0
  84

1129

127
16. september 2017 @ 19:52
Stormogul

Der er yahoo mail app til iphone. den kan du med fordel også bruge.


men, for at svare på dit spørgsmål/undren... der kan være mange årsager til det. men typisk er det sådan at enten din udbyder eller yahoo har lukket for afsendelse af mail gennem den server du benytter. 

du skal kigge i mail konto indstillinger, under udgående mail server. om den stemmer med det der skal bruges til yahoo mail.


33

0
16. september 2017 @ 20:01
Let øvet

Tak for svar.


Jeg har brugt denne konto på forskellige iPhones siden jeg fik min først iPhone 4. Der har aldrig været problemer. Altid fungeret perfekt. Nu pludseligt idag vil denne ikke længere sende. Den skriver ingen fejl eller andet, men de bliver bare i udbakke. Fra mine andre konti på telefonen sender jeg fint. Jeg har ikke ændret noget, eller hørt noget fra udbyderen om ændringer. 

Jeg har prøvet at slette kontoen  og installere den igen, med samme resultat. At modtage virker fint,men afsendte bliver i udbakken.

PLEASE er der ikke nogen der kan hjælpe!!


1129

127
16. september 2017 @ 20:26
Stormogul

ingen kan hjælpe dig med den info du er kommet med.

du kunne lige så godt have skrevet... jeg har ikke gjort noget, men i dag er jeg en dag ældre end i går. jeg forstår det ikke...

du bliver nødig at komme med konkret info om hvad der er for nogle indstillinger du har på din enhed, før nogen kan påpege fejlen... vi kan ikke se hvad du har på skærmen. derfor bliver du nød til at hjælpe os på vej, til at hjælpe dig på vej.

tjek dine konto indstilligner.. se om yahoo har lavet noget om. eller du har lavet om på noget ved yahoo.

har du forsøgt at bruge yahoo mail app? 

læs denne link, sammenlign dine konto indstillinger med det der stå i linket. 

https://help.yahoo.com/kb/SLN4075.html



33

0
16. september 2017 @ 20:47
Let øvet

Jeg har selvfølgelig tjekket at alt er identisk. Intet er ændret. Intet er sket. Ligedom jeg beskriver. Jeg har installeret på nyt. Jeg har ændret adgangskode for at se om det hjalp. Alt ender med det samme som tidligere beskrevet. 

Jeg skriver jo netop herinde fordi jeg herinde har fået hjælp fra dygtige og kompetente (og ikke flabede folk, fx David Munch, Tommy freisman mmm) der kan noget som vi andre dødelige ikke kan.

Desuden er der en præ-programmet yahoo konto på iPhone der gør at det eneste du skal gøre er at skrive dit brugernavn og adgangskode. Så henter den selv alt over, så alt er identisk  




4586

389
16. september 2017 @ 21:01
FPU

Ved ikke om den her info kan hjælpe dig på IOS, men Yahoo! (både dot dk og dot com) har været meget ustabil i Mail på min Mac de sidste par uger. Måske er den ustabilitet også årsag til dine problemer med at sende fra din iPhone. Hos mig bad både dot dk og dot com om password flere gange i streg og forkastede dem hver gang, selvom de helt sikkert var korrekte. Når jeg så genindtastede dem et stykke tid senere, virkede det et døgns tid, oder so, før problemet dukkede op igen.

Til sidst loggede jeg ind via deres webmail i forsøget på at overbevise mail-serveren om, at mine passwords altså var korrekte. Det bliv ligesom lidt bedre efter det (selvom dot com stadig gjorde lidt knuder), så måske skal du prøve det samme med Safari på din iPhone. Prøv også at sende en mail derindefra, hvis/når det lykkes dig at logge ind på den måde.

Og så er Yahoo! jo blevet solgt til en eller anden anden udbyder. Måske er der et problem med konfiguration af udgående mail-server i den anledning. Det står der måske noget om i de licensbetingelser, som du (ligesom jeg) har accepteret uden at læse dem (helt) igennem. ;0)

Held og lykke og feed-back.

Spirituel Maskine

33

0
16. september 2017 @ 21:39
Let øvet

Tonny næste gang staver jeg dit navn rigtigt.

Det virkede. Det var netop et råd som dette jeg havde brug. Noget der bare skal gøres og lirkes frem på den ene eller anden måde. Det virkede, hurra hurra   . Nu sender den på livet (ikke AI-agtigt) løs igen.

Tak for svar på en god og sober måde, uden at være nedladende. Dem der er det, er til gengæld ofte dem der aldrig kan hjælpe.

Jeg bukker og nejer, og serverer hermed endnu en gang beviset på, at dette er et forum, hvor man virkelig kan få hjælp, med de underligste problemer.


(ps. Hvorfor er jeg nulstillet som nyt medlem? jeg har været medlem siden 2007?)


4586

389
16. september 2017 @ 22:56
FPU

Jamen, selv tsk, da. Det var godt nok et skud i tågen, men somme tider rammer man jo alligevel. Og skidt-pyt med navnet; jeg er ofte blevet kaldt værre ting, også herinde. :-D

Nu har jeg godt nok selv brugt den skarpe tunge herinde ved andre lejligheder, men det var mest ved personlige opgør. Jeg vil dog sige, at der har været mange gange, hvor jeg tænkte, "Kors, hvordan skal vi kunne hjælpe med så lidt information?" Som udgangspunkt bør man fortælle, hvilket aparat, der specifikt er tale om, f.eks. en MacBook Air 2012, 4 GB RAM, 128 GB SSD eller en iPhone 6s, hvilket operativsystem dimsen bruger, og helst også hvilket version-nummer, den genstridige app har. Jo mere info, jo større chance for at hjælpe. I den henseende har Nihad helt ret. Og han har altså hjulpet mange herinde med ret obskure problemer, hvor jeg bare har tænkt "Whaaat?" Den mand er et omvandrende leksikon inden for sine specialer.

Denne gang var du heldig: jeg er ikke specielt inde i IOS, og da slet ikke i e-mail på IOS, da jeg så godt som aldrig bruger det på min iPhone (det kører jeg fra min Mac), så det var faktisk kun fordi jeg selv havde haft Yahoo!-bøvl her på det sidste, at jeg overhovedet svarede. Havde problemet været med udgående mails på gmail, som jeg også har en af, men som jeg ikke p.t. har problemer med, havde jeg næppe svaret.

Det dér med at få en forklaring på at blive nulstillet er mere PowerPalles afdeling, men der skete nogle ting med medlemmernes status, dengang designet herinde fik en make-over, så måske er det forklaringen.

Spirituel Maskine

33

0
17. september 2017 @ 09:57
Let øvet

Helt eng med at der sksl være massere af information. Det er jo det man lever af! Nu var der i denne sag jo ikke meget informartion. 

Jeg tror bare jeg er lidt gammeldags når det kommer til elektronisk kommunikation. Jeg synes det er fint at skrive som man ville tale til folk. Samtidigt er jeg ikke selv tilhænger af sammenligninger og udsagn, som kun har til formål at udstille dumhed eller fremme egen smarthed. Her erkender jeg helt at jeg ikke er med på beatet! 😉


2581

84
17. september 2017 @ 14:07
Bit kongen

Du beder om hjælp men kommer ikke med konkret information om hvordan du, i det her tilfælde, sætter din mail konto op. Herefter foreslår en noget, der i IT sammenhænge, er det rene voodoo, og det virker åbenbart.

Der efter bruger du rigeligt med spalteplads på at kalde den der forsøger at lave en reel fejlsøgning, for at hjælpe dig, arrogant og pointerer at du er "gammeldags" og ikke ynder at fremme egen smarthed.

Det er søreme flot Martin Lund.




4586

389
17. september 2017 @ 17:15
FPU
Jesper Arning skrev:

Du beder om hjælp men kommer ikke med konkret information om hvordan du, i det her tilfælde, sætter din mail konto op. Herefter foreslår en noget, der i IT sammenhænge, er det rene voodoo, og det virker åbenbart.

Der efter bruger du rigeligt med spalteplads på at kalde den der forsøger at lave en reel fejlsøgning, for at hjælpe dig, arrogant og pointerer at du er "gammeldags" og ikke ynder at fremme egen smarthed.

Det er søreme flot Martin Lund.



Tjah, valget lå mellem voodoo, akupunktur eller regndans, og jeg vurderede, at det var nemmere at overtale trådstarter til at logge ind på sin mail-konto via Safari, end det var at overtale ham til at stikke nåle i sin telefon, og eftersom han ikke havde skrevet, om hans iPhone var en vandafvisende 7'er, droppede jeg forslaget om regndans. ;0)

Spirituel Maskine

33

0
17. september 2017 @ 20:54
Let øvet

"ingen kan hjælpe dig med den info du er kommet med.

du kunne lige så godt have skrevet... jeg har ikke gjort noget, men i dag er jeg en dag ældre end i går. jeg forstår det ikke..."

Det er dette jeg kommenterer på. Jeg ser igen grund til at skrive dette. Jeg er ikke it-mand, men læge. hvis jeg netop vidste om alt information jeg skulle medgive, havde jeg jo gjort dette. Tænk hvis jeg skulle sige lignende ting til alle patienter som ikke kommer med al information så jeg kan hjælpe, ville jeg nok få en del klager på halsen. Jeg kommer med det som jeg tror er nødvendigt, og for en mand som Tonny faktsik er nok. Det er jo netop sådan en jeg søger, der tilfældigvis (eller ved held) kender løsningen på mit problem. Hvis det havde været at skrive min adgangskode, havde jeg gjort det istedet for.


Udsagnet "ingen kan hjælpe" viste sig i øvrigt at være fejl. Min telefon virker igen!


Og Tonny tak for at du sparede mig for regndansen. Her regner det rigeligt for tiden!! 



1129

127
18. september 2017 @ 03:28
Stormogul

det er godt du fik løst dine udfordringer. men husk næste gang at komme med flere oplysninger. 

Nihad skrev:

har du forsøgt at bruge yahoo mail app? 

læs denne link, sammenlign dine konto indstillinger med det der stå i linket. 

https://help.yahoo.com/kb/SLN4075.html

og det her var... ingen hjalp? du forsøgte ikke en gang... hold nu op, jeg nævnte det vist 2 gange. hvor du blot gentog sig selv igen.

nu fortæller du, du er en læge.... jeg antager, du ligesom alle os andre, ikke har en masse tid til at gøre jobbet i.

nu vil jeg blot høre din mening om hvordan du vil agere i en hypotetisk situation. 

*en patient skriver til dig en email, og siger...*
PAT:  jeg har ondt.
DU: hvor har du ondt?
PAT: i kroppen" ....
*hvor du så skriver igen, og beder ham ringe ind. der er gået 3 døgn, og patienten svarer ikke længere på dine emails...*
*han døde åbenbart*

er det din eller patientens skyld at han er afgået ved død?

kunne du have reageret anderledes ud fra hvad han gav af oplysninger? ville du have reageret anderledes, hvis du havde mere info fra ham til at starte med? 

jeg går ud fra, du vil gerne være den gode læge, og derfor antager også du ville have gjort noget mere end bare besvarer email med et opfølgningsspørgsmål. du vil nok ikke have overvejet at sende hele systemet hans vej, fordi han havde ondt i en email.

i min verden...
det er altid bedre med for meget information end for lidt.og du som læge, burde nok vide dette alt for godt. jeg foreslog desuden, du skulle prøve yahoo's egen mail løsning på iOS. men nej, den kiggede du ikke en gang på. til sidst valgte du tonnys forslag, som i bund og grund kunne have resultere i samme. men du spildte flere af dine timer på det, og min tid. for at så omtale mine post som noget negativt. 

det er helt fint du gør det. det har du ret til.
jeg var ikke pædagogisk, men det var et bevist valg. jeg ser det alt for ofte, hvor folk kommer med alt for lidt info, og jeg skal så enten gætte mig til det, eller spørge til det. tid går til spilde. derfor kaster jeg nogle scenarier op, der skal afprøves, for at se i hvilken retning der skal koncentreres i. det var et valg, hvis de så har interesse i at løse det, prøver de det.



33

0
19. september 2017 @ 11:11
Let øvet

Jeg ville have gjort præcist som du skriver. Bede om mere information. Det gør jeg på daglig basis. Ligedom jeg indrømmer jeg ikke er it expert og derfor ikke helt ved hvad infirmatuon jeg sksl sende med. Men jeg vil aldrig sige til patienten at han ikke har givet andet infirmation end han er blevet en dag ældre. Aktså gøre ham dummere. Som undersøger er det min opgave at få et godt firhold til patienten, så vi får løst problemet. 


Aktså spørge uddybende, ikke nedværdigende. 


Over and out 😀