xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Ny skærm til MBP Retina 2013 - ja eller nej?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


2322

0
08. september 2017 @ 02:08
ASCII jonglør

I stedet for at købe en helt ny MacBook Pro overvejer jeg at skiftet skærmen ud på min i øvrigt aldeles velfungerende MacBook Pro 15" Retina fra ultimo 2013. Skærmen har nemlig desværre udviklet "fregner" i form af 5 pixelfejl pt., hvoraf den ene nu er begyndt at vokse en smule. Maskinen har 2.3 GHz i7 processorer, 16 GB RAM samt en 500 GB SSD.

Ny skærm skal i øvrigt ses i relation til en komplet reinstallation på maskinen så snart det nye macOS kommer. Kører OS X Yosemite pt.

Der er dog to spørgsmål:

1. Kan det mon i virkeligheden betale sig set i relation til maskinens alder? Ved jo egentlig ikke, om tastaturet også snart skal skiftes, selvom det pt. fungerer upåklageligt. Maskinen har i øvrigt det oprindelige batteri, og kan stadig køre 6-7 timer på en opladning.

2. Hvor ligger prislejet på en ny skærm inkl. skift?

Nogen bud på de to spørgsmål?

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”
  10
0
  86

8581

198
08. september 2017 @ 07:40
Poseidon

Du ender med at slippe ~3000,- for en ny skærm hvis du selv bestiller den på eBay, og det er sikkert dyrere hos en autoriseret reperatør, så i mine øjne kan det slet ikke betale sig. Du kan få en på mange måder hurtigere maskine, i form af en ny Macbook til 3x så meget.

Der var engang en Mac...

2322

0
08. september 2017 @ 08:20
ASCII jonglør

Mange tak for overslaget. Jeg er imidlertid temmelig ked af at skulle ned fra nuværende 15" skærm til en 13" endsige 12" skærm. Var skærmstørrelse ikke et emne, havde jeg nok allerede skiftet. 

Det er da også forbistret, at 15" bærbare Macs er så dyre   Selv en 27" iMac er billigere - og endda en del billigere!

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1139

12
08. september 2017 @ 09:28
Stormogul

Jeg fik skiftet skrærm under garanti. Hvis jeg skulle betale ville det koste 6300 kr. Det er ca 2 år siden. Samme maskine som du har.


2322

0
08. september 2017 @ 09:57
ASCII jonglør

OK, tak. 6300 kr. sætter jo tingene lidt i perspektiv   

Havde i sin tid en PowerBook 1400, min første bærbare. Da dens motherborad crashede solgte jeg over et års tid de resterende løsdele (inkl. chassis) fra maskinen i et omfang, der faktisk betalte for en helt ny MacBook - dengang. Overvejer om noget lignende mon kan lade sig gøre med denne maskine og i dag?

Og hvad kunne en egentlig brugtpris for denne maskine og i den tilstand mon være?

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

4593

394
08. september 2017 @ 10:56
FPU

@Stig Storm:

Prøv at snuse lidt rundt herinde. De både køber og sælger reservedele, og skærme til din MBPr koster fra $150,- og opefter plus porto plus straftold.

Go' jagt.

Spirituel Maskine

2322

0
08. september 2017 @ 12:20
ASCII jonglør

Tak for det, bestemt værd at overveje.

I mellemtiden er der lavet lidt research på nyt materiel. Et stk. iPad Pro plus et stk. iMac 27" kommer til at ligge på ca. 30.000. Så har man betalt lidt mere end for en tilpas udstyret MacBook Pro (hvor det jo alligevel ville ende når jeg vil have en 15" skærm) - men har til gengæld fået både en bærbar tibetansk tæppetisser og en ordentlig møghund til stuen.

Hmmmm....der er blot lige det med de 30.000   Ikke at de ikke er der, men det er alligevel en slags penge at give til Apple...

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

8581

198
08. september 2017 @ 13:39
Poseidon

Du kan jo overveje om Fruen egentligt skal bruges mere i samme ombæring, og så evt. skære hende fra? Hun koster sikkert en del i det lange løb alligevel..   

Der var engang en Mac...

2322

0
08. september 2017 @ 14:03
ASCII jonglør

  Efter at jeg i min ungdom læste en epistel fra Kong Arthur-mysterierne, nemlig "Sir Gawain og den afskyelige kvinde", hvori netop kvindevæsnets allerinderste hemmelighed bliver blotlagt, er hunkønsvæsner ikke mere blevet inviteret til te her på ejendommen. Jeg indså nemlig det aldeles korrekte i de betragtninger over kvindekønnet, som fremlægges i nævnte epistel. 

Der er således slet ikke noget at spare på på den front, thi jeg er en af de desværre alt for få mænd, som er undsluppet - ud i det fri!    

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

4593

394
08. september 2017 @ 20:42
FPU

Hvad med brugtmarkedet? Du må da kunne finde noget til en rimelig pris uden pixel-fejl på (eller i det mindste noget, der er så nyt, at det stadig er omfattet af en ombytningsgaranti).

Jeg ved godt, at du købte din A3 fra ny, og at du regner med ny-priser for iPad og iMac, og jeg ved også godt, at man har en dejlig peace-of-mind, så længe der er reklamationsret på, men brugt er altså ikke umuligt, og nogle gange er det faktisk den eneste mulighed: min drømmebil laves ikke længere, så den fåes kun som brugtvogn.

Og så lige en kommentar til den dér epistel om kvinder:

Kvinder, især når man(d) er ung, bedømmes på hardwaren, ikke på operativsystemet.

Efter brudenatten er det lige modsat.

(Undskyld) :-D

Spirituel Maskine

2322

0
08. september 2017 @ 21:40
ASCII jonglør

Jeg er ikke glad for at købe noget brugt, nej - specielt ikke dyre ting som fx en bil eller hardware. Synes der er for mange faktorer, hvor det kan gå galt. Så ja, reklamationsretten er hvad angår dyre brugsting højtskattet her i huset. Men tak alligevel for at henlede opmærksomheden på et evt. brugtkøb.

Din kommentar om han. hun og brudenatten vil jeg lade med et stort smil stå uimodsagt   

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”