xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
VLC vs Quicktime
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


171

0
06. september 2017 @ 18:04
Novice

Kan ikke finde ud af og sætte et billede ind. Har Copy/paste det, men det virker ikke.  Men prøv at se film i både Quicktime og VLC samtidig, Så vil i opdage at kvaliteten er bedre i Qicktime.

27" iMac, 3,5 GHz Intel Core i7, 8 GB ram, GeForce GTX 780M 4096 MB
  17
0
  96

171

0
06. september 2017 @ 18:21
Novice

Ansigter er mere rødlige i VLC.

27" iMac, 3,5 GHz Intel Core i7, 8 GB ram, GeForce GTX 780M 4096 MB

2322

0
07. september 2017 @ 07:52
ASCII jonglør

Prøver tit at se div. filmklip i QT, men ofte påbegyndes der ved start så en langsommelig konvertering - der altid ender med, at QT alligevel ikke kan klare opgaven. Derfor bruger jeg VLC - rødlig eller ej. 

Er derfor faktisk skuffet over QT...

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

8581

198
07. september 2017 @ 09:15
Poseidon

Grundet Quicktimes rærlige understøttelse af formater af den ene eller anden slags, så gider jeg slet ikke spilde tid på den.

Der var engang en Mac...

2322

0
07. september 2017 @ 09:31
ASCII jonglør

So true!

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1833

1
07. september 2017 @ 11:34
Stormogul

Jeg bruger quicktime som optager (lyd og skærm), men vlc til afspilning af film.


4586

389
07. september 2017 @ 12:13
FPU

Der er rigtigt nok, at Apple virkelig har skåret ned på antallet af codecs, som QuickTime kan håndtere. Hvorfor Apple vælger at sende os over i armene på andre afspillere, må stå hen i det uvisse, men sådan er det altså.

Der findes iøvrigt et alternativ til VLC, nemlig MPlayer OS X Extended (IKKE MPlayerX, hvis installer er fyldt med crap-ware).

MPlayer OS X Extended kan hentes direkte fra udvikleren her.

Go' films.

Spirituel Maskine

1833

1
07. september 2017 @ 12:32
Stormogul

Seneste version af MPlayer OS X Extended er fra 2013, så projektet lader desværre til at være dødt.


8581

198
07. september 2017 @ 12:44
Poseidon
Tonny Freimanis skrev:

Der er rigtigt nok, at Apple virkelig har skåret ned på antallet af codecs, som QuickTime kan håndtere. Hvorfor Apple vælger at sende os over i armene på andre afspillere, må stå hen i det uvisse, men sådan er det altså.

Quicktime er vel efterhånden bare en frontend for de formater som Apple selv bruger, og derfor understøtter. Den er ikke ment som en "bred" afspiller.

Der var engang en Mac...

4586

389
07. september 2017 @ 15:14
FPU
Palle Meinert skrev:

Seneste version af MPlayer OS X Extended er fra 2013, så projektet lader desværre til at være dødt.

Jamen, den virker vel stadigvæk, oder?

Indtil der kommer et OS, hvor den ikke vil åbne, er der vel ikke noget i vejen for at bruge den. Jeg synes, at den er ret god til afspille MKV-formatet, selv på min gamle DualCore MBP.

Spirituel Maskine

3580

34
07. september 2017 @ 17:57
Virtual Machine

Det er ærgeligt at Perian for QuickTime ikke længere understøttes

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1833

1
07. september 2017 @ 19:11
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:
Palle Meinert skrev:

Seneste version af MPlayer OS X Extended er fra 2013, så projektet lader desværre til at være dødt.

Jamen, den virker vel stadigvæk, oder?

Indtil der kommer et OS, hvor den ikke vil åbne, er der vel ikke noget i vejen for at bruge den. Jeg synes, at den er ret god til afspille MKV-formatet, selv på min gamle DualCore MBP.

Måske.. måske ikke. Jeg ved det ikke. Havde den og en anden installeret en overgang, fordi de var bedre til at afspille nogle wmv filer end vlc. Den ene holdt op med at virke (tror ikke det var MPlayer) og den anden kan jeg ikke huske hvordan gjorde knuder. Måske gjorde den ikke, men vlc enten begyndte at kunne afspille disse filer på ordenlig vis eller jeg ikke længere støder på det format der gav problemer. I hvert fald har jeg ikke længere et behov som vlc ikke dækker.  

Vil dog lige gøre opmærksom på, at der faktisk er en nyere test version fra 2015 tilgængelig:

https://github.com/sttz/MPlayer-OSX-Extended/releases


2322

0
07. september 2017 @ 19:27
ASCII jonglør

Er også endt hos VLC. Kan smide alt efter den, og har endnu ikke oplevet en film, som VLC ikke kunne tygge. 

VLC har imidlertid en sjov tendens til nogle gange ikke at ville vise billede i første omgang, kun afspille lyd. En gang Æble+F løser imidlertid altid det problem.  

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

708

3
08. september 2017 @ 21:11
Suspenderet

https://lhc70000.github.io/iina/ og https://mpv.io er bedre end VLC. Statement = TRUE

iina over mpv - men sådan er der så meget.

VLC er den i familien som ingen vil lege med.


2322

0
08. september 2017 @ 21:36
ASCII jonglør

Øhh....nå. Synd for VLC   

Har nu installeret Iina (tak for tippet!), kan godt lide dens "fornemmelse", en udemærket afspåiller - men hvorfor mener du, at Iina er bedre end VLC?

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1833

1
08. september 2017 @ 21:56
Stormogul
Allan Nyholm Nielsen skrev:

https://lhc70000.github.io/iina/ og https://mpv.io er bedre end VLC. Statement = TRUE

iina over mpv - men sådan er der så meget.

VLC er den i familien som ingen vil lege med.

De er sikkert fine, men fokusere en masse på hvor moderne og gejlede de er.

Det er jeg sådan set ligeglad med, når basis brugerfladen under afspilning er god nok. For mig er VLC styrke at den stort set æder alle formater man smider efter, så man ikke skal eksperimentere med andre afspillere. At den er på alle operativsystemer af betydning og den i en snæver vending kan hente undertekster ned.

Men det er rigtigt, at hvis man vil rode med indstillinger, så er vlc knap så sjov at lege med. Men bortset fra synkronisering af undertekster (og det kunne godt gøres bedre) er det heldigvis sjældent jeg har brug for det.


708

3
09. september 2017 @ 10:37
Suspenderet
Stig Storm skrev:

Øhh....nå. Synd for VLC   

Har nu installeret Iina (tak for tippet!), kan godt lide dens "fornemmelse", en udemærket afspåiller - men hvorfor mener du, at Iina er bedre end VLC?


Det kom bare til mig i går aftes at jeg måtte ytre min mening om VLC på den måde.

I dag tænkte jeg så yderligere over kommentaren og det må være fordi, at VLC er "gammel kode" - VLC er vel udemærket som afspiller. VLC 3.0 skulle vist også være på trapperne - der er ingen citationstegn denne gang for det giver sig selv at den ikke er på trapperne. Der var noget med at Videolan.org selv offentliggjorde at VLC 3.0 var i beta ville snart blive udgivet. Det kan godt være at det ikke passer det jeg skriver - at VLC ligefrem snart skulle udgives i version 3.0 men så er der lagt op til lidt debat. 

Der er en debat/snak i gang om Mozillas tilgang til Firefox og hvordan de vil hjælpe koden til Firefox lidt på vej med Rust - det var da et spøjst navn. Firefox er også gammel kode og så kalder de deres nye efforts for Rust(kodesproget).  

VLC.. you're next.


708

3
09. september 2017 @ 10:40
Suspenderet

Palle Meinert skrev:

De er sikkert fine, men fokusere en masse på hvor moderne og gejlede de er.

Det er jeg sådan set ligeglad med, når basis brugerfladen under afspilning er god nok. For mig er VLC styrke at den stort set æder alle formater man smider efter, så man ikke skal eksperimentere med andre afspillere.

Det er en helt OK tilgang at ha' . Væltepeter er også fortsat en fremragende cykelkonstruktion.   

Det går nu nok alt sammen. Ellers har vi altid hinanden. Eller har vi?