xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Apple tv og live DR - TV2
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)


82

0
04. september 2017 @ 17:07
Novice

Hej

Jeg har en gammel Macbook (ca 2012) og en gammel iPad 2. De kører begge DR og TV2 programmer, men nu vil jeg gerne af med mit Bokser Tv2 abbonnement og gammeldags antenne. Vil Apple Tv kunne bruges som min primære tv forsyning?  Jeg er kun interesseret i  DR1, DR2, DR3, DRK og Tv2 som jeg betaler for at bruge på iPad osv.

Men kører Apple Tv uden brug af en computer? - Jeg har selvfølgelig trådløst internet.

Venlig hilsen 

Per D

  14
0
  164

2581

84
04. september 2017 @ 17:54
Bit kongen
Per Dalskov skrev:


Men kører Apple Tv uden brug af en computer? 


Ja.



1663

45
04. september 2017 @ 19:17
Stormogul

DRs app køre i hverfald godt på apple tv4. Er længe siden jeg prøvede tv2s app men den kørte også ganske ok da jeg prøvede. Så gi den gas. Jeg fortryder ikke mit apple tv4 og livet blevet meget nemmere som kabelcutter da det kol på markedet. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

82

0
04. september 2017 @ 22:08
Novice

Tak for input - det lader til at jeg skal til at investere.


285

6
04. september 2017 @ 22:12
Juniormedlem

Der risikerer at blive annonceret en ny Apple TV d. 12.


1663

45
05. september 2017 @ 10:59
Stormogul
Per Dalskov skrev:

Tak for input - det lader til at jeg skal til at investere.

Ja ville helt sikkert også vente til efter den 12 sep. men hvis man alligevel ikke har et 4K tv kan tv4 vel være udemærket men den falder nok.i pris når/hvis det nye kommer.

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

3580

34
05. september 2017 @ 11:58
Virtual Machine

Jeg syntes ikke at jeg har set ATV4 på tilbud så de kan komme af med dem inden ATV5 kommer?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
05. september 2017 @ 11:58
Virtual Machine

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

8581

198
05. september 2017 @ 12:39
Poseidon
Lars Sejerup skrev:

Jeg syntes ikke at jeg har set ATV4 på tilbud så de kan komme af med dem inden ATV5 kommer?

Forhandlerne ved ikke hvornår det næste kommer, og eftersom der går så lang tid mellem Apple TV udgivelserne, så giver det vel god mening. Bare fordi Interwebzen siger der kommer nye Apple TV, så er det jo ikke ligefrem et godt grundlag at køre sit firma på..   

Der var engang en Mac...

3580

34
05. september 2017 @ 16:21
Virtual Machine

Nej. Det er osse rigtig nok. Det er bare en tommelfingerregel jeg bruger alt for tit - åbenbart 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

137

0
06. september 2017 @ 08:52
Novice

TV2's app er også helt fin på ATV4.

Peter Boye Larsen, iBook 12, MacBook

217

11
06. september 2017 @ 14:29
Juniormedlem
Peter Boye Larsen skrev:

TV2's app er også helt fin på ATV4.

Vi har også cuttet alle kabler og bruger nu 2 ATV4 i hhv stue og soveværelse. Og det fungerer rigtig godt. TV2's app har dog en tendens til at hænge en gang imellem, men så vidt jeg har forstået, er de i gang med en opdatering. Og det skal siges at det absolut ikke er noget der ville afholde mig fra at købe ATV4.

En ting du dog skal være opmærksom på, er at der ved mange og hurtige detaljer i billedet (seneste eksempel er en naturudsendelse hvor en masse storke fløj over noget oprørt vand) kan ATV4 ikke følge med og giver en del pixeleringer. Igen skal det dog siges, at det ikke er noget der ville afholde mig fra at købe ATV4 (eller ATV5) en anden gang. 

Those aren't voices in your head - they are just the echoes of your indecision

1325

0
06. september 2017 @ 14:46
Stormogul

ATV kan sagtens følge med, men DR og TV2 har bare valgt en forholdsvis lav bitrate - specielt DR.


1663

45
06. september 2017 @ 15:19
Stormogul
Søren F. Sørensen skrev:
Peter Boye Larsen skrev:

TV2's app er også helt fin på ATV4.

Vi har også cuttet alle kabler og bruger nu 2 ATV4 i hhv stue og soveværelse. Og det fungerer rigtig godt. TV2's app har dog en tendens til at hænge en gang imellem, men så vidt jeg har forstået, er de i gang med en opdatering. Og det skal siges at det absolut ikke er noget der ville afholde mig fra at købe ATV4.

En ting du dog skal være opmærksom på, er at der ved mange og hurtige detaljer i billedet (seneste eksempel er en naturudsendelse hvor en masse storke fløj over noget oprørt vand) kan ATV4 ikke følge med og giver en del pixeleringer. Igen skal det dog siges, at det ikke er noget der ville afholde mig fra at købe ATV4 (eller ATV5) en anden gang. 


Har jeg overhovedet ikke oplevet på mit Apple Tv4 med DR appen. 


Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1325

0
06. september 2017 @ 15:47
Stormogul

DR TV kører i 720p med en bitrate på 2,4Mbps. DR via f.eks. YouSee er 1080i med en bitrate på over 10Mbps.

Der er en masse komprimeringsartefakter på DR TV, men det er ikke super-irriterende.