xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
DR kræver pludselig flash ???
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


1708

43
30. august 2017 @ 11:38
Stormogul

Hva' sker der lige DR ??

Nu skal man have flash for at se deres ting på min iMac, fejl eller bevist ?


  25
0
  732

955

9
30. august 2017 @ 11:55
Veteran

Synes det svinger...nogle gange flash, andre gange ikke, og der er forskel rund omkring på deres side....oplever jeg.

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

1708

43
30. august 2017 @ 13:37
Stormogul

I morges så jeg Diana uden problemer, men nu kan man ikke se noget som helst uden flash. Det gælder alle mac i  husstanden. Håber på at det er en forglemmelse hos DR, eller det er måske sparet væk.



2322

0
30. august 2017 @ 14:19
ASCII jonglør

Har også prøvet uden Flash, men blev af DR tvunget til at geninstallere det lårt   

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1708

43
30. august 2017 @ 14:54
Stormogul

Har ikke brugt Flash i over 1 år. Alt har fungeret lige bortset fra EkstraBladet som stadig er gammeldags og kræver flash.



1708

43
31. august 2017 @ 11:26
Stormogul

DR har svaret:

Der har altid været anvendt flash til dr.dk/tv. Jeg har netop testet det på en mac computer, og problemet kunne løses ved at hente adobe flash player ned pc Mac'en.

Fater det ikke for jeg har som sagt ikke haft Flash installeret siden MacOS 10.12 blev frigivet.


8581

198
31. august 2017 @ 12:24
Poseidon
Gorm Jørgensen skrev:

DR har svaret:

Der har altid været anvendt flash til dr.dk/tv. Jeg har netop testet det på en mac computer, og problemet kunne løses ved at hente adobe flash player ned pc Mac'en.

Fater det ikke for jeg har som sagt ikke haft Flash installeret siden MacOS 10.12 blev frigivet.

Hvis du bruger Chrome, så kan det skyldes at den kommer med Flash indbygget.

Der var engang en Mac...

1708

43
31. august 2017 @ 14:57
Stormogul

Jeg bruger Safari aldrig brugt andet.    


531

7
31. august 2017 @ 20:13
Kaptajn

Jeg vil hellere undvære DR end at have flash. 


4593

394
31. august 2017 @ 20:56
FPU
eriktorp skrev:

Jeg vil hellere undvære DR end at have flash. 

Forslag til ny TV-kanal: DR Flush. ;o)

Spirituel Maskine

383

4
02. september 2017 @ 18:56
Lærling

Det har virket fint uden flash i mange år efterhånden, men som I andre nævner er det ikke længere tilfældet. 

Det er noget LÅRT! 

Svaret fra DR, bærer lidt præg af at svareren ikke lige forstår, hvad der spørges om, eller ikke gider sætte sig ind i det.

Apple Certified Support Professional (ACSP) Apple Certified Mac Technician (ACMT)

1708

43
02. september 2017 @ 19:43
Stormogul

Jo men hvad fa.... kan man gøre ved sådan en Windows instution ?

'Dumt svar, case closed' er deres politik.



4593

394
03. september 2017 @ 00:39
FPU
Gorm Jørgensen skrev:

Jo men hvad fa.... kan man gøre ved sådan en Windows instution ?

'Dumt svar, case closed' er deres politik.


Kontakt DR igen og spørg, hva' fa'en de egentlig har tænkt sig at gøre. når Adobe snart fjerner Flash fra de fleste platforme, og om det ikke var på tide at blive pioner på bare et enkelt felt.

Husk at nævne, at du kun accepterer et svar fra den specifikke person, som har besluttet at anvende Flash inde på DR.

Og skriv, at du giver DR otte dage til at genindføre HTML5, hvorefter du vil afmelde licensen, fordi du ikke kan få det til at virke ordentligt, sålænge streamingen kræver Flash. ;0)

P.S. Jeg er heldigvis ligeglad; jeg har aldrig haft TV, og jeg har ikke brugt DR's hjemmeside, siden de blandede ind- og udlandsnyheder på Tekst-TV, som var det eneste, som jeg fandt brugbart inde på DR's hjemmesider. Det var vist omkring årtusindskiftet. For et 2-3 år siden forsøgte jeg så at se Rikke Helms i Riga som stream på min 12 MBit kobberforbindelse, men det kørte så hakket, at jeg opgav at se udsendelsen færdig.

Har heller ikke besøg TV2's hjemmeside i lige så lang tid, og jeg lever altså stadig! Hvad med at droppe de staslige TV-kanaler og læse en god bog i stedet for?

Jeg husker iøvrigt stadig 90'erne, hvor DR virkelig skoldede os Mac-brugere ved at bruge WMA og WMV, som vi (jeg) virkelig kæmpede med; oftest virkede det overhovedet ikke, og så opgiver man jo. Havde de valgt QuickTime i stedet for, havde kvaliteten for det første været meget bedre, og for det andet kunne man se og høre udsendelserne, uanset om man var på Win eller Mac.

Det samme med bibliotekernes online låne-musik; det kører Win-only DRM, og så op i revyen med os på Mac (og Linix), selvom vi også er med til at finansiere drift og Coda/Gramex. [Vred Smiley]

Spirituel Maskine

143

0
03. september 2017 @ 06:34
Novice

Det er et pænt sær opsætning, som DR kører med!

Man kan sagtens se deres udsendelser på iOS/Safari (her menes ikke DR.TV app'en), som jo netop ikke er Flash.


2322

0
03. september 2017 @ 06:55
ASCII jonglør

Er der ikke noget med, at selve broadcastingen er udliciteret til et privat firma - således at DR egentlig ikke har noget at gøre med, hvordan denne konkret foregår? 

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

383

4
03. september 2017 @ 12:09
Lærling

Hvis man slår udvikler menuen til, og sætter safari på mac’en op til at identificere sig som værende en iOS enhed, kan man igen se DR.dk TV uden flash. 

Jeg hælder mere til, at der er fejl på DR’s side, og at de ikke umiddelbart lige forstår problemet eller også, at de ikke gider rette det. 

Apple Certified Support Professional (ACSP) Apple Certified Mac Technician (ACMT)

2322

0
03. september 2017 @ 13:30
ASCII jonglør

Jeg er sådan set glad for DR, synes vi behøver denne institution - men:

- DR har aldrig forstået de problemer, som vi internet-brugere har med at se DR over nettet. 

- Skulle DR (ved et tilfælde) nogensinde forstå ovennævnte problemer, så vil det indbyggede hovmod i DR med sikkerhed blokere for en løsning af problemerne. Et hovmod der for øvrigt er ved fuldstændigt at ødelægge organisationen indefra.....og kender jeg den beskidte bande nordsjællændere ret, som fortrinsvis arbejder her, så er enden på DR nær.  

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1708

43
03. september 2017 @ 18:44
Stormogul
..:: Thomas ::.. skrev:

Hvis man slår udvikler menuen til, og sætter safari på mac’en op til at identificere sig som værende en iOS enhed, kan man igen se DR.dk TV uden flash. 

Jeg hælder mere til, at der er fejl på DR’s side, og at de ikke umiddelbart lige forstår problemet eller også, at de ikke gider rette det. 

Ja det gør jeg også nu, men hvorfor kan DR ikke bare finde fejlen for det har sgu virket.    

Men de gider bare ikke eller også kan de ikke.


955

9
08. september 2017 @ 13:12
Veteran

Jeg har kontaktet DR, nedenunder mine spørgsmål og DR´s svar.

Bekymrende er også, at DR´s positivliste over browsere og i øvrigt betingelser definerer "flash plugin version 11.2 is the only supported version on compatible devices"  Min gældende version er 26.0.0.151  Den er jo så jf. DR ikke anvendbar....!

...jamen.....

Fremsynet er det ikke, når Adobe jo allerede har offentliggjort deres end-of-life meddelelse 



Kære Kenny Poulsen
 
Du har for nylig skrevet til os om Kan ikke se tv-programmer på computeren mere.
 
Herunder kan du se dit spørgsmål og vores svar. Hvis du har yderligere spørgsmål, eller vil tilføje noget, kan du blot svare på denne mail.
 
Tak, fordi du kontaktede os.
 
Venlig hilsen
DR
 
Emne
Kan ikke se tv-programmer på computeren mere
 (08 . Sep. 2017 12:13)
Hej Kenny,
Tak for henvendelsen og interessen for DR.

Jeg har spurgt vores it afdeling som oplyser at DRs standard medieafspiller er flash-baseret.

Grundet nylige browseropdateringer, som har ændret den generelle flashgenkendelse i alle flashbaserede produkter - herunder DRs medieafspiller - har DR været nødt til at ændre i medieafspillerens flashgenkendelse for at sikre, at flest mulige brugere oplever en god og problemfri anvendelse af DR TV.
Dette medfører, at Mac-brugere ikke længere kan se DR TV uden at have flash installeret og aktiveret.


Venlig hilsen

Thomas Weber
Konsulent
DR Licens- og Programservice



 (05 . Sep. 2017 08:31)
Hvorfor kan jeg - og andre - pludselig ikke se tv-programmer mere på computeren (OSX, Safari).
Pludselig forlanger jeres hjemmeside at man anvender udgået, ustabil og ressourcekrævende teknologi (flash) !
Hvorfor kan man se dr.dk/tv på ios, som heller ikke kører flash, men man kan ikke se noget via computeren ?
Jeres positivliste angiver, at html5 skulle virke i stedet for flash, men ....hvorfor sker det ikke ?
Hvad er ændret på dr.dk/tv?
Hvorfor er det ændret ?
Hvem er øverste ansvarlige herfor? Kontaktinformationer ?
Det er ulideligt at en ellers velfungerende ydelse, som vi jo betaler for, pludselig ikke virker mere ...hvad er det højere mål med at forhindre køberne i at se indholdet ?
For god ordens skyld videresendes jeres svar til en større mac-brugergruppe.
Ser frem til et hurtigt og udførligt svar.
Mvh
Kenny Poulsen

Spørgsmålsreference #
  • Oprettelsesdato: 05 . Sep. 2017 08:31
  • Dato for seneste opdatering: 08 . Sep. 2017 12:13
  • Status: Lukket
Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

383

4
08. september 2017 @ 13:28
Lærling

Sjovt, at du lige har opdateret tråden med et svar fra DR. Jeg har nemlig fået nøjagtigt samme svar tilbage. Når ordlyden er helt identisk, så er det nok bare et standardsvar de smider afsted, uden at sætte sig ind i problematikken. Man bliver lidt træt :/

Apple Certified Support Professional (ACSP) Apple Certified Mac Technician (ACMT)

8581

198
08. september 2017 @ 13:32
Poseidon

Det er vel at forvente. Hvorfor skulle da omformulere sig hver gang, når det i bund og grund er det samme spørgsmål der stilles?


Men mon ikke man kan forvente at de arbejder på en løsning, når de ved Flash udfases.

Der var engang en Mac...

2322

0
08. september 2017 @ 13:48
ASCII jonglør

Præcis. Det kunne man forvente - men det vil ikke ske. Hvorfor ikke? Fordi DR (smerter det mig at måtte skrive) er blevet til en samling overklasseløg, der sjovt nok skyder alt ansvar fra sig på socialdemokratisk facon. 

For at lede med lys og lygte efter de røvhuller, der er skyld i miseren, vil der blive nedsat udvalg og måske endda kommissioner for finde frem til (surprice!) deres egne røvhuller - og da der således er tale om en ren Mea Culpa (men netop uden, ikke sandt?), så vil det hele naturligvis blot løbe ud i sandet. Dyrt vil det blive, ingen resultater vil blive fremvist.

Hvorfor? Fordi DR er blevet indbegrebet af Parkinsons Lov. Så glem alt om, at DR kommer til at køre fornuftigt på HTML5. Det kommer ikke til at ske netop pga. Parkinsons Lov  

Åh, Bo Bojesen, hvor er din hvasse pen?

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1708

43
08. september 2017 @ 15:54
Stormogul
David Munch skrev:

Det er vel at forvente. Hvorfor skulle da omformulere sig hver gang, når det i bund og grund er det samme spørgsmål der stilles?


Men mon ikke man kan forvente at de arbejder på en løsning, når de ved Flash udfases.

Forstår ikke at de ikke bare kan streame html5 kode når det er en Safari browser, og så flash til alt andet, eller hvad med en cookie så man selv kunne vælge ?

For det virker jo fint når man sætter Safari op til at emulere en iPad. 

Skod DR.



955

9
08. september 2017 @ 16:52
Veteran

hvordan kommer man til udviklermenuen ?

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

210

0
08. september 2017 @ 17:47
Suspenderet

Safari -> Indstillinger -> Avanceret ->  "vis menuen Udvikler på menulinien"


955

9
08. september 2017 @ 18:32
Veteran

Takker :-)


Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside