xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's musik butik - Do Re Mi Fa So ... (iTunes)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Ny iTunes, men nu uden App-download....
Kategori: Apple's musik butik - Do Re Mi Fa So ... (iTunes)


2322

0
13. september 2017 @ 17:10
ASCII jonglør

Downloadede netop pligtskyldigst den nye iTunes 12.7. Så vidt jeg kan se, er det nu 100% slut med at bruge iTunes til at downloade apps til ens iPhone, dette sker nu udelukkende via App Store-app'en i iPhone.

Hvis nogen nu (som jeg) ikke kan finde download-mulighed for i iTunes mere.

Længe leve iOS 11 - når det kommer!

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”
  17
0
  252

3580

34
13. september 2017 @ 18:13
Virtual Machine

Det kan være det er et led i at gøre iTunes mere intuitivt?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2322

0
13. september 2017 @ 18:52
ASCII jonglør

Ja, der har jo været en del snak de sidste par på om at få ryddet op i iTunes, så programmets funktion som et udelukkende musik/film-download & -bibliotek blev genoprettet  

Det er der jo så taget hul på her.  

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1708

43
13. september 2017 @ 18:58
Stormogul

Ja heldigvis.     

Apps skal downloades på en iOS device nu, og det er jo mere logisk.


2322

0
13. september 2017 @ 19:16
ASCII jonglør

Det er det da - men man skal nok blot sørge for en indstilling i det kommende iOS 11, hvor app-downloads kun sker over WiFi og ikke over ens mobil-abbo   

Og en sådan indstilling går jeg da ud fra kan lade sig gøre i iOS 11?

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

2185

44
13. september 2017 @ 19:46
ASCII jonglør

Og hvis der stadig er et behov for at downloade til mange enheder på en Mac, således at en app kun downlodes én gang, kan denne fremgangsmåde benyttes: https://forums.macrumors.com/threads/apple-releases-itunes-12-7-with-major-changes-including-no-built-in-app-store.2066504/page-15#post-25010564


8581

198
14. september 2017 @ 08:04
Poseidon

Jeg bruger ofte iTunes Store på Mac'en til at købe iOS apps med, og de bliver så automatisk hentet på min iPad.. Så det tab er jeg noget ked af.


Jeg er fuldstændig for at beskære iTunes, men jeg havde da håbet på at de ville putte funktionaliten i andre apps, såsom en moderne iSync eller lignende. 

Der var engang en Mac...

2322

0
14. september 2017 @ 09:46
ASCII jonglør

Så vidt jeg kan forstå, så bliver iOS-apps stadig sync'et automatisk til alle de bærbare enheder, som er logget ind på ens konto - men nu sker al kommunikation og salg af iOS-apps blot gennem iOS App Store-app'en på ens bærbare enheder. 

Har dog ikke checket med App Store på Mac endnu, om iOS-apps optræder der....men det gør de vel? Eller er den kun til Mac-apps?

Har vi lidt navne-forvirring her pga. sammen navn på to apps med lidt forskellige arbejdsområder, nemlig macOS hhv iOS?

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

708

3
14. september 2017 @ 09:55
Suspenderet

Det kan også ærgre mig at der ikke er en direkte måde at hente sine iOS apps ned til iTunes. Jeg benyttede som mange ander den mulighed at hente købet apps/film/musik/lydbøger ned til min Mac. Lager har jeg rigeligt af og det er fint at ha' disse ting liggende lokalt. Der er grænser for hvor meget akrobatik jeg vil dyrke for at hente eksempelvis apps ned til min computer.


2322

0
14. september 2017 @ 11:32
ASCII jonglør

Synes også det er et tilbageskridt. Det var langt mere overskueligt at checke anmeldelser, generel håndtering etc. af iOS-apps i iTunes. 

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

303

1
14. september 2017 @ 11:52
Lærling

De kunne bare have flyttet funktionaliteten over i App Store programmet på OSX - med 3 piger (med telefoner og ipads) var det lidt nemmere at styre det hele centralt!

Kone v.1, barn mid 2007, barn late 2009, barn early 2013, hund v.2, kanin v.1 + lidt Appleudstyr

150

2
14. september 2017 @ 12:32
Novice

Hvis man downloader en app på en enhed, kommer den automatisk på de andre enheder!   



2322

0
14. september 2017 @ 13:08
ASCII jonglør

- men dukker disse iOS-apps også op i App Store på Macs? Har ikke selv checket endnu...er on the road. 

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

8581

198
14. september 2017 @ 13:24
Poseidon
Stig Storm skrev:

- men dukker disse iOS-apps også op i App Store på Macs? Har ikke selv checket endnu...er on the road. 

Nope. Ganske som at man ikke kan se Apple TV apps på andet end Apple TV...

Der var engang en Mac...

2185

44
14. september 2017 @ 14:03
ASCII jonglør

Med mindre at TV app’en også findes som iOS app :)


678

24
15. september 2017 @ 13:06
Veteran

Jeg forstår ikke helt hvorfor de har fjernet "hjertet/like" knappet i itunes både på iPhone og i iTunes. Det er efterhånden så besværligt at bruge den "synes om" funktion, at jeg aldrig får brugt den.


2185

44
15. september 2017 @ 13:31
ASCII jonglør

Der findes stadig en hjerte (like) og ikke hjerte (unlike) knap i Music App’en i iOS - klik på de 3 dots på et album eller en sang.


2185

44
15. september 2017 @ 15:50
ASCII jonglør
Rene Larsen skrev:

Der findes stadig en hjerte (like) og ikke hjerte (unlike) knap i Music App’en i iOS - klik på de 3 dots på et album eller en sang.

Og blot for at gøre min kommentar færdig - det samme findes stadig i iTunes 12.7 på macOS